Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aankoop model X

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben al enige tijd bezig met de aankoop van een nieuwe auto. Verschillende merken zijn de revue gepasseerd. Begonnen met Model X vervolgens X5 hybride daarna Range rover sport hybride. Maar na alles nogmaals doorgerekend te hebben kan ik niet leven met 1000 euro netto bijtelling. Daarnaast was de X5(fijne auto!!) volgend jaar pas leverbaar. En valt de kofferbak van Range rover hybride tegen.
Heb een beetje haast omdat ik mijn huidige auto per augustus ingeruild heb op een nieuwe mini clubman cooper S voor de vrouw.
Nu zag ik bij Tesla een model X long range voorraad model 2018 met gratis supercharging.
Helaas niet de juiste kleur en bekleding. Maar wil de auto toch laten wrappen en dan ook maar een volledig lederen interieur.
Weten jullie toevallig hoeveel km gratis supercharging erbij zit.
Heeft er daarnaast misschien iemand ervaring met het laten bekleden van de stoelen en evt deurpanelen? Wil dit namelijk graag in zwart ipv wit.

Alvas hartelijk dank voor de input.
 
Ik ben al enige tijd bezig met de aankoop van een nieuwe auto. Verschillende merken zijn de revue gepasseerd. Begonnen met Model X vervolgens X5 hybride daarna Range rover sport hybride. Maar na alles nogmaals doorgerekend te hebben kan ik niet leven met 1000 euro netto bijtelling. Daarnaast was de X5(fijne auto!!) volgend jaar pas leverbaar. En valt de kofferbak van Range rover hybride tegen.
Heb een beetje haast omdat ik mijn huidige auto per augustus ingeruild heb op een nieuwe mini clubman cooper S voor de vrouw.
Nu zag ik bij Tesla een model X long range voorraad model 2018 met gratis supercharging.
Helaas niet de juiste kleur en bekleding. Maar wil de auto toch laten wrappen en dan ook maar een volledig lederen interieur.
Weten jullie toevallig hoeveel km gratis supercharging erbij zit.
Heeft er daarnaast misschien iemand ervaring met het laten bekleden van de stoelen en evt deurpanelen? Wil dit namelijk graag in zwart ipv wit.

Alvas hartelijk dank voor de input.
Als je momenteel gratis Superchargen krijgt bij een voorraad- of demo auto dan is het lifetime gratis. In ieder geval zo lang jij de auto hebt.
 
Gratis superchargen is in princiep gratis superchargen (minstens) zolang je zelf de wagen bezit, ongeacht het aantal km. Is soms zelfs overdraagbaar aan volgende eigenaar (wat ook wat waard is natuurlijk) maar blijkbaar niet altijd, dus te checken met Tesla.

Vraag ook eens aan Tesla welke andere wagens ze staan hebben. Lang niet alles staat online (echt!), en ze kunnen trouwens ook wagens van elders in de EU leveren (mits vermoedelijk een kleine meerprijs).
 
Hou er rekening mee dat een voorraadmodel 2018 meestal pas in 2019 op kenteken is gezet. Je hebt dus de 4% bijtelling maar tot 50.000 euro. Maar uiteindelijk is de totale bijtelling nog steeds een stuk lager natuurlijk. Het gratis superchargen zal vrijwel zeker onbeperkt zijn. Ik zou Tesla even bellen om één en ander even te verifiëren.
 
Hou er rekening mee dat een voorraadmodel 2018 meestal pas in 2019 op kenteken is gezet.
Dat zou wel heel erg dom zijn van Tesla.
Ik zou Tesla even bellen om één en ander even te verifiëren.
Ja. Sowieso om mogelijke andere aanbiedingen door te nemen. Maar de auto's met 2018 kentekens zullen wel allemaal online staan en maandag is de einde-kwartaal uitverkoop al weer voorbij.
 
Als de auto passen 2019 op kenteken gezet zou zijn is voor mij het grote voordeel weg. Wil van het bijtel monster af.
Maandag maar even bellen. Kan dan net zo goed een nieuwe bestellen, P100D met zwart interieur. Scheelt ook weer een hoop werk.
 
