Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Het heeft duidelijk te maken met haast. Mijn lezing is dat CBpas in de loop van 2014 merkte dat de polis verkeerd in elkaar zat; De premieop ongeveer de helft van marktconform bij veel schadevrije jaren trok de mensenaan, schade declareren zonder effect op de premie stimuleerde om wissewasjes gewoonin te dienen. Dat hebben ze niet verwacht c.q. was niet doordacht (ook de Teslarijderis een homo calculus) en was natuurlijk niet de bedoeling. Niet alleen deschades zelf, ook de kostprijs van behandeling telt hard op. Het lijkt erop datze pas in november hebben besloten dat ze ervan af wilden.
Dan wordt het krap met de termijnen zoals geformuleerd in deverzekeringsvoorwaarden. Vandaar de eerste algemene aankondigingsbrief net vóór1 dec op de mat, de antedatering van de brief met de feitelijke polis,het gebruik van standaardbrieven (andere formats moeten door internegoedkeuringsprocedures die tijd kosten), haastfouten zoals iedereen offreren met 1schadevrij jaar ongeacht en tenslotte niet de polis opzeggen maar wijzigen wantdan staat CB sterker bij klachten.
Mijn take-away: ik ben eerder meewarig over knulligheid danverontwaardigd over de behandeling en ga dus niet in de contramine. Verder ben ik blijmet het – laten we wel zijn – te lage tarief gedurende 15 maanden, breng per1-1 de verzekering weer gewoon onder bij de huisverzekeraar en stap metdezelfde smile in de auto.
 
Heb net een voorstel gekregen van European Automotive Services. €995 per jaar. Voorwaarden gelijk aan Delta Loyd. If is dit Delta Loyd?? Kent iemand European Automotive Services?

Lijkt me geen Delta Lloyd: Bedrijfsinformatie bestellen (link naar KvK)

Edit: misleidende naam. Zo te zien is dit hetzelfde bedrijf dat www. tesla-insurance. nl beheert, het zou inderdaad kunnen dat ze Delta Lloyd verzekeringen verkopen.
 
Last edited:
Is overigens het antidateren van een aanbieding om onder een polis uit te komen geen illegale handeling? Misschien wel leuk om 500 rechtszaken aan te spannen wegens fraude?

Denk het, maar volgens mij valt er niet zoveel te winnen. Er komt in november een aankondiging van een premiewijziging. Die wijziging hebben we nog steeds niet ontvangen, wel een aanbod voor een nieuwe verzekering ("dank voor uw aanvraag"). Dus ik denk dat je vrij sterk staat als je eist dat de verzekering in januari doorloopt. Echter, dan zullen we in januari wel alsnog een juiste brief sturen waarin de wijziging van de voorwaarden staan, zodat je eind februari of de verhoging kan accepteren, of weg kan gaan. Dat levert je dus per saldo op:

- twee extra maanden verzekering tegen de huidige voorwaarden
- extra werk bij CB
- extra werk bij jezelf

Dat laatste zit niemand hier echt op te wachten geloof ik :)
 
Bij mij wil centraal beheer ook ineens het 4voudige hebben, met een brief die ik vanochtend pas in de bus vond. Mijn Tesla is vorig jaar 2 december geleverd en toen is dus de verzekering afgesloten, dus ze willen na dato nog even de prijs veranderen? Grappenmakers!

Wat betalen jullie bij Delta Loyd?
 
Denk het, maar volgens mij valt er niet zoveel te winnen. Er komt in november een aankondiging van een premiewijziging. Die wijziging hebben we nog steeds niet ontvangen, wel een aanbod voor een nieuwe verzekering ("dank voor uw aanvraag"). Dus ik denk dat je vrij sterk staat als je eist dat de verzekering in januari doorloopt. Echter, dan zullen we in januari wel alsnog een juiste brief sturen waarin de wijziging van de voorwaarden staan, zodat je eind februari of de verhoging kan accepteren, of weg kan gaan. Dat levert je dus per saldo op:

- twee extra maanden verzekering tegen de huidige voorwaarden
- extra werk bij CB
- extra werk bij jezelf

Dat laatste zit niemand hier echt op te wachten geloof ik :)

eens, maar de administratieve last van CB om 600 brieven met een klacht wegens fraude af te handelen is wel lollig. ik ga er in ieder geval een persoonlijke uitdaging van maken ze hier zoveel mogelijk werk aan te laten hebben. Is er hier niet een advocaat die uit frustratie de boel wil gaan irriteren? Mailtje naar taylor mates en tussenpersoon voor Delta Loyd is er uit :)
 
Zojuist ook de geantedateerde brief (27 november) uit de postbus gehaald (was er gisteren nog niet, zelf gecheckt) met de idiote aanhef "Hartelijk dank voor uw belangstelling".

