Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Op dezelfde as 2 gelijke banden monteren. Dus of zo'n Michelin mee in de koffer op de terugweg (heb je met een set velgen toch ook al gedaan?) of nog een gelijke band hier laten monteren. En zei je me gisteren niet dat je inmiddels al 4 sets wielen had liggen?

1set 21'' zomerbanden
1set 19'' winterbanden
1set 19'' versleten winterbanden (die velgen wellicht binnenkort te koop)
1set 19'' T-sportsline all-weather banden (die ligt er nu onder en is er een van kapot).

Dus ik heb niets waar ik mee uit kan wisselen/complementeren

Denk dat het hier een gelijke band ook links monteren wordt. Kan de band die eraf komt in de schuur voor reserve.

Maar ik geloof dat ik nog geen antwoord heb op de vraag welke banden er tegenwoordig standaard bij EU aflevering onder een MS zitten.
 
1set 21'' zomerbanden
1set 19'' winterbanden
1set 19'' versleten winterbanden (die velgen wellicht binnenkort te koop)
1set 19'' T-sportsline all-weather banden (die ligt er nu onder en is er een van kapot).

Dus ik heb niets waar ik mee uit kan wisselen/complementeren

Denk dat het hier een gelijke band ook links monteren wordt. Kan de band die eraf komt in de schuur voor reserve.

Maar ik geloof dat ik nog geen antwoord heb op de vraag welke banden er tegenwoordig standaard bij EU aflevering onder een MS zitten.
die van mij werd geleverd met michelin pilot sport 3
 
  • Ja. Omdat ik nooit echt hard rijd, staan ze bij mij op 3,0.
  • Ik zet die instelling op 19", zowel voor de 20" zomer- als de 19" wintervelgen. Naar mijn verwachting regelt een auto met luchtvering de hoogteverstelling dan bij voor de net iets kleinere omtrek van de niet-staggered 19" velgen en banden. En mijn 20" wielen hebben maar een minieme afwijking t.o.v. een 19" standaard set.
  • Ik zit op 5% meer verbruik t.o.v. van de 19" winterwielen (Nokian WR A3 met energielabel C)

Bedankt PaulusdB!
Zo'n brede 285/35-20 band achteraan is onovertrefbaar qua looks! En ook wat betreft prestaties valt het tot nu toe goed mee. Weinig lawaai en zeer stabiel, zelfs op door wolkbreuken geteisterde autostrades plakt de S aan de weg.
 
Gents, ook ik moet schijnbaar nieuwe zomerbanden hebben en wel 21". Ik hoopte hier op het forum een merk en type te vinden waar iedereen lovend over was maar dat lijkt dus niet echt te zijn. Wel zie ik vaak Michelin voorbij komen (PSS, PS2, Premacy 3) maar ook daar zijn er weer mensen die zoemend geluid horen.

Ik heb overigens nog niemand zien terug grijpen naar de Continental SportContact 5P die er bij mij standaard onder zitten.
Op een engelse review site (Tyre reviews, tests and ratings - Tyre Reviews) staat de PS2 boven aan gevolgd door de PSS en dan de continental 5P.

Deze laatste hebben ze overigens ook met de Contisilent technologie. Heeft iemand daar ervaring mee? Is deze ook echt stiller? Op de handelaarssites staat nl hetzelfde label als de originele band.