Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Maar als ik het goed gelezen heb is dus het Eigen risico bij Teslapolis.nl (DeltaLoyd) EUR 250,- en bij Teslainsurance.nl (ook DeltaLoyd) EUR 500,-.
Raar verschil eigenlijk bij dezelfde maatschappij. Maar toch bij 1 schade al een behoorlijk financieel verschil.
Heeft iemand nog een polis gezien met EUR 0,00 Eigen Risico zoals bij Centraal Beheer?
 
Maar als ik het goed gelezen heb is dus het Eigen risico bij Teslapolis.nl (DeltaLoyd) EUR 250,- en bij Teslainsurance.nl (ook DeltaLoyd) EUR 500,-.
Raar verschil eigenlijk bij dezelfde maatschappij. Maar toch bij 1 schade al een behoorlijk financieel verschil.
Heeft iemand nog een polis gezien met EUR 0,00 Eigen Risico zoals bij Centraal Beheer?

Yep, ik heb nul eigen risico bij DL via Van Tol afgesloten.
Voor de zekerheid zojuist nog even nagevraagd, er staat namelijk helemaal niets over eigen risico op mijn polisblad vermeld.
Het komt omdat ik de verzekering voor 15 december 2014 heb afgesloten.
Verzekeringen na 15 december afgesloten hebben andere voorwaarden en wel een eigen risico.
 
Yep, ik heb nul eigen risico bij DL via Van Tol afgesloten.
Voor de zekerheid zojuist nog even nagevraagd, er staat namelijk helemaal niets over eigen risico op mijn polisblad vermeld.
Het komt omdat ik de verzekering voor 15 december 2014 heb afgesloten.
Verzekeringen na 15 december afgesloten hebben andere voorwaarden en wel een eigen risico.
Ik heb ook 0 euro eigen risico bij Delta Lloyd, via Paulowski muller en partners (Raedthuys). aangevraagd voor 31 december, weet niet of dat nu nog zo is.
 
Nu ook DL via Independer: http://weblog.independer.nl/autoverzekeringen/tesla-autoverzekering-afsluiten-waar-op-letten/

De basispremie voor een WA + Volledig cascoverzekering is:

€ 1203,95,- per jaar bij een cataloguswaarde tot € 100.000,-.
€ 1331,- per jaar bij een cataloguswaarde tot € 120.000,-.
€ 1452,- per jaar bij een cataloguswaarde vanaf € 120.000,-.

Heb je schades gehad? Dan stijgt je premie naar € 1815,-. Bij meerdere schades stijgt deze zelfs naar € 2299,-. Alle bedragen zijn inclusief assurantiebelasting. Het standaard eigen risico is 500 euro.
Wat zijn de eisen voor de Tesla autoverzekering?

Je hebt een Tesla.
Je bent niet jonger dan 28 jaar.
Je hebt in de laatste drie jaar geen schuld en/of diefstalschade gehad.
Je hebt geen negatief aantal schadevrije jaren.
 
Zijn hier nog mensen die bij hun exit bij CB een brief hebben gekregen dat er 1 schadevrij jaar zou worden doorgegeven aan roy data? Terwijl het er in werkelijkheid meer zijn? Of bedoelen ze 1 extra schadevrij jaar?

Ik heb ze gebeld. Aan Roydata is doorgegeven dat het een jaar extra is. Dat kon niet anders, wegens het soort polis. Vervolgens heb ik dit naar vd Tol gestuurd in de verwachting dat zij het verder op mijn polis verwerken.
 
Ik heb ze gebeld. Aan Roydata is doorgegeven dat het een jaar extra is. Dat kon niet anders, wegens het soort polis. Vervolgens heb ik dit naar vd Tol gestuurd in de verwachting dat zij het verder op mijn polis verwerken.


Ik heb ook met CB gebeld. Volgens de dame die ik sprak heeft CB 1 jaar (en dus niet 1 jaar extra) aan Roydata doorgegeven omdat het een nieuw type verzekering betrof. Leuk toch dat je bij CB twee volstrekt tegenovergestelde antwoorden kunt krijgen.

Vervolgens heb ik Van Tol gebeld en te horen gekregen dat ze binnekort samen met DL e.e.a. op een rijtje gaat zetten om vervolgens het juiste aantal jaren aan Roydata te melden, omafhankelijk van welke puinhoop CB er van heeft gemaakt.

Belangrijk is dat je een royementsverklaring kunt overleggen van de verzekering die je had voordat je bij CB kwam. Hieruit blijkt namelijk het werkelijke aantal schadevrije jaren.
 
Ik heb na de CB verzekering in december opgezegd te hebben begin januari de verzekering aangevraagd bij Paulowski Muller & Partner. Ik heb daarop een voorlopige dekkingsbevestiging gekregen, die een maand geldig is. Ik werd gewaarschuwd dat het erg druk is met alle verzekeringsaanvragen en daar kan ik me iets bij voorstellen. De hoop werd door PM&P uitgesproken dat ik binnen die maand een definitieve acceptatie zou krijgen. De tijd is nu aan het verstrijken, maar ik heb nog niets ontvangen. Ben ik de enige die nog niets gehoord heeft en nog geen groene kaart binnen heeft?
 
Hier nog niets gehoord na de voorlopige dekkingsbevestiging van 29-dec-2014.
Dit was de tekst:
Bijgaand ontvangt u alvast de voorlopige dekkingsbevestiging.
Na acceptatie zal de polis en groene kaart zo spoedig mogelijk naar u worden verstuurd.

Maar het is goed dat je erover begint! Op de bijgesloten pdf staat:
Dekkingsperiode 31-12-2014 t/m 31-01-2015

Daar moet ik dus morgen nog iets aan doen.
 
Ik heb na de CB verzekering in december opgezegd te hebben begin januari de verzekering aangevraagd bij Paulowski Muller & Partner. Ik heb daarop een voorlopige dekkingsbevestiging gekregen, die een maand geldig is. Ik werd gewaarschuwd dat het erg druk is met alle verzekeringsaanvragen en daar kan ik me iets bij voorstellen. De hoop werd door PM&P uitgesproken dat ik binnen die maand een definitieve acceptatie zou krijgen. De tijd is nu aan het verstrijken, maar ik heb nog niets ontvangen. Ben ik de enige die nog niets gehoord heeft en nog geen groene kaart binnen heeft?

Heb vandaag van PM&P de polis en groene kaart ontvangen. Tijdelijk had ik al een dekking brief gehad eind december. aanvraag was definitief (levering) gedaan 15 december 2014.
Ze hebben het druk, denk ik...