De aanvraag ligt al bij Delta Lloyd en ik had al aan Achmea bericht dat ik de verzekering wil beëindigen maar dat zal nog wel ergens in de molen zitten.

Ook bij mij één schadevrij jaar, terwijl de Tesla een auto opvolgt die ook bij Achmea was verzekerd en waar ik al jaren de maximale bonuskorting had.

De paar verzekeringen die ik nog bij Achmea heb zal ik oversluiten naar een ander. Dan zet ik een streep onder dit hoofdstuk wat mijn verzekeringen betreft maar ook ik vind dat hier best een klacht kan worden ingediend bij het Kifid (Raad van Toezicht) en dat we hier wel wat publiciteit aan mogen geven. Wanneer en hoe we dat doen, kunnen we nog wel nader invullen.

Ik heb het er mee gehad voor nu. Andere dingen te doen op 5 december. Twee verwachtingsvolle kinderen net naar school gebracht ;)
 
Moeten we wel een paar gekken vinden die daar helemaal Calimero gaan zitten doen tegen de grote boze verzekeraar, Maurice.
(Ik pas, heb mijn premie 2014 er ook wel uit trouwens met een geclaimde parkeerschade en een sterretje in de voorruit.)
 
Brr, bizar. Wilde de stukken wegleggen en zag toen dat ze ook nog eens verlangen dat er een uitgebreid aanvraagformulier (meerkeuzepolis ,wie verzint zoiets?) wordt ingevuld en dat pas DAARNA de verzekering wordt geaccepteerd. terwijl er dus al eerder voor hetzelfde object met dezelfde aanvrager een verzekering was geaccepteerd.

Ik zal er maar niets meer over zeggen.
 
Tja en dan de ANWB. Daar vertelden me ze net dat de Tesla niet verzekerd wordt. De auto is te duur en te snel!! Als je nog meer verzekeringen bij de ANWB neemt, denken ze er nog eens over. Zelf ben ik platinum lid ANWB maar dat helpt toch onvoldoende.
Ben benieuwd naar andere ervaringen met de verzekeringen.
 
Het wordt nog spannender.
Degene die een brief hebben gekregen, dat hun verzekeringspremie met 20% zal stijgen (voor eventuele andere auto's') kunnen ook van een koude kermis thuis komen.

Ik heb net gebeld en er is aangegeven dat het niet gaat om een premie-aanpassing maar om een nieuwe verzekering en dat daarbij geheel andere tarieven en voorwaarden gaan gelden.
De medewerkster gaf aan dat ze de premie nog moest berekenen en dat dat niet eenvoudig was, maar het zou een flink stuk hoger dan 20% uitkomen.
De oorzaak lag in het feit dat in de nieuwe verzekering de schadevrije jaren wel zouden meetellen en in de oude verzekering niet.

Nog even een tip!. bij het aangaan van de Tesla verzekering (of een voor een andere auto) had je onder deze polis GEEN no-claim verklaring nodig. Je schadevrij jaren werden dan ook niet automatisch overgenomen van de voorgaande verzekeraar. Ik heb dit toendertijd nagevraagd en er bleek toen wel de mogelijkheid om je jaren, alsnog bij CBDS te laten registreren. Na een jaar, en tegenwoordig bij sommige adverteerders binnen 3 jaar, vervallen je no-claim jaren en sta je weer op nul.
Heb je no-claim jaren nog niet laten registreren bij je overstap naar CBDS doe het dan alsnog voor je ze kwijt bent.

