Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Andere banden op 21" set bij levering

This site may earn commission on affiliate links.
Heb vandaag eens de banden van mijn nieuwe P85D bekeken, en ik heb gemerkt dat zowel vooraan als achteraan de zelfde maat opligt. Ik herinner dat op het moment dat ik hem bestelde er achteraan andere banden voorzien waren, e.g. iets bredere. Op de website is alle info daar omtrent verdwenen, en op mijn finale orderconfirmatie staat er ook niets in.

Valt me beetje tegen. Iemand wel recent verschillende 21" gekregen?
 
Dinsdag heb ik mijne ook opgehaald met 245 er achteraan op i.p.v. 265, is blijkbaar het gevolg van vereenvoudiging.
Maar wij hebben er wel een Yacht Floor voor in de plaats gekregen :wink:

Heb vandaag eens de banden van mijn nieuwe P85D bekeken, en ik heb gemerkt dat zowel vooraan als achteraan de zelfde maat opligt. Ik herinner dat op het moment dat ik hem bestelde er achteraan andere banden voorzien waren, e.g. iets bredere. Op de website is alle info daar omtrent verdwenen, en op mijn finale orderconfirmatie staat er ook niets in.

Valt me beetje tegen. Iemand wel recent verschillende 21" gekregen?
 
Ik de mijne wel met 265 achter gekregen. Heb de auto ongeveer 2 weken nu (P70000 exact). Het blijft raar dat sommige features die je besteld hebt of op moment van bestelling toegezegd waren niet op de auto zitten bij aflevering (de afwijkende bandenmaat, zelfsluitende charge port!) en andere zaken die je niet besteld hebt juist weer wel (yacht floor of verwarmd stuurwiel).
 
Vereenvoudiging? op het US deel van het forum lijkt het te maken te hebben met een tekort aan 265/35 banden. Soms wordt er suggereert dat er later dan toch 265/35 zullen voorzien worden. Enfin, het is in elk geval niet duidelijk, en het lijkt nogal random te zijn mbt wie wel of niet 265 gekregen heeft. Een andere reden zou te maken hebben met het feit dat de 245 banden "Silent" banden zijn.
 
Ik gok dat men de rondom gelijke banden(maat) monteert ivm vereenvoudigingen op de productielijn. Ik was er bij de aflevering bewust op en ook gecheckt. De beste jongen die de aflevering deed had echter geen idee waar ik het over had - net zo min toen de zelfsluitende chargeport door mij op het lijstje werd gezet. Het vervelende is dat beide punten -volgens mij- inderdaad niet terug te vinden zijn op je bestelformulier of order confirmation. Ik had dan wel weer als onverwacht extraatje het verwarmde stuurwiel, maar al met al vind ik het prettig(er) gewoon te krijgen wat besteld is cq de specificaties die als standaarduitrusting zijn toegezegd (chargeport).En als dat dan om welke (al dan niet valide reden) niet lukt, dan moet je dat melden. Ik ben er echter inmiddels al achter dat Tesla echt nog een cursus slecht nieuwsgesprekjes moet gaan volgen. (Maar wat een enorme gave auto is de P85D he!)
 
245 banden = ook ander velgen. Denk niet dat je later andere velgen zal krijgen. En als ze zaken plaatsen zonder je te vragen, dan kan je verlangen dat ze het verwijderen of je kan het laten zitten zonder er een vergoeding aan hen tegen over te zetten. Daarentegen zijn zaken welke tijdens de bestelling bevestigd zijn, wel degelijk een vereiste om te leveren. Alleen als ze je hebben geïnformeerd van te voren en als aanbod dan de overige zaken te plaatsen dan heb je een overeenstemming, nu zullen ze dus als je er op staat de niet-beloofde zaken alsnog te voorzien.
 
Yep, zo moet het zijn. Ik wil de zelf de automatisch sluitende chargeport ook wel hebben en begreep zo her en der dat sommigen de toezegging hebben gekregen dat het als retro-fit geplaatst gaat worden. Bij mij was het proces van inruil van P85 naar P85D dermate burdensome dat ik dit punt even laat liggen; heb genoeg tegen een Tesla muur gesproken voor even. Heb het gemeld na de aflevering dat ik het nog verwacht en laat het even voor het moment. Ben erg blij met de P85D en dit punt schrijven we bij op het lijstje van things to do. Want er zullen ongetwijfeld dingen gaan komen die opgelost moeten gaan worden.
 
@Namervio: weet je zeker dat die zelfsluitende chargeport tot de standaarduitrusting behoort? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alleen in US zo is, maar niet in Europa.
Ik heb zelf een "classic", dus heb het zeker niet ...
 
Nou ja, ze hebben me wel gebeld ivm de nest-gen seats, en ze hebben apart gebeld om te melden dat de wagen op zomerbanden zal afgeleverd worden (eind maart), maar noppes over de velgen. Ik wil ze a la limite nog houden om er winterbanden op te monteren, maar vind het flauw dat er niets gemeld is. Langs de andere kant had ik ook niet gevraagd voor het verwarmd stuurwiel maar wel gekregen (top), daar niet van. Maar ik had toch liever de 265 banden; op zijn minst zouden we moeten weten *waarom* het 245 zijn geworden. Met een goede technische gefundeerde uitleg zou ik kunnen leven; of op zijn minst de keus laten.
 
