Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verstaanbaarheid hands free bellen

This site may earn commission on affiliate links.
Iedereen voor het nieuwe jaar alvast veel plezierige en veilige kilometers met de Tesla toegewenst!

Sinds ik deze auto heb krijg ik voortdurend klachten dat ik slecht te verstaan ben wanneer ik vanuit de auto bel. Vanmiddag heb ik daarom het hands free bellen maar eens nader getest.

Ik heb mijn voicemail van de huistelefoon vanuit de auto ingesproken met mijn eigen telefoon (HTC Desire Z) en de telefoon van mijn vriendin (Samsung Galaxy S3). Het volume van de ingesproken berichten is dusdanig zacht dat het met moeite te verstaan is. Laat staan wanneer er nog rijgeluiden bijkomen. Ik moet mijn stem echt verheffen, voor mijn gevoel bijna schreeuwen, wil ik te verstaan zijn.

Ik vermoed daarom dat de microfoon in de auto niet goed is. Temeer omdat spraakbesturing van de telefoon en navigatie ook met geen mogelijkheid werkend te krijgen is ('Onduidelijke opname. Probeer het opnieuw'). En zo slecht is mijn Engelse uitspraak nou ook weer niet :confused:

Heeft iemand dit ook al aan de hand gehad?
Werkt bij jullie spraakbesturing wel?
 
ik heb altijd veel gezeur van vooral mijn vrouw dat in iedere auto ik onverstaanbaar ben met iPhone 3G, 4, 5S maar met de Tesla komt dat nauwelijks meer voor. Ik heb veel handsfree kits geprobeerd en dat leverde nooit zo weinig gezeur op als de Tesla - zou dus maar de installatie laten checken want dat moet beter kunnen. Succes !
 
Zelfde hier: Met mijn Renault kreeg ik regelmatig klachten over een slechte verstaanbaarheid, voornamelijk te zacht. Maar met de Model S ben ik prima te verstaan; Mijn vrouw had in eerste instantie niet eens door dat ik al onderweg was, want ze vroeg of ik nog op kantoor was (ja, ik bel altijd even voordat ik naar huis rijd, het geheim achter een goede relatie ;-)). Later vertelde ze me thuis dat het geluid van deze carkit veel beter is dan die in de Renault.
 
Ik merk elke keer wanneer ik de telefoon aanneem dat ik 3-4 seconden niet verstaanbaar ben voor anderen. Lijkt een vertraging te zitten bij opnemen. Daarna is de kwaliteit prima. In de audi altijd meteen contact. Herkennen jullie dit?
 
De 3 seconden vertraging herken ik ook. Daarnaast is kwaliteit echt fantastisch te noemen (icm Nokia 1020 dus Windows Phone). Voice commands ben ik nog niet helemaal over te spreken. Maar heb ook 750 contacts erin zitten wellicht is het dan lastig te juiste te zoeken. Bij Parrots dit probleem nooit gehad (maar voicecommand is ook van Parrot toch in de S??).
 
De 3 seconden vertraging herken ik ook. Daarnaast is kwaliteit echt fantastisch te noemen (icm Nokia 1020 dus Windows Phone). Voice commands ben ik nog niet helemaal over te spreken. Maar heb ook 750 contacts erin zitten wellicht is het dan lastig te juiste te zoeken. Bij Parrots dit probleem nooit gehad (maar voicecommand is ook van Parrot toch in de S??).

Ingeval van een Windows phone is die vertraging niet zo vreemd. 3 seconden valt nog mee
 
Het blijkt bij mij inderdaad de microfoon te zijn. Sinds een paar dagen was ik helemaal niet te horen. in de vervangende Tesla was ik prima te verstaan. Het viel me op dat de leenauto een ander model afdekkapje over de microfoon locatie heeft zitten. De nieuwe microfoon is in bestelling. Wordt vervolgd...
 
Het blijkt bij mij inderdaad de microfoon te zijn. Sinds een paar dagen was ik helemaal niet te horen. in de vervangende Tesla was ik prima te verstaan. Het viel me op dat de leenauto een ander model afdekkapje over de microfoon locatie heeft zitten. De nieuwe microfoon is in bestelling. Wordt vervolgd...

Idem hier. Werd ook teruggestuurd met de melding dat de nieuwe microfoon besteld is.