Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Hier nog niets gehoord na de voorlopige dekkingsbevestiging van 29-dec-2014.
Dit was de tekst:
Bijgaand ontvangt u alvast de voorlopige dekkingsbevestiging.
Na acceptatie zal de polis en groene kaart zo spoedig mogelijk naar u worden verstuurd.

Maar het is goed dat je erover begint! Op de bijgesloten pdf staat:
Dekkingsperiode 31-12-2014 t/m 31-01-2015

Daar moet ik dus morgen nog iets aan doen.
Zojuist de reactie van PM&P (Martin) ontvangen; aangepaste voorlopige dekkingsbevestiging:
Dekkingsperiode 31-12-2014 t/m 03-03-2015
 
Voor de mensen die hun Delta Lloyd verzekering gelezen hebben en zich "zorgen" hierbij de uitleg van de verzekeraar hoe je aannemelijk kan maken of je alarm werkte op het moment van ontvreemding;
Geachte heer Lagerwaard,

Wij hebben elkaar vorige week gesproken over bepaling 2 in clausule X405A. In deze e-mail komen wij hierop terug.

X405A
In deze clausule staat onze preventiebepaling. Zoals bekend is Delta Lloyd akkoord met de af-fabriek beveiliging in uw Tesla. In onderdeel 2 van clausule X405A schrijven wij dat het systeem moet werken op het moment van de gebeurtenis en dat u dit op ons verzoek aannemelijk moet maken.

Wat is aannemelijk maken?
Wat wij hiermee bedoelen is dat uw garagebedrijf bij een periodieke onderhoudsbeurt nagaat of deze af-fabriek beveiliging nog steeds goed functioneert. Dit kan u dan aannemelijk maken door te verwijzen naar het logboek van
het garagebedrijf en nog beter een korte omschrijving van deze werkzaamheden op de factuur. Net zoals u vertrouwen wij erop dat de beveiliging werkt. Vanzelfsprekend dient u bij een storing aan dit systeem contact op te nemen
met het garagebedrijf om de storing te verhelpen.

Als u de signalen van uw Tesla ten aanzien van beveiliging niet negeert en zorgdraagt voor controle tijdens periodieke onderhoudsbeurten dan zal Delta LLoyd geen beroep doen op deze bepaling. In feite is het niet anders
dan een signaal in verband met te laag oliepeil of beter gezegd voor u als bestuurder van een Tesla een probleem met de accu. U onderneemt pas actie naar de garage als uw Tesla een probleem detecteert en signaleert. Krijgt u geen signaal
en is uw auto netjes onderhouden dan is er dus niets aan de hand. Ook niet voor Delta Lloyd.

Wij hopen hiermee uw vraag naar tevredenheid te hebben beantwoord. Uw verzekeringsadviseur ontvangt een cc van deze e-mail.

Vragen?
Hebt u vragen of wilt u meer informatie? Wij helpen u graag. Neem hiervoor contact op met Team Xclusief. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur via telefoonnummer (020) 594 5018. U kunt ook een e-mail sturen aan [email protected].
 
Dat is een goede tip! Nou moeten de eersten met een onderhoudsbeurt dat nog bij Tesla onder de aandacht brengen, zodat het standaard bij elke auto gebeurt en op het overzicht van het verrichte onderhoud wordt gezet.
Wie nemen die handschoen op? :rolleyes:
 
Blijft een grijs gebied dit soort clausules. Ik heb oktober 2014 een onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Ik heb daar geen specificatie van gehad. Ook nog steeds geen factuur trouwens, maar dat is een andere discussie. Oktober 2015 is waarschijnlijk mijn tweede beurt. Als de auto in de tussentijd gestolen wordt, hoe maak ik dan aannemelijk dat het alarm werkte?
 
Blijft een grijs gebied dit soort clausules. Ik heb oktober 2014 een onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Ik heb daar geen specificatie van gehad. Ook nog steeds geen factuur trouwens, maar dat is een andere discussie. Oktober 2015 is waarschijnlijk mijn tweede beurt. Als de auto in de tussentijd gestolen wordt, hoe maak ik dan aannemelijk dat het alarm werkte?

Portierraam openen, auto afsluiten. Zonder keyfob hoofd in het raam steken, zou wel het open raam nemen.
alarm moet nu afgaan, en melding via de app.
dit alles even filmen.
fimpje hier posten, hoor je van ons wel of het aannemelijk is :tongue: