Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb dezelfde 19" Nokians als Loek. Complete set met velgen en TPMS was iets van € 1.700,00 incl BTW (Dus goedkoper dan alleen het 21" rubber).
Erg slijtvast en geen gedoe met omleggen op zomervelgen.
attachment.php?attachmentid=36867&d=1385820597.jpg


zie ook hier: http://www.teslamotorsclub.com/show...rmarket-wheels?p=611561&viewfull=1#post611561
 
Op de tesla website zijn de specs van de banden nergens meer terug te vinden. In de handleiding staat wel informatie, maar ze is niet volledig mbt snelheidscategorie etc die moet gebruikt worden.

Voor de winterset kom ik niet verder dan 8.5Jx21 P245/35 R21's van Pirelli (Sottozero). (heb een P85D non-staggered)

Ik heb vorig jaar de donkergrijze 19" T-Sportline velgen aangekocht via de groupbuy en mij dan een setje Michelin Pilot Alpin PA4 besteld bij Banden Online Belgie - Autobanden, Pneu Online banden, Banden met korting, goedkope banden, band
De snelheidsindex voor mijn winterbanden is V (tot 240 km/u).

"Het is mogelijk om winter banden te monteren met een lagere snelheidsindex (met één letter) dan die van de zomerbanden. Bijvoorbeeld, wanneer het voertuig is voorzien van zomerbanden met index W, dan kunnen er winterbanden op gemonteerd worden met index V, maar niet met index H."

Op mijn "Certificate of conformity" staat bij remarks het volgende mbt winter velgen/banden: 245/45/R19, 102V - 19x8.0j - 40mm offset
Op het certificaat staan ook de specs van mijn standaard velgen/banden:
245/35/R21, 96Z - 21x8.5j - 40mm offset
265/35/R21, 101Y - 21x9j - 40mm offset
 
Last edited:
Ik had al een vraag uitstaan bij mijn vaste bandenboer, maar kreeg van SeC een belletje met aanbieding van een set Goodyear Eagle RSA 2. Die band is vzv ik weet niet in Nederland (of zelfs Europa) leverbaar. Toen ik met aanvullende vragen naar het SeC belde kreeg ik te horen dat het een 98V betreft, en dat dat prima is voor de S. Ik weet niet beter dan dat een Y nodig is met het gewicht van de S, laat staan bij volle lading en vijf pax. 102 lijkt me eigenlijk ook wel wenselijk. Intussen begrijp ik ook dat de RSA 2 een all-weather band is, terwijl ik een zomerband zou willen hebben (omdat ik ook winterbanden heb). De prijs is niet heel verkeerd (en eigenlijk verrassend laag voor een Tesla aanbieding).

Is de RSA 2 een band die voorheen af-fabriek werd geleverd?

Iemand ervaring of tips? (Ik moet z.s.m. beslissen...)
 
Dat zijn inderdaad de af fabriek gemonteerde 19" banden. Het zijn in principe zomerbanden met zodanige specs dat ze in de US als all weather verkocht mogen worden. Wat ik van de mensen hoor die ze bij aankoop er op hadden (en laten zitten) gaan ze lang mee en rijden relatief zuinig. Maar er is in die maat zoveel meer te krijgen. dat je precies de eigenschappen kunt krijgen die je wilt (prijs, geluid, grip, zuinig, etc.) Mijn keuze zou de Michelin Pilot Sport 3 zijn. Alternatief de Pilot Super Sport in 255/45-19.
 
Alles boven 96 is goed, K. (Dat is het 710 kg draagvermogen.)
Correlatie tussen draagvermogen en zuinigheid is me nog nooit opgevallen, maar zou te verklaren kunnen zijn uit de toenemende stugheid. Maar dat is theorie van de koude grond. :)
 
Dankjewel Paulus! Die 255 kan op een 245 velg (zoals de T-Sportsline) begrijp ik uit jouw reactie? :)redface:)
255 breed past op een velgbreedte van 8,5" t/m 10", onafhankelijk van de velgdiameter, 19". De T Sportline is 8,5" breed, dus prima.
Aanlopen is van exemplaar tot exemplaar van de Model S verschillend. Met een føhn het kunststof wat modelleren helpt meestal. Niet bij Hendrik, helaas.
 
Maar dat is theorie van de koude grond. :)

Beter dan een natte band in de lucht steken :rolleyes:

- - - Updated - - -

Correlatie tussen draagvermogen en zuinigheid is me nog nooit opgevallen

Ik had het ook niet eerder gezien, maar bij de vergelijking op [ietsmetautobanden]365.nl kwam het duidelijk naar voren: bij de 98 slechts één met een C voor brandstofverbruik, en die is 71db, bij de 102 wel 12 (en diverse 69db) en zelfs een B.

Jammer dat slijtvastheid niet vermeld staat.
 
na de story van de wintervelgen voorzien van sensoren, de beschadigingen, het herspuiten door de bandenboer, was ik toch niet echt tevreden over het resultaat.
Ook vertoonden de velgen na 2 winters, al sporen van corrosie van het aluminium.
De geplastidipte originele velgen zien er nog steeds goed uit. Daarom maar besloten om ook de winter velgen te plastidippen.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg
 
Heb ze wel eens in het echt gezien die Rial's maar vind de tsportline's toch mooier (en details zoals centercap die overgezet kan worden, geen pasring nodig etc). Prijs wel echt superscherp overigens, dat ze het daarvoor kunnen maken....

Het is alleen maar voor in de winter mee te rijden, is er ene kapot koop je gewoon een nieuwe voor die prijs :)
 
Het is alleen maar voor in de winter mee te rijden, is er ene kapot koop je gewoon een nieuwe voor die prijs :)

Toch zal ik NOOIT meer wielen met een pasring kopen. Je auto rijdt nooit meer perfect. Niet op een Mercedes, niet op een BMW, niet op een Tesla.
Als echt comfortabel rijden je lief is, je naar een echte uitlijner gaat om dat te bereiken, koop je wielen die echt passen.
Weet van mezelf dat perfectionisme een handicap is ;-), wilde je/jullietoch waarschuwen.