Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke mobiele laders zijn er?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik gebruik nu de UMC met rode stekker als thuislader.

Ik ben benieuwd welke mobiele laders er nog meer zijn en of deze kunnen omgaan met t neuter probleem(België) , instabiele aansluitingen( Frankrijk en Italië als voorbeeld ) en bv het elektriciteitsnet van Noorwegen.

Is ergens op het forum een overzicht te vinden met de mobiele laders met de voor en tegens?

Ik ken alleen de UMC en de fivari. Maar ook daarvan heb ik geen weet van de beperkingen buiten Nederland.
 
Ik gebruik nu de UMC met rode stekker als thuislader.

Ik ben benieuwd welke mobiele laders er nog meer zijn en of deze kunnen omgaan met t neuter probleem(België) , instabiele aansluitingen( Frankrijk en Italië als voorbeeld ) en bv het elektriciteitsnet van Noorwegen.

Is ergens op het forum een overzicht te vinden met de mobiele laders met de voor en tegens?

Ik ken alleen de UMC en de fivari. Maar ook daarvan heb ik geen weet van de beperkingen buiten Nederland.
Ik heb een Fivari. Gekocht omdat mijn broer sinds dit voorjaar in Noorwegen woont. Fivari doet het zelfs daar (Noorwegen kent ook een soort van Belgische situatie) dus zal het overal wel doen. Heeft mij nog niet in de steek gelaten, zelfs een niet geaard contact in een huisje op Lego-Land zorgde voor een voldruppelende accu:)
In het begin probeerde ik het eerst met de UMC. Te vaak het rode lampje gezien, dus tegenwoordig pak ik gelijk maar de Fivari.. Ik ben er erg tevreden mee...
 
Eén die werkelijk alles aan kan, is de Cr0hm EVSE1M63 (43kW) of EVSE1M40 (22kW).
Ik heb deze al zo'n 5 jaar en kan overweg met alle voltages, neuter problemen en dergelijke...
Nooit een probleem gehad in Spanje, Italië, Kroatië, Frankrijk, België...
Kost wel wat, zo'n € 2500...
 
  • Like
Reactions: Superendo
Tot nu toe zeg ik: UMC het goedkoopst maar heeft zijn beperkingen.

Fivari veel mogelijkheden maar minder mooi dan de juicebooster echter wel goedkoper.

ChrOm vind ik erg duur gezien de alternatieven.

Mis ik nog een mobiele lader?
 
Je hebt ook nog de Mennekes modus 2 230Volt
aalaadkabel-mode-2-type-2-35120_300x300.png
mobiele lader welke vorige jaar een periode kort kon kiezen bij aflevering in Tilburg.
Deze heeft ook geen last van het neuter probleem.
 
  • Like
Reactions: Superendo