Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Kan iemand me uitleggen waar het achtervoegsel w of z voor staat? (245/35 r21 96W). Denk dat ik na alle afwegingen toch maar gewoon de pirellis op de 21" gooi, en volgend jaar rustig kijk naar andere opties.... En is 96 draagvermogen genoeg, of toch 100 nodig?
 
Nee niet in bij Prestige, had dat bedrijf al in gedachten, maar is nogal endje rijden vanuit Zeeland en je zit ook nog met een set velgen die mee terug moeten (2x rijden). Dus dacht als iemand bij mij in de buurt kan leveren...
Maar volgens jullie is dat hele verhaal dus onzin?

Ik hoorde hetzelfde verhaal van Athlon, die schijnen meerdere velgen geprobeerd te hebben voor winterbanden, maar van een aantal velgen draaiden ze het midden eruit bij volledig koppel gedurende langere tijd...dus...
 
Waar ga je de auto laten coaten. Ben ook nog aan het kijken. Twijfel nog tussen 2 maar wacht op een forum aanbieding van die mannen. Maken graag reclame maar als je ze dan om een mooie prijs vraagt zijn ze in geen wegen of velden te bekennen
 
De Brock B32 20" zit er nu onder :) Vraag: bij het resetten van de TPMS kun je alleen kiezen tussen 19" en 21". Wat hebben anderen met 20" gekozen? :) En wat voor bandenspanning?

IMG_20131214_124035.jpg
 
Afgelopen donderdag heb ik bij Hogendoorn Autobanden in Vinkeveen een set Pirelli Sottozero 2 winterbanden op de standaard 19 inch Tesla velgen laten monteren.
Ik was zeer tevreden over de service en het vakmanschap. Ik was al de vijfde die zijn Tesla daar van winterbanden liet voorzien. We hebben de banden op 3,1 bar gezet.

Met name bij vol accelereren heb ik het idee dat de Pirelli's een stuk beter zijn dan de standaard 4-seizoenen GoodYear Eagle RSA2 banden waarmee mijn Tesla werd geleverd. Ik had het idee dat die nogal zwabberden en weinig tractie hadden.
Voor en na het wisselen heb ik op hetzelfde traject bij een constante snelheid van 76 km/h het energieverbruik gemeten (tegenwind kracht 3-4 schuin van voren). Het bleek dat het gemiddelde trajectverbruik met de winterbanden slechts marginaal hoger was ( 182 watt/km vs. 172 watt/km).
Mogelijk wordt dat nog wat beter als de buitenste film van de winterbanden is afgesleten.

Volgens Hogendoorn waren de GoodYear Eagle RSA2 banden zogenaamde M+S banden en zeker geen winterbanden. Met deze banden mag je dus bij sneeuw niet in Duitsland rijden.

Er waren overigens nog voldoende Pirelli Sottozero 2 19 inch winterbanden op voorraad.
 
Ik heb zelf 19" bij levering er staat 310 kPa (3.1bar) bij mij op de sticker. Op het USA forum had ik voor de standaard 21" een waarde van 42psi gevonden (=2.9bar)
Blijkbaar heeft P+ nog lagere waardes, dat wist ik niet.

@wallien: omtrek verandert nauwelijks, denk niet dat daar rekening mee gehouden hoeft te worden