Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wij hebben een Cybertruck reservatie...

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga er vanuit dat een aantal van deze zaken ook gaan doorsijpelen naar andere bestaande Tesla producten.
De auto's worden lichter en dus efficiënter. Meer range met dezelfde accucapaciteit.

Ik ook, en ik denk allemaal. het is voor Tesla nu van belang om voor al deze innovaties de supply chain op te zetten. De CT ramp is daar voor een uitstekend startpunt.
 
Het maximum toelaatbare gewicht mag niet meer zijn dan 3500 kg.

Aangezien de Cybertruck 1000 kg laadvermogen heeft, komt hij dus ruimschoots boven de 3500 kg.
Maar voor Europa stel je gewoon het laadvermogen lager tot net onder de 3500kg. Als de Cybertruck ledig 3050 zou wegen, wilt dat zeggen dat je 450kg aan passagiers en baggage mag opladen.

Gewicht van de trailer telt overigens niet. Zonder rijbewijs BE beperkt tot 750kg, erboven beperkt tot het maximum sleepvermogen van de auto. Zo is de Model X beperkt tot 2200kg sleepvermogen, en als je caravan 2300kg weegt, mag je die er niet mee slepen.
 
Maar net waar je kijkt, hier staat gewicht voertuig. Met BE-rijbewijs mag je een combinatie van 7000kg besturen (indien daarvoor toegelaten).

Ook allemaal niet spannend, nog geen type goedkeuring en de gewichtsgrens gaat, denk ik, toch omhoog. Maar zo als het nu is (met 3500kg trekgewicht voor de EU) zou voor mij al prima zijn. Wil je meer trekken, laten omkeuren (weet niet of dat nog kan..... werd in het verleden vaker gedaan met oa landcruisers).
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Dit zou het cyberbeast logo zijn
Screenshot_20231202_185753_YouTube.jpg
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Kwam dit ook tegen op de Amerikaanse shop. Weet niet hoe lang dit er al staat, maar zo te zien kun je met de CT stroom terugleveren naar je huis voor "meer dan 3 dagen". Bewoording (Currently available for cybertruck only) suggereert ook dat dit later doorgevoerd wordt voor andere modellen.



1701596797079.png
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
Ik skip er doorheen, een deel gaat over de CT in de EU (rest is niet echt nieuwe info). Schijnbaar is men het al aan het uitzoeken bij Tesla en Musk tweet er over. Ze zullen wel de nodige aanvragen hebben uit de EU. Afwachten dus.

Zo-wie-zo gekke regels (intentie is goed, maar werkt niet). Een F150 is niet echt voetgangervriendelijk en mag gewoon. Volgens mij maakt het niks uit als voetganger, als een rolls je aanrijdt, g-klasse of ford transit heb je ook gewoon pech. De USA heeft dat ook jaren gedaan, moesten er van die idioot rare en lelijke bumpers op, die de eigenaren vervolgens weer vrolijk gingen vervangen.
 
Kwam dit ook tegen op de Amerikaanse shop. Weet niet hoe lang dit er al staat, maar zo te zien kun je met de CT stroom terugleveren naar je huis voor "meer dan 3 dagen". Bewoording (Currently available for cybertruck only) suggereert ook dat dit later doorgevoerd wordt voor andere modellen.



View attachment 995966
in de preview van de cybertruck gedaan door Rob Mauer was the lezen op de website van tesla dat dit een installatie betreft met een universal wall connector en een powerwall. Dus je hebt wel meer nodig dan alleen deze connecter.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
in de preview van de cybertruck gedaan door Rob Mauer was the lezen op de website van tesla dat dit een installatie betreft met een universal wall connector en een powerwall. Dus je hebt wel meer nodig dan alleen deze connecter.

Dit is, als ik de Tesla website mag geloven, niet waar.

Voor installatie is enkel de Universal Wall Connector & Gateway (welke je bij een Powerwall meegeleverd krijgt) nodig. Een powerwall zelf niet. Zou ook een beetje inefficient zijn, om stroom te leveren van een batterij naar een andere batterij om vervolgens enkel door te stoten richting het huis.

 
Dit is, als ik de Tesla website mag geloven, niet waar.

Voor installatie is enkel de Universal Wall Connector & Gateway (welke je bij een Powerwall meegeleverd krijgt) nodig. Een powerwall zelf niet. Zou ook een beetje inefficient zijn, om stroom te leveren van een batterij naar een andere batterij om vervolgens enkel door te stoten richting het huis.

van deze link:
1701772017568.png

1701772039276.png

1701772073688.png


Vraag is wat zou je dan extra nodig hebben voor je huis als je geen powerwall hebt.

Gezien de andere tesla producten nog geen cabin outlets hebben kun je denk ik niet verwachten dat die legacy modellen dat gaan krijgen.
 
Last edited: