Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Na vijf jaar was het tijd om nieuwe zomerbanden te kopen. Het belangrijkste criterium bij de keuze is voor mij het geluid en zo kwam ik uit op de Kleber Dynaxer 235/40/R19 die als een van de weinige met 69 db in de lijsten staat. Nu heeft die band geen foam dus het was weer tijd om de truc te doen die ik eerder met de winterbanden heb gedaan: zelf foam in de band plakken. Zie Deze post voor details.
Intussen 2.500 km verder en ze zijn inderdaad mooi stil (hoewel dat altijd subjectief is) en de foam zit nog op zijn plek net als bij de winterbanden na 5 jaar.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: shthpnz and Maarten
Na vijf jaar was het tijd om nieuwe zomerbanden te kopen. Het belangrijkste criterium bij de keuze is voor mij het geluid en zo kwam ik uit op de Kleber Dynaxer 235/40/R19 die als een van de weinige met 69 db in de lijsten staat. Nu heeft die band geen foam dus het was weer tijd om de truc te doen die ik eerder met de winterbanden heb gedaan: zelf foam in de band plakken. Zie Deze post voor details.
Intussen 2.500 km verder en ze zijn inderdaad mooi stil (hoewel dat altijd subjectief is) en de foam zit nog op zijn plek net als bij de winterbanden na 5 jaar.

Leuk projectje!
Ik heb in het verleden hetzelfde geprobeerd, ook met foam uit die zaak.
Maar volgens mij, als ik het mij goed herinner, een ander type foam.
Het lukte mij echter niet om de foam duurzaam goed vast te lijmen; de foam kwam weer los.
Met een enorm gerammel in de banden als gevolg.
Daarna maar banden genomen die van fabriek af van foam waren voorzien.
Mooi dat het je gelukt is om het wel goed vast te lijmen!
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Na vijf jaar was het tijd om nieuwe zomerbanden te kopen. Het belangrijkste criterium bij de keuze is voor mij het geluid en zo kwam ik uit op de Kleber Dynaxer 235/40/R19 die als een van de weinige met 69 db in de lijsten staat. Nu heeft die band geen foam dus het was weer tijd om de truc te doen die ik eerder met de winterbanden heb gedaan: zelf foam in de band plakken. Zie Deze post voor details.
@Ger356 Slim project! Wat is je reden dat je de toplaag aan de ‘binnenband-kant’ monteert? De sporadische keren dat ik in mijn banden loerde, dacht ik daar het schuim te zien.
 
Inderdaad een mooi project maar ik ga gewoon weer Falken banden die zijn stil en bevallen goed.
Nu zo'n 43.000 km gereden heb nog nagedacht om terug te gaan naar Michelin omdat deze slijtvaster zijn maar helaas ook gehorige.
Overigens denk ik dat het slijtvast wel mee zal vallen, maar zal het laten weten.
 
Net nieuwe Continental conti-silents laten leggen. Niet dat de banden zelf al helemaal op waren, maar wel de Alloygators die mijn velgen schitterend hebben beschermd.
Ik heb met deze set banden (en Alloygators) 85.000 km gereden in mijn MX…. Ben er super content van, zeer aan te bevelen !
Banden zijn goed maar de wanden zijn zacht, je kan geen flauwe bocht op hoge snelheid maken, en met hoog bedoel ik 70 a 80KM per uur. Michelins doen dat wel, zelfs met de 19inch banden.
 
  • Informative
Reactions: job-lek