Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wintersport

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Ik vind veel tegenstrijdige meningen rond de nood aan winterbanden op wintersport.

Is het de moeite om er te kopen? Bestaat het risico dat ik de berg niet op kan als ik er geen heb?

Ik rij met een achteraandrijving.

Alvast bedankt!
 
Hallo,

Ik vind veel tegenstrijdige meningen rond de nood aan winterbanden op wintersport.

Is het de moeite om er te kopen? Bestaat het risico dat ik de berg niet op kan als ik er geen heb?

Ik rij met een achteraandrijving.

Alvast bedankt!
Ik zou er geen seconde over piekeren. Sowieso hangt het er van af waar je heen gaat, want in veel landen zijn winterbanden verplicht bij winters weer. In Frankrijk niet overal, maar wel op sommige wgeen.

Maar los van de verplichting: je grip is spectaculair beter, je remweg veel korter, de kans op slippen veel kleiner. Het is dus veel veiliger om op winterbanden te rijden, ook op de snelweg.
 
Last edited:
Ze liggen erop! Bedankt voor het advies!

Na het resetten van de sensoren bleef hij wel klagen over de druk. Hoewel het op 2.9 bar staat (wat in de deur staat). Bij 3.3 bar klaagt het systeem niet meer. Maar zit er nu niet teveel druk op?