Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Tuutuuttt, de Sottozero's 3 in de maat 21 inch kwamen net al binnen.

Bij deze Duitse site claimen ze er nog 16 op voorraad te hebben:
PIRELLI WINTER SOTTOZERO 3 245/35 R21 96W Winterreifen - Wir sind Reifen!

pirelli.JPG
 
Heb je soms interesse om mijn 21" grijze Performance Plus velgen met de zomerbanden over te nemen, PaulW5? Zoals ik al in dit draadje zei, vind ik ze juist niet mooi en ook niet praktisch.
De achterste twee wielen zijn zelfs nog 0,5" breder in de velg en 20 mm breder in de band dan de voorste twee. (21J x 9,0 ipv 8,5 en 265/35/21 ipv 245/35/21)

Die banden op je eigen 21" set heb je binnen 10K km tot op de draad versleten, dus dat mag het probleem niet zijn. Daarna lekker je 21" SottoZero er op en karren maar...
 
@ RSF: zien er goed uit die 21"winterbanden. heb je zelf ook de performance plus? passen deze ook onder de 21"velgen van de performance plus? (omdat mijn huidige achter banden 265 breed zijn)

Deze zijn voor de standaard P85, met op alle vier de velgen maat 245/35/21. Bij een P85+ zullen ze alleen aan de voorzijde passen, maar niet aan de achterzijde. Daar zitten velgen waarop banden van 265/35/21 moeten. Ik weet eerlijk gezegd niet of de Sottozero 3 ook in die maat wordt geleverd.
 
Bedoelde ik hierboven ook al te beantwoorden, RSF.

Gewoon die 245/35/21 ook op de achtervelgen, dat past prima. Velg is maar 0,5" breder. Afrolomtrek scheelt ook maar een beetje (2%). Geen probleem, dus. Zelfs bij een 4WD zou dit geen kwaad kunnen.
 
Bedoelde ik hierboven ook al te beantwoorden, RSF.

Gewoon die 245/35/21 ook op de achtervelgen, dat past prima. Velg is maar 0,5" breder. Afrolomtrek scheelt ook maar een beetje (2%). Geen probleem, dus. Zelfs bij een 4WD zou dit geen kwaad kunnen.
Niet om in twijfel te trekken maar deze vraag is voor mij met P85+ ongelooflijk belangrijk zeker te weten of daar standaard 245 onder kan want 265 sottozero kan ik nergens vinden.
Heb vraag ook uitgezet bij Tesla Motors zelf en wacht (nog steeds) op afrondend bevestigend antwoord.
Dank voor jullie info zover.
 
No worries. Uiteraard wacht je op antwoord van Tesla zelf. (hopelijk krijg je dat voordat het sneeuwt en zijn er dan nog banden te krijgen.)

Maar de door Tesla voorgeschreven 19" winterbandenset heeft achter ook gewoon banden met 245/45/19, die zelfs 2,2% in afrolomtrek afwijken van de 265/35/21 banden.
 
Vind het geneuzel over aftermarket velgen die geen 400pk aankunnen onzin. De kleinste Tesla velg is bijna de grootste BMW of Mercedes velg. Deze hebben ook 400+ Pk en deze kunnen ook de aftermarket velgen aan. Nm geven trouwens meer uitdaging dan pk's. M'n huidige bak levert er hier ook 600 van. Ik wacht dus niet op Tesla en heb vandaag een setje aftermarket velgen besteld met een stel goeie winterbanden. Tesla mag hier nog een setje TPMS inschroeven. Als ik de naaf eruit gereden heb laat ik t jullie wel weten.
 
Volgens mij kan niemand nog met zekerheid kan zeggen welke velgen - anders dan volledig standaardmaten - passen en sommige leveranciers raden sommige combinaties - die op het oog qua maten zouden moeten kunnen - af. Ik zelf heb een voorkeur voor 20" voor de winternbanden en anders de 19" - liefst Brock B32 in matzwart.

De importeur van Brock had aangeboden bij hun in Venlo te passen maar dat komt mij de komende 2 weken slecht uit.
Nu kan ik midden van deze week bij een dealer van hun - tevens Profyletire centre - velgen gaan passen in een paar maten. Die uitkomst kan dan door Brock en Profile worden gebruikt om een paar setten aan ons aan te bieden met 'pas-garantie'.

Ik ben zeer benieuwd - de 19" zou zeker moeten lukken maar als gemeld de 20" hebben mijn voorkeur. Prijzen van sets liggen voor de 19" in de buurt van 4x de 21" Sottozero Winter's en van de 20" iets er boven - maar dan heb je dus 4 x wielen erbij !

Ik bericht nog zodra er meer bekend is.

De plaatselijke bandenboer kan de Brock B32 19" leveren voor € 1.882 inclusief 4 winterbanden van Nokian. Als er iemand interesse heeft dan laat maar weten.. De Rial Lugano kan hij ook leveren voor ongeveer dezelfde prijs.
 
De plaatselijke bandenboer kan de Brock B32 19" leveren voor € 1.882 inclusief 4 winterbanden van Nokian. Als er iemand interesse heeft dan laat maar weten.. De Rial Lugano kan hij ook leveren voor ongeveer dezelfde prijs.

wat met de sensoren ?

als dat oke komt, wil ik wel meedoen (werk in B net over de grens, via Weert ben ik zo in de buurt)
 
Bedoelde ik hierboven ook al te beantwoorden, RSF.

Gewoon die 245/35/21 ook op de achtervelgen, dat past prima. Velg is maar 0,5" breder. Afrolomtrek scheelt ook maar een beetje (2%). Geen probleem, dus. Zelfs bij een 4WD zou dit geen kwaad kunnen.

Dacht dat je een grapje maakte. Dat heeft allicht iets te maken met je avatar :wink:

Ik wist niet dat je iets te kleine banden op die achterste P85+ velgen kunt leggen. Ben schijnbaar nooit te oud om wat te leren. Hopelijk kan er iemand zijn voordeel mee doen.
 
Vind het geneuzel over aftermarket velgen die geen 400pk aankunnen onzin. De kleinste Tesla velg is bijna de grootste BMW of Mercedes velg. Deze hebben ook 400+ Pk en deze kunnen ook de aftermarket velgen aan. Nm geven trouwens meer uitdaging dan pk's. M'n huidige bak levert er hier ook 600 van. Ik wacht dus niet op Tesla en heb vandaag een setje aftermarket velgen besteld met een stel goeie winterbanden. Tesla mag hier nog een setje TPMS inschroeven. Als ik de naaf eruit gereden heb laat ik t jullie wel weten.

+1
Gewoon doen.