Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
set 21" Silver Arachnids met nieuwe Michelin 265/35 en 245/35 te koop
incl. sensoren en center caps. alles gloednieuw. tesla prijs:=7700€
wie doet er een mooi bod. onmiddellijk beschikbaar.
p90d_blk_arachnidwheel_profile-jpg.252719

indien ik luchtvering op de auto had, zou ik ze niet weg doen:cool:
 
Heeft iemand ervaring met het alternatief voor turbinevelgen dat door Verhoeks Exclusief in Lunteren wordt aangeboden?
Aardige velgen. Maar n.m.m. niet zo fraai als de originele Tesla turbines. Bij de Verhoeks velgen is er een soort van ronde naafplaat te zien van waaruit de turbinebladen vertrekken. Bij de Tesla velgen vertrekken de turbinebladen heel mooi vanuit het midden van de naaf.
Bij de Verhoeks velgen zijn de turbinebladen zodanig verdraaid dat de platte kant van het turbineblad aan de buitenkant zit. Bij Tesla precies andersom.
Is allemaal een kwestie van smaak en prijs. Ik weet niet de prijs van de Verhoeks velgen.
Tesla 21" turbines zijn op Marktplaats en ook hier, maak gewoon een nieuw topic, wel voordeliger te verwerven.

1.jpg
2018-03-12 14.47.14.jpg
 
  • Helpful
Reactions: MarcelS
Voor wat betreft Model X velgen. Zijn er rijders die met hun Model X op 21” rijden?

Voor wat betreft stoeprandschade is deze maat wellicht iets minder gevoelig vanwege de iets hogere wang van de band. Maar de breedte van de band is gelijk aan die van de 22”. Kunnen we er dan vanuit gaan dat het verbruik /verlies aan range voor een 21” wiel set-up gelijk is aan die van 22”?
 
Voor wat betreft Model X velgen. Zijn er rijders die met hun Model X op 21” rijden?

Voor wat betreft stoeprandschade is deze maat wellicht iets minder gevoelig vanwege de iets hogere wang van de band. Maar de breedte van de band is gelijk aan die van de 22”. Kunnen we er dan vanuit gaan dat het verbruik /verlies aan range voor een 21” wiel set-up gelijk is aan die van 22”?
Nee, het verbruik van een 21" velg/band ligt tussen de 20" en 22" inch. Dit bij gelijk merk en type band.
De 21" heeft een iets lager verbruik dan de 22". Reken op rond 4% lager.
 
Nee, het verbruik van een 21" velg/band ligt tussen de 20" en 22" inch. Dit bij gelijk merk en type band.
De 21" heeft een iets lager verbruik dan de 22". Reken op rond 4% lager.
@Wim S. Thanks (wederom) :)
Deze snap ik niet. De band voor 21” en 22” hebben dezelfde breedte. Ik zou zeggen dat deze dan dezelfde rolweerstand hebben, of heeft dat met het gewicht van de velg te maken? (Want dan snap ik hem wel)
 
@Wim S. Thanks (wederom) :)
Deze snap ik niet. De band voor 21” en 22” hebben dezelfde breedte. Ik zou zeggen dat deze dan dezelfde rolweerstand hebben, of heeft dat met het gewicht van de velg te maken? (Want dan snap ik hem wel)
De rolweerstand wordt in grote mate bepaald door de bandhoogte. Hoe hoger de wangen van de band zijn, hoe lager de rolweerstand.
Een hoge wang kan soepeler en over een groter traject inveren.
Het gewicht van de velg speelt voor de rolweerstand een heel kleine rol.
 
Ik heb 4 nieuwe zomerbanden nodig, best wel een investering op de Tesla dus ik ben me wat aan het oriënteren, bij Euromaster (waar de velgen liggen) verkopen ze Pirelli en Michelin. Pirelli is goedkoper en heeft dezelfde labels voor verbruik en geluid, zijn er nog stillere/zuiniger banden op de markt? hebben anderen de run flat optie erbij genomen? maakt ze weer een stukje duurder..
 
Ik doe mijn 22 inch Vossen CV4 velgen weg, ze zijn volledig hersteld en herspoten. Als iemand interesse heeft, dan graag PM. Ze staan ook hier: ≥ TESLA model S - 22 inch VOSSEN velgen (CV4) - Banden en Velgen - Marktplaats.nl

Prijs: 3750 euro, inclusief banden, inclusief bouten met slot, inclusief Tesla bandendruk sensoren (TPMS).

Zomerbanden:
2 achterbanden Falken volledig nieuw (22 inch - 285 / 25 = 8mm profiel)
2 voorbanden Falken in goede staat (22 inch - 245 / 30 = 6 mm profiel)

IMG_5901.jpg
 
set 21" Silver Arachnids met nieuwe Michelin 265/35 en 245/35 te koop
incl. sensoren en center caps. alles gloednieuw. tesla prijs:=7700€
wie doet er een mooi bod. onmiddellijk beschikbaar.

Door het overaanbod van de Arachnid velgen op de tweedehandsmarkt, zijn de prijzen gedegradeerd tot die van gebruikte 21" velgen. En aangezien het eigenlijk wel echt vette velgen zijn, ga ik ze er zelf onder steken. Wegens het slechte weer van vandaag heb ik de auto gekuist en de velgen er eens onder gezet.:cool:
de totale set weegt dan nog eens 3 kg minder dan de 19" set. en dat komt goed uit, want ik ben op de vakantie zelf 3 kg bij gekomen.;)
redenen genoeg om ze te houden denk ik.:)
1.jpg
2.jpg