Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
ik ben fan van vredestein en heb wintervelgen gekocht via Reedijk in Strijen, super goede service en ze hebben de banden inclusief de sensoren werkt allemaal prima.
Auto: TESLA Model S Performance; ; Model S 70D
Velg: 8019.5120.30CB72.6 AVIDO/MBL F.../AVIDO/MBL, artikelnummer: 101012135
net even boven de 2000 euro.
Ik ga mijn originele zomer velgen laten poedercoaten in matzwart want dat staat wel erg mooi
 

Attachments

  • imgres.jpg
    imgres.jpg
    7.3 KB · Views: 52
Last edited:
- Continental sport contact 5 oof 6 (de 6 versie ook nog niet in 245/40/R20 leverbaar); (€250,- per band)

Ik heb afgelopen zomerseizoen de Conti Sport contact 5 gehad. Vond de band wat lawaaiig en na 16000 km nog maar 2 mm op de achterbanden en 4 mm op de voorbanden. Met de originele 19" met volgens mij de goodyears had ik na 40.000 km nog meer dan 4 mm.
Ik ga dus de volgende keer niet weer voor de Conti's.

Weet echter nog niet wat dan wel??
 
Er is toch wel een ruime keuze en in goede banden wil ik wel wat extra's investeren, mijn oog valt op de volgende typen:
- Michelin Pilot super sport; (€300,- per band)
- Michelin Pilot sport 3 (helaas niet in 245/40/R20 leverbaar)
- Continental sport contact 5 oof 6 (de 6 versie ook nog niet in 245/40/R20 leverbaar); (€250,- per band)
- Pirelli P zero (€350,- per band)

Dit is geen moeilijke opgave. De PSS zijn de beste high performance banden.

Michelin PS2 vs PSS.png
 
Ben mezelf ook eens aan het verdiepen in de banden wereld wegens de bestelling (via Erwin) van 20" T-Sportline velgen voor in de zomer.

De velgen komen in een zgn staggered opstelling: Voor 9", achter 10" Op de site van T-sportline adviseren ze de volgende banden [245/40-20 for 20×9.0″ and 275/40-20 for 20×10.0″]; Zelf dacht ik aan de maten: 245/40/R20 voor en 275/35/R20 achter vanwege het hoogte verschil.

Er is toch wel een ruime keuze en in goede banden wil ik wel wat extra's investeren, mijn oog valt op de volgende typen:
- Michelin Pilot super sport; (€300,- per band)
- Michelin Pilot sport 3 (helaas niet in 245/40/R20 leverbaar)
- Continental sport contact 5 oof 6 (de 6 versie ook nog niet in 245/40/R20 leverbaar); (€250,- per band)
- Pirelli P zero (€350,- per band)

Dus nog wel wat te kiezen :biggrin:
Ik heb nog wel even de tijd want de velgen worden pas medio maart geleverd.

Ik ben ook weer op zoek voor mijn 20" zomervelgen.
Pirelli raad ik af. Die heb ik er op gehad, maar die maken veel lawaai.
Vredestein heb ik nu. Ondanks nog voldoende profiel wil ik er vervroegd vanaf: ik blijf last houden van trillingen.
Ik neig nu naar michelin pss. Maar ben wat bang voor het geluid. Enkele db's meer dan de Vredesteins...
 
Heb runflat banden onder mijn andere auto ( bmw x5) zijn veel harder dan gewone banden! Komt omdat er een soort rubber binnenband in zit. Daar kun je dus op doorrijden... Wel iets om rekening mee te houden, zeker bij grote inch maat / lage band.

- - - Updated - - -

zoals ik al eerder aangaf, Vredesteins zijn prima banden, heb ze ook op mijn rangerover sport zitten goede banden, geen overmatige slijtage, en niet al te veel rolgeluid. Daarbij een nederlands product :wink:

Let op!
ik heb ook Vredenstein winterbanden 21inch. Echt top banden.
had alleen een probleem met een sensor, dus naar Tesla...dacht ik. tesla wilde mij niet helpen omdat ik Vredenstein banden had!!!
blijkbaar helpt Tesla alleen als je Michelin, Pirelli of continental hebt. Probleem is wel verholpen maar door een sensor specialist.
 
Trouwens net deze winterbanden besteld. Ben benieuwd: Dunlop SP Winter Sport 3D 245/45 R19 102V
Deze heb ik voor liggen, erg stil. Grip verraste me wat twee weken geleden onder aan de afrit in de Plaspoelpolder. Toegegeven dat ik wat laat de bocht in remde maar zo'n uitgebreide schuiver over 4 wielen had ik nog niet eerder meegemaakt. Was rond t middaguur maar wellicht toch wat vorst aan de grond?
 
Let op!
ik heb ook Vredenstein winterbanden 21inch. Echt top banden.
had alleen een probleem met een sensor, dus naar Tesla...dacht ik. tesla wilde mij niet helpen omdat ik Vredenstein banden had!!!
blijkbaar helpt Tesla alleen als je Michelin, Pirelli of continental hebt. Probleem is wel verholpen maar door een sensor specialist.[/QUOTE]

Ik vraag mij nu wel af of ik nog wel welkom ben met mijn T-Sportline velgjes, eventueel met Michelin banden! Bijvoorbeeld om banden te wisselen; eventueel uitlijnen of de luchtvering afstellen?
 
Heb runflat banden onder mijn andere auto ( bmw x5) zijn veel harder dan gewone banden! Komt omdat er een soort rubber binnenband in zit. Daar kun je dus op doorrijden... Wel iets om rekening mee te houden, zeker bij grote inch maat / lage band.

- - - Updated - - -



Let op!
ik heb ook Vredenstein winterbanden 21inch. Echt top banden.
had alleen een probleem met een sensor, dus naar Tesla...dacht ik. tesla wilde mij niet helpen omdat ik Vredenstein banden had!!!
blijkbaar helpt Tesla alleen als je Michelin, Pirelli of continental hebt. Probleem is wel verholpen maar door een sensor specialist.

En wat dan met de oem Goodyear-banden?
 
Het is natuurlijk niet uit te leggen als Tesla je niet wilt helpen omdat het merk rubber ze niet aanstaat!
Zelf ben ik eigenlijk goed tevreden over de originele Goodyears, heb ze er nu ook weer onder. Lekker makkelijk all-season en voor (veel) dagelijks gebruik prima geschikt. De grip op droog is in elk geval beter dan van koude Bridgestone S1 banden, die eigenlijk ook bedoeld zijn voor Porsche/Ferrari enz. en dus eigenlijk eerst op temperatuur gebracht moeten worden. Precies het omgekeerde als voor een elektrische auto, daarbij wil je zoveel mogelijk grip als de banden koud zijn.