@Namervio: weet je zeker dat die zelfsluitende chargeport tot de standaarduitrusting behoort? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alleen in US zo is, maar niet in Europa.
Ik heb zelf een "classic", dus heb het zeker niet ...

Bij de introductie is dat voorbehoud volgens mij niet gemaakt, maar de situatie nu is inderdaad zeker zo alleen US auto's die optie hebben. Op het Duitse forum zag ik dat er iemand is die de toezegging gekregen heeft (of zou hebben gekregen) dat het alsnog gaat komen. Voor mij niet het allerbelangrijkste, maar als het dan toch kan, tsja. Heb het gemeld bij Tesla, maar ook niet de reactie gekregen dat het alleen voor US auto's zou zijn. (Eigenlijk heb ik helemaal geen reactie gehad...)
 
حساس سوناتا

Schermafbeelding 2015-04-03 om 11.11.30.png


Nieuw forumlid?
 
Afgelopen maandan mijn P85D opgehaald. Net nog even op de banden gekeken, maar ik heb wel 265 achter en 245 voor. Ik heb alleen geen verwarmd stuurwiel. Rijdt die van jullie ook zo stug op 21" velgen? Dit is vooral te voelen op niet-asfalt wegen...
 
Ik heb ook de staggered setup gekregen. Vanmorgen gaan ophalen. Was wel in productie gegaan op 15 januari = voor de aankondiging dat ze van de staggered setup zijn afgestapt.

- - - Updated - - -

Pijn? Fijn zul je bedoelen! Ze rijden en beter en zien er mooier uit! :)

Vind ik ook, lekker contact met de weg. Als je voor de sport versie gaat hoort er zo'n afvering bij.
Mensen die toch zachter wensen kunnen altijd nog naar 19 inch overstappen.
 
I
Vind ik ook, lekker contact met de weg. Als je voor de sport versie gaat hoort er zo'n afvering bij.
Mensen die toch zachter wensen kunnen altijd nog naar 19 inch overstappen.


Ik heb mijn P85D laten leveren met 19" standaard. Dit levert in de bochten een erg zoekerig / zweverig gedrag op. Nu stap ik net uit een AC Schnitzer BMW 535D die beduidend lichter (en veel strakker is). De 19" worden volgend jaar mijn winterwielen (velgen zijn alleen dat stukje van het wiel waar de band opzit). 2016 het jaar voor de nieuwe zomer wielen (Not tesla's zijn te duur), not wielen met een centreer ring (=vragen om trillingen) en het liefst met een lager eigen gewicht dan de originele wielen (rijd echt fijner). Kwa achteraanzicht vind ik de 245 banden ook te smal voor de auto. Als er nog goede tips zijn / komen hou ik me van harte aanbevolen.
 
Ik heb mijn P85D laten leveren met 19" standaard. Dit levert in de bochten een erg zoekerig / zweverig gedrag op. Nu stap ik net uit een AC Schnitzer BMW 535D die beduidend lichter (en veel strakker is). De 19" worden volgend jaar mijn winterwielen (velgen zijn alleen dat stukje van het wiel waar de band opzit). 2016 het jaar voor de nieuwe zomer wielen (Not tesla's zijn te duur), not wielen met een centreer ring (=vragen om trillingen) en het liefst met een lager eigen gewicht dan de originele wielen (rijd echt fijner). Kwa achteraanzicht vind ik de 245 banden ook te smal voor de auto. Als er nog goede tips zijn / komen hou ik me van harte aanbevolen.

Zonde toch, een heel jaar wachten? Gewoon Tesla 21" turbine 245/265 kopen met Michelin Pilot Sports 2 zomer banden. Een P85D met 19"....... Zou verboden moeten worden....
 
Ik heb mijn P85D laten leveren met 19" standaard. Dit levert in de bochten een erg zoekerig / zweverig gedrag op. Nu stap ik net uit een AC Schnitzer BMW 535D die beduidend lichter (en veel strakker is). De 19" worden volgend jaar mijn winterwielen (velgen zijn alleen dat stukje van het wiel waar de band opzit). 2016 het jaar voor de nieuwe zomer wielen (Not tesla's zijn te duur), not wielen met een centreer ring (=vragen om trillingen) en het liefst met een lager eigen gewicht dan de originele wielen (rijd echt fijner). Kwa achteraanzicht vind ik de 245 banden ook te smal voor de auto. Als er nog goede tips zijn / komen hou ik me van harte aanbevolen.
Werden op die 19" velgen af fabriek nog de Goodyear all season banden geleverd, Eric? Want dat is wel erg sneu voor je.
Dan zou je die banden misschien ipv echte winterbanden kunnen gaan inzetten en voor de zomer over gaan naar echte (UHP) performance banden, al dan niet op 20 of 21" velgen. Afhankelijk van je aantal km/seizoen, dat wel. Als je echt veel zou rijden, rijd je een setje banden weg per seizoen en kun je doen wat je al van plan was.