Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hoi,

Ook ik heb de 20” T-Sportsline velgen (staggered setup) besteld via Erwin. Ik overweeg om Michelin Pilot Super Sport banden te plaatsen (vooraan 245/40 R20 99Y en achteraan 285/35 R20 104Y). Alvorens tot de aankoop over te gaan, heb ik nog enkele vragen:
  • Is dit de beste bandencombinatie voor die velgen?
  • Koop ik TPMS sensoren best bij Tesla of bij een bandencentrale? Moeten die sensoren door Tesla geïnitieerd worden of volstaat het na plaatsing van de nieuwe sensoren deze te resetten?
  • Ik ga ervan uit dat uitlijnen/balanceren door elke bandencentrale correct kan worden uitgevoerd. Ik lees hier echter dat de luchtvering opnieuw moet gekalibreerd worden? Is dat steeds het geval na een bandenwissel (in mijn geval van 19” Cyclone naar 20” T-Sportsline en vice versa) en is dat iets dat alleen door het SeC kan gedaan worden?
  • Heeft er iemand een goede referentie van een bandencentrale in de regio Mechelen (dus iemand die al Tesla velgen/banden heeft vervangen)?


Alvast bedankt voor de feedback!
 
Naar mijn mening kies je de perfecte 20" wielen setup. De velgen zijn mijn smaak niet, maar de specificaties van zowel velgen als banden zijn prima.
Dat kalibreren van de hoogte is iets nieuws, althans dat werd in het verleden niet bediscussieerd. Ik heb me daar ook nooit iets van aangetrokken. Inderdaad zal de auto aan de achterkant een paar mm lager liggen met je 20" Sportlines. Dat zou je door het SeC kunnen laten corrigeren bij elke wissel, maar dat lijkt mij mijl op zeven. Dat kun je nog net zo goed zogeheten 'lowering links' installeren en bij de wat betere bandenspecialist (-centrale a la Belge) één keer laten bij stellen. De juiste lengtes van die verstelbare links noteren voor de verschillende velgen en dat is bij elke wissel met een schuifmaatje en een steeksleuteltje weer gemakkelijk zelf (of door de bandenspecialist) te doen.
Een Tesla is qua wielophanging niet anders dan een Benz of BMW en dus prima door elke gerenommeerde specialist te doen.
'Mijn' specialist lijnt in no-time een Model S uit, waar het SeC na herhaaldelijk proberen niet uitkwam. En nog voor een derde van de prijs ook. Daarnaast is het SeC doorgaans niet erg geporteerd van het werken aan aftermarket velgen, maar dat wisselt ook per vestiging en ook in de tijd.
 
Hoi,

Ook ik heb de 20” T-Sportsline velgen (staggered setup) besteld via Erwin. Ik overweeg om Michelin Pilot Super Sport banden te plaatsen (vooraan 245/40 R20 99Y en achteraan 285/35 R20 104Y). Alvorens tot de aankoop over te gaan, heb ik nog enkele vragen:
  • Is dit de beste bandencombinatie voor die velgen?
  • Koop ik TPMS sensoren best bij Tesla of bij een bandencentrale? Moeten die sensoren door Tesla geïnitieerd worden of volstaat het na plaatsing van de nieuwe sensoren deze te resetten?
  • Ik ga ervan uit dat uitlijnen/balanceren door elke bandencentrale correct kan worden uitgevoerd. Ik lees hier echter dat de luchtvering opnieuw moet gekalibreerd worden? Is dat steeds het geval na een bandenwissel (in mijn geval van 19” Cyclone naar 20” T-Sportsline en vice versa) en is dat iets dat alleen door het SeC kan gedaan worden?
  • Heeft er iemand een goede referentie van een bandencentrale in de regio Mechelen (dus iemand die al Tesla velgen/banden heeft vervangen)?


Alvast bedankt voor de feedback!

Hi LD, ik heb dezelfde setup: staggered 20"velgen en mijn keuze is ook 245/40 voor en 285/35 achter met Michelin Super sports XL. Bij deze setup staan de achterste wielen 0,35 cm hoger dan de voorste wielen/ Ik zal mij nog laten informeren bij een SeC of dat na te stellen is bij de luchtvering; en of zij dat willen doen. De TPMS sensoren kan je gewoon bij Tesla kopen á €50,- per stuk en zijn gemakkelijk te monteren,ook door een banden boer. wordt vervolgt
 
Zoals sommigen weten blijf ik vasthouden aan all-season-banden. Ik stel alleen vast dat er weinig in onze standaard-maat te kiezen valt. Je hebt de OEM Goodyear RS-A2 aan +/- 400 €/st :scared: of de LS2 aan 327 €/st:crying:.
En dat terwijl ik in november nog 2 stuks LS2 aan 230 €/st gekocht heb.
Spijtig genoeg komt wegens de invoerrechten tirerack.com niet in aanmerking. Want het aanbod in onze standaard 245/45 19 is daar vele malen groter. En de prijzen menselijker rondom de 200 $.

