Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat is nu de beste uitleessoft- en hardware?

This site may earn commission on affiliate links.

slk-A4

Model S 85 12-2015
Oct 24, 2018
348
304
The Netherlands
Hoi allemaal,
Nu twee maanden een Model S 85. Ik had voor mijn vorige auto's (Audi) een VCDS kabel en kon zo'n beetje alles in de auto uitlezen.
Ik zou graag ook meer van de Tesla te weten komen. Ik begrijp dat programmeren zoals met VCDS bij Tesla niet gaat werken en dat je scanmytesla met een adapter kunt laten werken met een chinese bluetooth dongle.

Wie heeft er tips voor de juiste hardware? Ik ben er al achter dat ik een nieuwe type stekker heb, want mijn S85 is in oktober 2015 geproduceerd, zie foto's

20181208_142957.jpg
20181208_143026 (1).jpg
 
Volgens mij zijn er 2 opties

een adaptor die je kan gebruiken om de canbus data uit te lezen. Die sluit je aan ergens aan de stekker zoals je foto ergens onder het grote scherm. Dan kan je de odb data opvragen, welke dan weer via een bluetooth op je telefoon kan of laptop oid. Dan weet jei bjvoorbeeld exacte waarden van gebruikt motor voor een achter als ook de individuele batterijen capaciteit. Kabeltje is zelf te maken tegen niet te veel kosten schat ik in

En andere methode is inloggen via het netwerk, de consoles en een gateway zijn via een netwerk verbonden, je hebt redelijk snel en root access op de entertainment systemen. Je kan dan wat gegevens veranderen maar niet de kritische gegevens. Als je dit doet even bij Tesla aanmelden bij het 'security research' program, dan zullen ze je nog helpen met plaatsen van nieuwe firmware als de firmware in error staat komt

Beide is wel wat info over te vinden, al zal wel even zoeken zijn, heb de info niet zo paraat. Ik heb er nog voor gekozen om dit zelf niet te gaan doen.

Maar het kriebelt wel