Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Zal alleen werken als je de aanvullende alarm optie genomen hebt met extra sensoren.

Beetje off topic, maar zat ik me al een tijdje af te vragen (Ben nog maar net pappa, dus onervaren):
Als je met een baby in de Maxi Cosi op de achterbank rijdt, en bijvoorbeeld even 2 minuten een winkel naar binnen moet iets afgeven, parkeren kan pal voor de deur in het zicht.

Is het dan 'done' om baby in de Maxi Cosi op de achterbank te laten, voor die 2 minuten? Maar dan wel deuren op slot (vanzelf in de S), en dan dus met alarm op scherp?

Maar dan gaat baby met armpjes zwaaien..... Dus: woei-woei-woei, alarm gaat af???
 
Beetje off topic, maar zat ik me al een tijdje af te vragen (Ben nog maar net pappa, dus onervaren):
Als je met een baby in de Maxi Cosi op de achterbank rijdt, en bijvoorbeeld even 2 minuten een winkel naar binnen moet iets afgeven, parkeren kan pal voor de deur in het zicht.

Is het dan 'done' om baby in de Maxi Cosi op de achterbank te laten, voor die 2 minuten? Maar dan wel deuren op slot (vanzelf in de S), en dan dus met alarm op scherp?

Maar dan gaat baby met armpjes zwaaien..... Dus: woei-woei-woei, alarm gaat af???

Los van alarm en andere argumenten, is het inderdaad 'not done' om babies onbeheerd in een afgesloten achter te laten.
De kans dat 'bezorgde' omstanders een ruit inslaan is tamelijk groot.
Verder kan er natuurlijk altijd iets gebeuren waardoor je 'vergeet' dat die kleine in de auto zit.
 
Vandaag onbedoeld alarm 'getest', vrouw en kinders in de auto achtergelaten om een zitverhoger te halen voor de oudste. Die hebben echt niet stil gezeten in de tijd dat ik weg was. De deur werd open gedaan door de inzittenden, ik was met de fob nog niet binnen bereik, en op dat moment het alarm met melding op de iphone app.
 
Nee dus ! Tesla of niet.

Pff. Schrok een beetje hiervan.... Kan van alles gebeuren, inbraak in auto, iemand die je ramt, er kan iets in de winkel gebeuren met jezelf en dan weten omstanders niet dat je een baby bij je in de auto hebt. Denk je 2 minuutjes maar weg te zijn, blijkt het toch wat drukker bij de kassa te zijn of opoe schraapt het af te rekenen bedrag contant bij elkaar uit haar portemonnee en moet bij iedere stuiver kijken wat het is ivm staar....... Moraal van dit verhaal, stikken kunnen ze doen echt in een paar minuten onoplettendheid. Luchtpijpje is nog zo klein dat een knoopje al dodelijk kan zijn..... En dat wil je echt niet de rest van je leven met je mee dragen die schuld.
 
Pff. Schrok een beetje hiervan.... Kan van alles gebeuren, inbraak in auto, iemand die je ramt, er kan iets in de winkel gebeuren met jezelf en dan weten omstanders niet dat je een baby bij je in de auto hebt. Denk je 2 minuutjes maar weg te zijn, blijkt het toch wat drukker bij de kassa te zijn of opoe schraapt het af te rekenen bedrag contant bij elkaar uit haar portemonnee en moet bij iedere stuiver kijken wat het is ivm staar....... Moraal van dit verhaal, stikken kunnen ze doen echt in een paar minuten onoplettendheid. Luchtpijpje is nog zo klein dat een knoopje al dodelijk kan zijn..... En dat wil je echt niet de rest van je leven met je mee dragen die schuld.


Jajaja :) Ik heb nog wat vragen over het 'vaderschap' en neen, ik zou nooit een winkel binnengaan en m'n kind zo uit het oog verliezen.
De vraag was meer bedoeld als 'je loopt even naar de brievenbus of geeft een pakketje af bij de balie, altijd met de auto in het zicht', maar kans dat het alarm inschakelt.
Maar al jullie reacties zijn een goede eye-opener, dank daarvoor! :)
 
Beetje off topic, maar zat ik me al een tijdje af te vragen (Ben nog maar net pappa, dus onervaren):
Als je met een baby in de Maxi Cosi op de achterbank rijdt, en bijvoorbeeld even 2 minuten een winkel naar binnen moet iets afgeven, parkeren kan pal voor de deur in het zicht.

Is het dan 'done' om baby in de Maxi Cosi op de achterbank te laten, voor die 2 minuten? Maar dan wel deuren op slot (vanzelf in de S), en dan dus met alarm op scherp?

Maar dan gaat baby met armpjes zwaaien..... Dus: woei-woei-woei, alarm gaat af???
Helemaal eens met de rest van de reacties: een maxi cosi met baby, daar zit je met een krap 4 meter lange dikke virtuele ketting aan vast.
Dat betekent dus dat je geen deur tussen jou en de maxi cosi kunt laten dichtvallen, want dan zit de ketting ertussen. Nooit en te nimmer alleen laten, niet vanwege mensen met slechte bedoelingen, maar vooral vanwege bezorgde mensen met (te) goede bedoelingen (en die zijn er veel tegenwoordig, met alle horrorverhalen die je tegenwoordig via internet op je af krijgt).
Daarnaast, ik heb nog nooit zoveel lieve aandacht gekregen van vrouwelijk schoon als met een kindje op de arm, dus alle reden om juist altijd je kindje bij je te houden :-D
Maar niet getreurd, na een paar maanden zijn je armen zo sterk geworden dat je je kindje moeiteloos uren op een arm houdt. Als ze gaan kruipen/lopen dan wordt het lastiger, want dan wordt die virtuele ketting dun en elastisch...

PS: net pas je laatste post gelezen, ik geloof dat het al wel duidelijk is...
 
Last edited:
Excuus voor het niet voorstellen, maar dat komt later nog :wink:

Ben eigenlijk al een tijdje een 'lurker' van het forum en reeds sinds nov 2013 in bezit van mijn MS85, maar sinds dit jaar overgestapt op DL verzekering.
Nu is het zo dat in de voorwaarden staat, dat de auto verzekerd is voor pechhulp in NL en niet in Europa.

Ik heb geen servicecontract afgesloten bij Tesla zelf, dus hoe hebben jullie dit nu geregeld (en dan vooral de mensen met een Delta Lloyd verzekering?).
ANWB zal zeker niet veel helpen mocht er wat gebeuren, of is dit nu via Tesla sowieso gedekt? (zit toch regelmatig in het buitenland...)

Bij voorbaat dank!
 
Excuus voor het niet voorstellen, maar dat komt later nog :wink:

Ben eigenlijk al een tijdje een 'lurker' van het forum en reeds sinds nov 2013 in bezit van mijn MS85, maar sinds dit jaar overgestapt op DL verzekering.
Nu is het zo dat in de voorwaarden staat, dat de auto verzekerd is voor pechhulp in NL en niet in Europa.

Ik heb geen servicecontract afgesloten bij Tesla zelf, dus hoe hebben jullie dit nu geregeld (en dan vooral de mensen met een Delta Lloyd verzekering?).
ANWB zal zeker niet veel helpen mocht er wat gebeuren, of is dit nu via Tesla sowieso gedekt? (zit toch regelmatig in het buitenland...)

Bij voorbaat dank!

Dacht dat het was, auto kapot = Tesla Bellen. 8 jaar garantie op accu en drive train. Voor de rest weet ik niet wat de garantie inhoud... Ik denk dat Tesla je gewoon zal komen helpen.