Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

accuverlies enorm in slaapstand

This site may earn commission on affiliate links.
87%, dus 3% in 24 uur. Het lag dus aan het opwarmen in de ochtend, ook al vind ik het toch 3% teveel. Ik heb dus dat opwarmen bij opladen uitgezet. Kon me herinneren dat er slimmer opladen was aangekondigd - misschien is het minder slim. Best stom dat het bij laden staat, maar ook gewoon aanslaat zonder kabel in de kont.

Wat ik eerder had is dat boven de 85% enige ontlading had. Overmorgen even kijken of dat die 3% verklaart
 
Ik herken ook wel dat de m3 2019 meer drain heeft dan voor de laatste 2 updates. Auto staat soms wel aan paal maar via lm aangesloten dus weet niet of de auto nadat vol is vanuit het net stroom trekt indien nodig naast het laden. Ik wist niet dat dit überhaupt gebeurd.
 
Elk uur kijken op de app houdt de auto ook wakker. Is de drain ook zo hoog als je de auto gewoon een paar dagen niet gebruikt? Met slim voorverwarmen gaat de auto op de meest domme tijden verwarmen. Dat zet ik sowieso uit, want dat kost veel energie. Zorg ook dat sentry uit staat. Gaat elke keer weer aan als je de auto in P zet (afhankelijk van de instelling). Mijn S staat probleemloos twee weken stil. Ook op wintersport. Na een week een diepgevroren auto, maar hooguit 7kWh kwijt. Zorg dat je genoeg over houdt of laadt de auto op locatie. Niet teveel laden want berg af kan die lekker regenereren.

PS: Denk dat die wintersport sowieso niet doorgaat Hier ook 2x een week gepland, maar zie het niet gebeuren.
 
Voor de duidelijkheid heb ik dus alleen gereden om de auto naar de SuC te brengen deze week. Die vampier hangt waarschijnlijk bij iedereen te zuigen, maar het is alleen bij enkelen zonder laadpaal zichtbaar.

1% verlies afgelopen nacht (2x kijken per dag). Dat is ok.

Ik heb dus 2 dingen veranderd:
- voorrijden (summon) uitzetten. Geen merkbaar effect
- voorverwarmen bij gepland vertrek uitzetten (
wat in het menu opladen staat). Van 7-10% gevampier naar 1-3% (wat herkenbaar is bij 85%+ opgeladen batterij)

Zoals bugboy zegt: slim voorverwarmen is ontzettend dom. Het kost dus omgerekend 40 km per dag. Zucht.

Zie de discussie in 2020.48.x voor Tesla die eens de dingen goed af moet maken voordat ze het bij ons in de auto gooien. Ik wil geen beta meer voor basis-dingen - heb het helemaal gehad met hun afwezige QA.
 
Voor de duidelijkheid heb ik dus alleen gereden om de auto naar de SuC te brengen deze week. Die vampier hangt waarschijnlijk bij iedereen te zuigen, maar het is alleen bij enkelen zonder laadpaal zichtbaar.

1% verlies afgelopen nacht (2x kijken per dag). Dat is ok.

Ik heb dus 2 dingen veranderd:
- voorrijden (summon) uitzetten. Geen merkbaar effect
- voorverwarmen bij gepland vertrek uitzetten (
wat in het menu opladen staat). Van 7-10% gevampier naar 1-3% (wat herkenbaar is bij 85%+ opgeladen batterij)

Zoals bugboy zegt: slim voorverwarmen is ontzettend dom. Het kost dus omgerekend 40 km per dag. Zucht.

Zie de discussie in 2020.48.x voor Tesla die eens de dingen goed af moet maken voordat ze het bij ons in de auto gooien. Ik wil geen beta meer voor basis-dingen - heb het helemaal gehad met hun afwezige QA.

upload_2021-1-8_15-29-58.png


Verloop bij mijn Model S 100D.

Valt gewoon in slaap, is ongeveer 25% van de tijd wel wakker. Heb het vergelekn met de 3 maanden daarvoor en is bijna identiek.
 
  • Informative
Reactions: Phil V
Bij mij is sinds de update naar 2020.40.8 er significant eea verandert in de 'slaapstand'.
De Model S is veel meer 'wakker'.

Hier van afgelopen 7 dagen:

sleep1.png


Hier 7 dagen van voor de bewuste update, inclusief 1 dag van na de update waarin ineens een ander slaappatroon te zien is:

sleep2.png


Het verschil is dat na de SW 2020.40.8 update steeds 44/45 min geslapen wordt waarna er weer langere tijd een online status volgt.

Eind oktober is bij mij de multimedia update + HW3 erin geplaatst waardoor ook de 'offline' optie is verdwenen.
Je kan de Tesla nu dus helaas ook niet meer handmatig op energie bespaar modus zetten.

Op dit moment is het verlies ongeveer 2% per dag bij mij.
Het verlies was voor de 2020.40.8 versie echt verwaarloosbaar.
 
  • Like
Reactions: ZappaEV
Bij mij is sinds de update naar 2020.40.8 er significant eea verandert in de 'slaapstand'.
De Model S is veel meer 'wakker'.

Hier van afgelopen 7 dagen:

View attachment 627133

Hier 7 dagen van voor de bewuste update, inclusief 1 dag van na de update waarin ineens een ander slaappatroon te zien is:

View attachment 627132

Het verschil is dat na de SW 2020.40.8 update steeds 44/45 min geslapen wordt waarna er weer langere tijd een online status volgt.

Eind oktober is bij mij de multimedia update + HW3 erin geplaatst waardoor ook de 'offline' optie is verdwenen.
Je kan de Tesla nu dus helaas ook niet meer handmatig op energie bespaar modus zetten.

Op dit moment is het verlies ongeveer 2% per dag bij mij.
Het verlies was voor de 2020.40.8 versie echt verwaarloosbaar.

Ik zie een gelijkaardige verandering in het slaappatroon van mijn (splinternieuwe) model 3 sinds de 2020.48.30, alleen wel met langere intervallen.

Dit is een. inactieve 24h periode voor de update

Screenshot 2021-01-13 at 13.59.14.png


en dit erna, vrij regelmatige periodes van 6-7 uren slaap gevolgd door ongeveer even lange periodes van 'online' (ook ventilator geluid hoorbaar dan)

Screenshot 2021-01-13 at 13.59.48.png


(zie ook mijn andere draad ivm slaapcyclus : Slaap-Wakker Cyclus Model 3)
 
  • Like
Reactions: Epyx