Wat me hierbij niet duidelijk is, is of eventuele schades bij CBDS ook in mindering gebracht worden op je schadevrije jaren. Ik meende me te herinneren dat ze aangegeven hadden, dat dat niet zo was bij het aangaan van de verzekering. De logica van CBDS was dat zij niets deden met de schades in de premie en ze dus ook niet registreerden. Of dit enkel een antwoord van een goedwillende "stagiaire" was weet ik niet.
Als iemand hier nadere info heeft hoor ik het graag.
 
Tja en dan de ANWB. Daar vertelden me ze net dat de Tesla niet verzekerd wordt. De auto is te duur en te snel!! Als je nog meer verzekeringen bij de ANWB neemt, denken ze er nog eens over. Zelf ben ik platinum lid ANWB maar dat helpt toch onvoldoende.
Ben benieuwd naar andere ervaringen met de verzekeringen.
Sh*t. Ik heb net online een verzekeringaanvrag ingediend bij ANWB. Dan weet ik nu dus al wat de response gaat worden, al lijk je hier tegenstrijdige berichten te lezen.
Ik wacht wel even tot het stof hier wat neerdwarrelt zodat we op redelijk korte termijn een overzicht hebben van een paar goede alternatieven.
 
Gisteren mail verzoek gedaan naar Inshared of de Tesla verzekerd kan worden bij ze. Kreeg ook een leuk antwoord:

**********************
We vinden het heel vervelend, maar op dit moment kunt u uw Tesla model S helaas
niet zomaar bij ons verzekeren. Dat wil zeggen, niet tegen diefstal. Uit
diefstalcijfers blijkt namelijk dat dieven uit Oost-Europa grote belangstelling
hebben voor hybride auto’s. De dieven hebben het vooral voorzien op hybride
SUV’s, maar ook andere hybride auto’s zijn vaak de dupe. De auto’s worden met
behulp van hightech apparatuur gestolen, vaak door het opvangen van de code
voor ‘keyless entry’.


Bearlock of Cargo-Lock

Omdat het diefstalrisico enorm hoog is hebben wij besloten om de wat duurdere
hybride auto’s alleen tegen diefstal te verzekeren als ze beveiligd zijn met
een beveiligingssysteem van Bearlock (mechanisch) of Cargo-Lock (elektronisch).
Per 1 mei 2014 hebben wij de voorwaarden van onze Autoverzekering hier ook op
aangepast.
**************************************

Heb reply gestuurd met standaard verhaal -->
Dat het een 100% elektrisch voortuig is, lage cijfers (in NL volgens mij nul) diefstal van de Tesla. Daarnaast connectiviteit richting fabriek, dichtzetten betekent veel minder functionaliteit. Dus waardeloos om te verkopen.....
Nu maar even afwachten
 
Gisteren mail verzoek gedaan naar Inshared of de Tesla verzekerd kan worden bij ze. Kreeg ook een leuk antwoord:

**********************
We vinden het heel vervelend, maar op dit moment kunt u uw Tesla model S helaas
niet zomaar bij ons verzekeren. Dat wil zeggen, niet tegen diefstal. Uit
diefstalcijfers blijkt namelijk dat dieven uit Oost-Europa grote belangstelling
hebben voor hybride auto’s. De dieven hebben het vooral voorzien op hybride
SUV’s, maar ook andere hybride auto’s zijn vaak de dupe. De auto’s worden met
behulp van hightech apparatuur gestolen, vaak door het opvangen van de code
voor ‘keyless entry’.


Bearlock of Cargo-Lock

Omdat het diefstalrisico enorm hoog is hebben wij besloten om de wat duurdere
hybride auto’s alleen tegen diefstal te verzekeren als ze beveiligd zijn met
een beveiligingssysteem van Bearlock (mechanisch) of Cargo-Lock (elektronisch).
Per 1 mei 2014 hebben wij de voorwaarden van onze Autoverzekering hier ook op
aangepast.
**************************************

Heb reply gestuurd met standaard verhaal -->
Dat het een 100% elektrisch voortuig is, lage cijfers (in NL volgens mij nul) diefstal van de Tesla. Daarnaast connectiviteit richting fabriek, dichtzetten betekent veel minder functionaliteit. Dus waardeloos om te verkopen.....
Nu maar even afwachten

Serieus???? Hybride.... Weet overigens wel dat idd Hybrides veelvuldig worden gestolen, maar idd Tesla of welke 100% EV dan ook nog nimmer in NL gestolen.