Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

zoek de vaut

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn vraag daarbij is: is de SuC kabel dan ook gelockt in de volvo? Maw kan je de stekker eruit halen en zelf beginnen laden?

Geen idee. Heb ik niet geprobeerd. Ik kon 'em anders wel goed gebruiken. :biggrin:
Merk op dat de plug van de Volvo aan de "verkeerde" kant zit in vergelijking met de Model S. Zo neemt ie eigenlijk 2 laadplekken in: de parkeerplaats van stall A en de SuC kabel van stall B (zie foto in eerste post). Zo is ie wel zeker dat ie de 120kW niet hoeft te delen :rolleyes:
No harm done, gelukkig was er nog een andere stall vrij.

Mocht de SuC werken bij Volvo, dan zou ik heren en dames met Volvo willen vragen om hun wagen voortaan op stall B te zetten.
 
De 22kw laders bij Telsa in Amsterdam werken in ieder geval wél op een Volvo.
Had m'n Volvo aangesloten daarop toen ik de Tesla aan het uitzoeken was.
Denk niet dat Telsa het erg vond onder die omstandigheden.

Ja, maar dat is AC laden en de Volvo pakt dat ook maar neemt niet meer af dan ik meen 3,7 kW. Die 22 kW laders zijn universeel en geen Tesla laders.
 
Mijn vraag daarbij is: is de SuC kabel dan ook gelockt in de volvo? Maw kan je de stekker eruit halen en zelf beginnen laden?
De kabel zal na 30s automatisch vergrendelen. Dat doet ie ook als er geen spanning op de kabel staat. Om te kunnen loskoppelen zul je de v60 moeten ontgrendelen en dan de kabel kort daarna weer verwijderen.

- - - Updated - - -

Ja, maar dat is AC laden en de Volvo pakt dat ook maar neemt niet meer af dan ik meen 3,7 kW. Die 22 kW laders zijn universeel en geen Tesla laders.
Dat klopt. Ik heb tijdens het bezoek aan het SeC Duiven ook gewoon kunnen laden met 1 fase 16A.
 
Ja, maar dat zijn "gewone" type B AC laders en daar kan elke auto, eventueel met verkoopkabel, laden. SuC's zijn DC.
Klopt. Alleen een MS zal kunnen laden bij een SuC. De Volvo laadt inderdaad alleen AC. Dus zal er een foutmelding ontstaan na het inpluggen omdat de communicatie tussen auto en SuC fout gaat. :)

Wanneer denk je dat de 70d beschikbaar zal zijn voor een proefrit?
 
De kabel zal na 30s automatisch vergrendelen. Dat doet ie ook als er geen spanning op de kabel staat. Om te kunnen loskoppelen zul je de v60 moeten ontgrendelen en dan de kabel kort daarna weer verwijderen.

- - - Updated - - -

Dat klopt. Ik heb tijdens het bezoek aan het SeC Duiven ook gewoon kunnen laden met 1 fase 16A.
is dat ook het geval met de SuC kabel? Omdat ik aanneem dat het vergrendelingsgat van die kabel iets anders gepositioneerd is omwille van de langere pennen, daardoor de connector niet zo diep zit in de volvo tov de tesla. De volvo zal wel een poging doen om de kabel te locken, maar dat lukt niet omdat zijn lock pen niet in het lockgat geraakt, veronderstel ik.
 
is dat ook het geval met de SuC kabel? Omdat ik aanneem dat het vergrendelingsgat van die kabel iets anders gepositioneerd is omwille van de langere pennen, daardoor de connector niet zo diep zit in de volvo tov de tesla. De volvo zal wel een poging doen om de kabel te locken, maar dat lukt niet omdat zijn lock pen niet in het lockgat geraakt, veronderstel ik.
In dat geval geeft het relais van de Volvo een tijd een klikkend geluid (hij kan dan de kabel niet locken) en geeft via de Volvo On Call app een foutmelding dat het laden niet is gelukt. Na verloop van tijd stopt het relais. Ik ga het overigens niet uitproberen. ;)