Soit, ik overweeg dus om voor de 2 voorbanden een 235/45 19 of 235/50 of5519 te kiezen. Iemand ervaring hiermee?
 
Hoi,

Ook ik heb de 20” T-Sportsline velgen (staggered setup) besteld via Erwin. Ik overweeg om Michelin Pilot Super Sport banden te plaatsen (vooraan 245/40 R20 99Y en achteraan 285/35 R20 104Y). Alvorens tot de aankoop over te gaan, heb ik nog enkele vragen:
  • Is dit de beste bandencombinatie voor die velgen?
  • Koop ik TPMS sensoren best bij Tesla of bij een bandencentrale? Moeten die sensoren door Tesla geïnitieerd worden of volstaat het na plaatsing van de nieuwe sensoren deze te resetten?
  • Ik ga ervan uit dat uitlijnen/balanceren door elke bandencentrale correct kan worden uitgevoerd. Ik lees hier echter dat de luchtvering opnieuw moet gekalibreerd worden? Is dat steeds het geval na een bandenwissel (in mijn geval van 19” Cyclone naar 20” T-Sportsline en vice versa) en is dat iets dat alleen door het SeC kan gedaan worden?
  • Heeft er iemand een goede referentie van een bandencentrale in de regio Mechelen (dus iemand die al Tesla velgen/banden heeft vervangen)?


Alvast bedankt voor de feedback!


Mij hebben ze verteld dat je de nieuwe sensoren de eerste keer moet inlezen zodat ze herkend worden door jou Tesla en je dus de bandenspanning kan aflezen in de auto.( ik heb hier nog geen ervaring mee) De reset schijnt dus niet te werken bij nieuwe sensoren.
 
Zoals sommigen weten blijf ik vasthouden aan all-season-banden. Ik stel alleen vast dat er weinig in onze standaard-maat te kiezen valt. Je hebt de OEM Goodyear RS-A2 aan +/- 400 €/st :scared: of de LS2 aan 327 €/st:crying:.
En dat terwijl ik in november nog 2 stuks LS2 aan 230 €/st gekocht heb.
Spijtig genoeg komt wegens de invoerrechten tirerack.com niet in aanmerking. Want het aanbod in onze standaard 245/45 19 is daar vele malen groter. En de prijzen menselijker rondom de 200 $.

Soit, ik overweeg dus om voor de 2 voorbanden een 235/45 19 of 235/50 of5519 te kiezen. Iemand ervaring hiermee?
Ik importeer nogal wat producten uit de VS. Je koopt daar ex btw in en betaalt rond 4% invoerrechten. Daar bovenop BTW, inklaringskosten en uiteraard vrij hoge transportkosten. In de praktijk zal een band van 200 USD hier 240 euro kosten. Ik ga ervan uit dat je de BTW terug kan vragen.
Smallere banden zou ik niet overwegen. Bij snel genomen bochten zul je merken dat je eerder over de voorbanden naar buiten zult glijden. Als je ze ook nog hoger kiest zal de stuurprecisie afnemen. Het gevolg is dat de auto onrustiger gaat sturen.
 
Last edited:
vandaag heb ik haar de winterschoenen aan gedaan(je moet toch iets doen voor Valentijn)
er zitten nog steeds de classic sensoren in (als de banden vesleten zijn, zal ik de nieuwe er laten in steken)

dus bij de bandenspanning krijg ik nu twee streepjes
20160214_105856.jpg


na een 10tal km krijg ik de melding dat de sensoren onderhoud nodig hebben. eerst knippert het icoontje, en daarna blijft het branden.
je kan de melding niet weg drukken. Maar de autopilot blijft wel gewoon werken.
20160214_110706.jpg


nu kwam ik ook tot de ontdekking dat ik mijn zwarte ventieldopjes mee verkocht heb met de classic. nu staan er grijze op de zwarte velgen.:scared:
Ik zal straks eens op zoek gaan naar zwarte dopjes.

ja, ik weet het! mijn verbuik moet dringend naar beneden:wink:
 
vandaag heb ik haar de winterschoenen aan gedaan(je moet toch iets doen voor Valentijn)
er zitten nog steeds de classic sensoren in (als de banden vesleten zijn, zal ik de nieuwe er laten in steken)

dus bij de bandenspanning krijg ik nu twee streepjes
View attachment 111278

na een 10tal km krijg ik de melding dat de sensoren onderhoud nodig hebben. eerst knippert het icoontje, en daarna blijft het branden.
je kan de melding niet weg drukken. Maar de autopilot blijft wel gewoon werken.
View attachment 111279

nu kwam ik ook tot de ontdekking dat ik mijn zwarte ventieldopjes mee verkocht heb met de classic. nu staan er grijze op de zwarte velgen.:scared:
Ik zal straks eens op zoek gaan naar zwarte dopjes.

ja, ik weet het! mijn verbuik moet dringend naar beneden:wink:

Wat is er mis met je verbruik?