Ik ben al enige tijd bezig met de aankoop van een nieuwe auto. Verschillende merken zijn de revue gepasseerd. Begonnen met Model X vervolgens X5 hybride daarna Range rover sport hybride. Maar na alles nogmaals doorgerekend te hebben kan ik niet leven met 1000 euro netto bijtelling. Daarnaast was de X5(fijne auto!!) volgend jaar pas leverbaar. En valt de kofferbak van Range rover hybride tegen.
Heb een beetje haast omdat ik mijn huidige auto per augustus ingeruild heb op een nieuwe mini clubman cooper S voor de vrouw.
Nu zag ik bij Tesla een model X long range voorraad model 2018 met gratis supercharging.
Helaas niet de juiste kleur en bekleding. Maar wil de auto toch laten wrappen en dan ook maar een volledig lederen interieur.
Weten jullie toevallig hoeveel km gratis supercharging erbij zit.
Heeft er daarnaast misschien iemand ervaring met het laten bekleden van de stoelen en evt deurpanelen? Wil dit namelijk graag in zwart ipv wit.

Alvas hartelijk dank voor de input.
Als het een 2018 auto betreft is de vraag wat de fiscale waarde is. Het kan zijn dat de fiscale waarde van 2018 geldt waardoor een 2019 model van na de prijsverlaging gunstiger kan zijn voor de bijtelling. Reken je ook niet rijk met de gratis supercharging. Als je altijd thuis laadt heb je alleen de vakanties gratis.
 
Dat zou wel heel erg dom zijn van Tesla.
Toch is dat bij alle huidige voorraad en demo modellen met bouwjaar 2018 het geval.
Ik zou afgelopen week bijna zijn gezwicht voor een complete S100D met alles er op en eraan voor 74 mille.
6500 km op de teller. Maar ... de catalogusprijs stond wel op 118.000 euro. En daarvoor moet ie wel in de bijtelling én in de verzekering.
Maar niet gedaan. Zou ik ook mijn heerlijke AP1 moeten inleveren.
 
Toch is dat bij alle huidige voorraad en demo modellen met bouwjaar 2018 het geval.
Ik zou afgelopen week bijna zijn gezwicht voor een complete S100D met alles er op en eraan voor 74 mille.
6500 km op de teller. Maar ... de catalogusprijs stond wel op 118.000 euro. En daarvoor moet ie wel in de bijtelling én in de verzekering.
Maar niet gedaan. Zou ik ook mijn heerlijke AP1 moeten inleveren.
Ongelofelijk, zeg.
D’r moeten er daar bij Tesla nodig eens een paar op verkoopcursus.
Kreeg je nog wel een fatsoenlijk bod op je afgejakkerde ouwe bak?
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
Toch is dat bij alle huidige voorraad en demo modellen met bouwjaar 2018 het geval.
Ik zou afgelopen week bijna zijn gezwicht voor een complete S100D met alles er op en eraan voor 74 mille.
6500 km op de teller. Maar ... de catalogusprijs stond wel op 118.000 euro. En daarvoor moet ie wel in de bijtelling én in de verzekering.
Maar niet gedaan. Zou ik ook mijn heerlijke AP1 moeten inleveren.
Hebben we beiden naar dezelfde auto geïnformeerd en beiden om dezelfde reden niet besteld. To good to be true helaas.
 
Hebben we beiden naar dezelfde auto geïnformeerd en beiden om dezelfde reden niet besteld. To good to be true helaas.
Grappig, ook ik heb naar die auto’s (het waren er twee of drie) geïnformeerd voor een vriendje. Het waren inderdaad demo’s uit 2018 die pas dit jaar op kenteken zijn gezet.

Te mooi om waar te zijn, en dat was het ook. Baal nog steeds van mijzelf dat ik niet assertief genoeg was om direct na de grote prijsdaling eerder dit jaar een van de p100d’s met 2018 registratie én de nieuwe prijs te bestellen!
 
Grappig, ook ik heb naar die auto’s (het waren er twee of drie) geïnformeerd voor een vriendje. Het waren inderdaad demo’s uit 2018 die pas dit jaar op kenteken zijn gezet.

Te mooi om waar te zijn, en dat was het ook. Baal nog steeds van mijzelf dat ik niet assertief genoeg was om direct na de grote prijsdaling eerder dit jaar een van de p100d’s met 2018 registratie én de nieuwe prijs te bestellen!
Ik denk dat heel veel mensen achteraf nog een 2018 model hadden willen kopen. En nu helemaal met de nieuwe bijtellingsregels. Een 2018 Tesla vijf jaar rijden tegen 4% bijtelling en vervolgens in privé nog jaren doorrijden. Maar helaas.