Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
wintervelgen er op gezet.
20151107_143406.jpg
20151107_143354.jpg


het zijn dezelfde velgen van vorig jaar met een laagje plastidip er op.
de rode doppen op de moeren waren niet echt een succes, dan maar zwarte er op gezet.
20141110_111946.jpg
 
Hier in het Pajottenland anders ook hoor. Slecht idee om nu al met winter compound te gaan rijden. Veel te zacht dus langere remafstand en het slijt als gek met deze temperaturen. In principe winterpantoffels pas aan doen als de temperatuur permanent onder de 7° zakt.

Daar denken ze bij Tesla dan kennelijk anders over. Die hebben op 24 en 31 oktober de (gratis) wisseldagen van de winterbanden gehad. Ik vond het ook wat vroeg, maar toch maar (vast) gedaan.
 
Daar denken ze bij Tesla dan kennelijk anders over. Die hebben op 24 en 31 oktober de (gratis) wisseldagen van de winterbanden gehad. Ik vond het ook wat vroeg, maar toch maar (vast) gedaan.

Als je de wissel niet zelf kan doen thuis, is het altijd een logistieke nachtmerrie omdat iedereen op hetzelfde moment zal proberen zijn banden te laten wisselen als het kouder wordt. Daarom beginnen bandencentrales dus liever ruim op tijd aan de wissel.

De regel is echter zomerbanden boven de 7 graden en winterbanden onder de 7 graden. Dit zorgt voor een optimale grip, remafstand en slijtage.
 
daarnet naar de voorspellingen voor de komende 14 dagen gekeken en besloten om toch maar weer de zomervelgen/banden er op te leggen.
wat doet een mens zoal op een zaterdag:wink:
Ik begin het wel al te kunnen. alle 4 gewisseld en alles weer opgeruimd in 40 min.
ik weet nu in ieder geval dat de sensoren die ik deze zomer heb laten steken, werken.
 
Daar denken ze bij Tesla dan kennelijk anders over. Die hebben op 24 en 31 oktober de (gratis) wisseldagen van de winterbanden gehad. Ik vond het ook wat vroeg, maar toch maar (vast) gedaan.

ik had meteen winterbanden besteld bij de aankoop van de Tesla. De levering was in juni maar ik kon de banden niet meenemen in de Tesla. Ik wilde ze vorige week gaan halen, maar,.... geen winterbanden meer? Ze zijn in bestelling? Dit vind ik nu eens slechte service van Tesla!
 
Hoezo niet meenemen? Ik heb mijn 21"ers al een keer achterin gehad, gaat prima.
Ik ook. Moest natuurlijk wel even dat lullige plankje van 300 euro verwijderen en de bank neerklappen, en dan moet je wel even uitkijken voor je bekleding, vooral als je beige hebt zoals ik. Bij het rijden gingen de banden wat aan de rol, en helaas ook langs de beige delen. Grrr...
 
Ik heb een set aftermarket velgen met winterbanden... uiteraard moest ik ook de juiste TPMS sensoren aanschaffen. Deze zijn reeds geprogrameerd bij de importeur volgens mijn bandenleverancier.
Maar wat is nu na montage van de velgen de procedure? Moeten de sensoren gekoppeld worden? Of gaat dit vanzelf?

Iemand ervaring mee?
 
Ik heb een set aftermarket velgen met winterbanden... uiteraard moest ik ook de juiste TPMS sensoren aanschaffen. Deze zijn reeds geprogrameerd bij de importeur volgens mijn bandenleverancier.
Maar wat is nu na montage van de velgen de procedure? Moeten de sensoren gekoppeld worden? Of gaat dit vanzelf?

Iemand ervaring mee?
Volgens mij gaat dat vanzelf. Alleen even resetten via de knop op het touchscreen (tijdje mee rijden).
 
TPMS sensoren gaat voor mij ook weer spelen. Bij de "Classics" ging het vanzelf maar hoe zit t bij de nieuwe?
En vraag 2, voorheen bestelde ik ze bij RS Trading of zoiets maar heb later begrepen dat ze voor vergelijkbare prijs bij Tesla te krijgen zijn. Dit i.t.t. de banden.. Waar moeten we zijn voor de nieuwe sensoren?
 
TPMS sensoren gaat voor mij ook weer spelen. Bij de "Classics" ging het vanzelf maar hoe zit t bij de nieuwe?
En vraag 2, voorheen bestelde ik ze bij RS Trading of zoiets maar heb later begrepen dat ze voor vergelijkbare prijs bij Tesla te krijgen zijn. Dit i.t.t. de banden.. Waar moeten we zijn voor de nieuwe sensoren?
Ik heb ze enige tijd geleden gekocht bij velgenwereld.nl
Daarna is het een kwestie van ze laten plaatsen door je bandenboer en via de reset knop op je touchscreen laten inleren. Was bij mij toen een kwestie van een paar kilometer rijden en daarna nooit meer een melding gehad (wat niet per definitie een goed teken is :wink:)
 
TPMS sensoren gaat voor mij ook weer spelen. Bij de "Classics" ging het vanzelf maar hoe zit t bij de nieuwe?
En vraag 2, voorheen bestelde ik ze bij RS Trading of zoiets maar heb later begrepen dat ze voor vergelijkbare prijs bij Tesla te krijgen zijn. Dit i.t.t. de banden.. Waar moeten we zijn voor de nieuwe sensoren?

Heb de mijne ook van bij RS Trading. Goeie service bij die mensen. Je moet ze gewoon laten weten wat de VIN is van je wagen zodat ze de juiste versie kunnen leveren. Maar ik zou ze bij Tesla gaan halen tegenwoordig omdat de prijs voor de sensoren nu marktconform is bij Tesla. Dan heb je zeker geen problemen. Wel ook even met de kleur van de velgen rekening houden zodat het plaatje perfect is.
 
TPMS sensoren gaat voor mij ook weer spelen. Bij de "Classics" ging het vanzelf maar hoe zit t bij de nieuwe?
En vraag 2, voorheen bestelde ik ze bij RS Trading of zoiets maar heb later begrepen dat ze voor vergelijkbare prijs bij Tesla te krijgen zijn. Dit i.t.t. de banden.. Waar moeten we zijn voor de nieuwe sensoren?

Begin oktober werd mij in Duiven een prijs opgegeven van € 53 per stuks exclusief BTW, aldaar af te halen.