Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wij hebben een Cybertruck reservatie...

This site may earn commission on affiliate links.
Interessante observatie van iemand (niet helemaal mijn type persoon maar goed) die bij het CT-event aanwezig was. Komt wel overeen met hoe het op mij overkwam:

Scherm­afbeelding 2023-12-01 om 20.51.36.png
 
Het maximum toelaatbare gewicht mag niet meer zijn dan 3500 kg.

Aangezien de Cybertruck 1000 kg laadvermogen heeft, komt hij dus ruimschoots boven de 3500 kg.
Ledig gewicht voertuig is bepalend. Maar je mag er inderdaad geen 1000kg mee vervoeren of beetje aanhanger achter hangen. Ik denk overigens dat die grens omhoog gaat (lopen al verzoeken van aantal fabrikanten). Per 1 januari mag je al een EV bestelbus van max. 4250 kg (dus het ledig gewicht) besturen met een B-rijbewijs. Ze willen die grens naar 4250kg hebben voor alle auto's (wellicht alleen EV's).
 
Ledig gewicht voertuig is bepalend. Maar je mag er inderdaad geen 1000kg mee vervoeren of beetje aanhanger achter hangen. Ik denk overigens dat die grens omhoog gaat (lopen al verzoeken van aantal fabrikanten). Per 1 januari mag je al een EV bestelbus van max. 4250 kg (dus het ledig gewicht) besturen met een B-rijbewijs. Ze willen die grens naar 4250kg hebben voor alle auto's (wellicht alleen EV's).
1701535260304.png
 
Ik vind dit de meest complete review, met vergelingen met de directe concurrentie (van de man die in de originele Model X review als eerste op een dragstrip een Alfa Romeo 4C sneller op een trailer over de meet kreeg dan een Alfa Romeo 4C aan eigen kracht):


Ook goeie background in deze podcast:

 
  • Like
Reactions: BobbyKings