Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

voorruit Model 3 vervangen

This site may earn commission on affiliate links.
5A380508-87AD-4A05-86B9-E19953065A3D.jpeg
Vanochtend een steentje op mijn voorruit en nu een barst van 15-20 cm. Mijn verzekeraar Nationale Nederlanden wil de ruit wel vervangen maar stuurt mij daarvoor naar Autotaalglas in Utrecht. Van de salesdame van Autotaalglas kreeg ik te horen dat een Teslavoorruit niet op locatie wordt vervangen ivm extra voorzieningen en het “calibreren” van de nieuwe voorruit. Iemand hier die weet wat dat betekent? Graag ook jullie ervaringen met vervangen van M3 voorruiten, waar op te letten, en of het veel verschil maakt welke glasservice daar mee aan de slag gaat?
 
gisteren een kleine steenpik in voorruit, bij Carglas H'sum gerepareerd, ik hoefde niets te betalen , zij geven dit zelf door aan Centraal Beheer.
Tesla stuurt je ook naar de glasbedrijven.
Een puntje repareren (met kunsthars) kan evt. op locatie, want dan blijfven de ruit en de camera’s zitten.
Bij het vervangen van een voorruit moeten de camera’s losgenomen worden en dat vraagt calibratie die alleen door Tesla gedaan kan worden.
Is al veel over geschreven bijv. Service-ervaringen
Een zoekopdracht op calibratie en voorruit geeft je alle info die je nodig hebt.
 
View attachment 510784 Vanochtend een steentje op mijn voorruit en nu een barst van 15-20 cm. Mijn verzekeraar Nationale Nederlanden wil de ruit wel vervangen maar stuurt mij daarvoor naar Autotaalglas in Utrecht. Van de salesdame van Autotaalglas kreeg ik te horen dat een Teslavoorruit niet op locatie wordt vervangen ivm extra voorzieningen en het “calibreren” van de nieuwe voorruit. Iemand hier die weet wat dat betekent? Graag ook jullie ervaringen met vervangen van M3 voorruiten, waar op te letten, en of het veel verschil maakt welke glasservice daar mee aan de slag gaat?

Bij het plaatsen van een nieuwe voorruit kan het zijn dat de camera bovenin in het midden opnieuw ingesteld moet worden.
De camera is belangrijk voor o.a. Autopilot/FSD.
Het is niet altijd nodig maar het kan dus wel, dat weet je pas als de nieuwe ruit geplaatst is.
Het is niet zo dat alleen Tesla dit kan, dat was vroeger. Mijn auto heeft een nieuwe ruit gehad bij Verweij in Den Haag en die kunnen ook het calibreren uitvoeren.
Grote kans dat Autotaalglas het ook zelf kan maar daarvoor moet de auto idd wel langs bij Autotaalglas.
 
Heb hetzelfde meegemaakt. In de lijst met gecertificeerde herstelpunten was er eentje op enkele 100-den meters van een Tesla garage.
Ze hebben dus de voorruit vervangen, naar Tesla gereden voor de calibratie en terug. Kon dus gewoon wachten tijdens de vervanging. Aanrader!
 
View attachment 510784 Vanochtend een steentje op mijn voorruit en nu een barst van 15-20 cm. Mijn verzekeraar Nationale Nederlanden wil de ruit wel vervangen maar stuurt mij daarvoor naar Autotaalglas in Utrecht. Van de salesdame van Autotaalglas kreeg ik te horen dat een Teslavoorruit niet op locatie wordt vervangen ivm extra voorzieningen en het “calibreren” van de nieuwe voorruit. Iemand hier die weet wat dat betekent? Graag ook jullie ervaringen met vervangen van M3 voorruiten, waar op te letten, en of het veel verschil maakt welke glasservice daar mee aan de slag gaat?

Ja, bij het vervangen van de voorruit moeten de camera's die er tegenaan (geplak?) zitten opnieuw gekalibreerd worden.

Is bij mijn S nu twee keer gedaan alle keren door het SeC een ander kan / mag geen camera's kalibreren.
Eerste keer was affabriek de ruit niet goed geplakt waardoor ik valse lucht en geluid in de auto kreeg. De tweede keer was de ruit een fractie te laag ingelijmd waardoor ik windgeruis op de rand van het glazen dak kreeg en nu de 3e keer is hij goed.
 
Ja, bij het vervangen van de voorruit moeten de camera's die er tegenaan (geplak?) zitten opnieuw gekalibreerd worden.

Nee, nogmaals, dat moet niet zeker niet altijd.

Is bij mijn S nu twee keer gedaan alle keren door het SeC een ander kan / mag geen camera's kalibreren.

Ook dit is niet waar, er zijn genoeg andere partijen die het al kunnen (en mogen).