Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audio instellingen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Er zit een prima audio systeem in de Model 3 en ik vroeg me af of er audiofielen hier op het forum zijn die hebben onderzocht welke instellingen gemiddeld gezien de beste luisterervaringen geven. Het gaat dan om de instelling van de EQ, de balans en de diepte. Tips en adviezen zijn van harte welkom.
 
Deels is het natuurlijk een persoonlijke smaak, maar als je een beetje van muziek houdt wil je niet dat deze teveel vervormd wordt door een te luidde bas of de veel hoge tonen. Dus de vraag is vooral welke instellingen de meest natuurlijke weergave opleveren. Ik weet dat er mensen zijn die met microfoons in de auto dat uitzoeken, dus als dat soort audiofielen hier meelezen en een Model 3 hebben ben ik benieuwd naar hun bevindingen en advies over de instellingen.

En als het allemaal te persoonlijk is mag het ook in een PB hoor ...
 
Er zit een prima audio systeem in de Model 3 en ik vroeg me af of er audiofielen hier op het forum zijn die hebben onderzocht welke instellingen gemiddeld gezien de beste luisterervaringen geven. Het gaat dan om de instelling van de EQ, de balans en de diepte. Tips en adviezen zijn van harte welkom.
Heb jij hier ooit antwoord op gehad van iemand? Ik heb sinds vandaag een Tesla en ben hier ook benieuwd naar!
 
Is dat niet gewoon een kwestie van luisteren en aanpassen naar smaak ? Dat is hoe ik al mijn audio instel.
Het hangt ook erg af van waar je naar luistert en wat je mooi vindt, de ene bron geeft veel bas en een andere bijvoorbeeld niet. Geluidsopnamen variëren enorm.
Kortom, een kant-en-klaar advies van “zo is het het best” bestaat volgens mij niet.
 
Ik ben z'n audiofiel en ik heb alles neutraal staan en speel niet te hard (maar kan behoorlijk volume aan zonder dat het gek gaat klinken). Evt. de positie iets verschuiven. Een simpele test is: als het gaat vermoeien staat het niet goed (bv. het boem, boem effect).

Is geen high-end systeem, dat kan niet in een auto..... maar wel een van de betere die ik beluisterd heb.
 
Er is geen enkel systeem in een auto wat maar in de buurt komt van wat ik thuis heb. Maar in een auto luister je dan ook anders.

Dus ja, audiofiel hier, maar gewoon afgesteld op wat ik het prettigst vind. In de praktijk dus vooral de lage tonen wat minder op de voorgrond.
 
Nog eentje hier. Thuis heb ik een transparant systeem, in de auto - prima systeem, maar niet hifi - heb ik gekozen voor iets meer een ‘fun tuning’. Positie: centraal, diepte: deep, EQ: lichte ‘V’ (tikje extra lage tonen, tikje extra hoge tonen).
 
Misschien wel handig voor de discussie om aan te geven welke audio uitvoering je hebt. De Premium met bas speaker in de kofferbak (LR & Performance) of niet (SR+)...

Wij hebben de long range uitvoering en persoonlijk, zeker als de kofferbak niet helemaal vol is, te veel bas... ik heb de bas in equalizer iets lager gezet.
Ik heb overwogen om met een meetmicrofoon de frequentiekarakteristiek te meten maar met een 5 bands equ kun je niet zoveel corrigeren. Dus ik heb mij de moeite nog niet gedaan.
 
Misschien wel handig voor de discussie om aan te geven welke audio uitvoering je hebt. De Premium met bas speaker in de kofferbak (LR & Performance) of niet (SR+)...

Wij hebben de long range uitvoering en persoonlijk, zeker als de kofferbak niet helemaal vol is, te veel bas... ik heb de bas in equalizer iets lager gezet.
Ik heb overwogen om met een meetmicrofoon de frequentiekarakteristiek te meten maar met een 5 bands equ kun je niet zoveel corrigeren. Dus ik heb mij de moeite nog niet gedaan.

Goed punt, vergeten te vermelden. Ik heb de LR met premium audio systeem, vooral nog getest met volle kofferbak..
 
Weer zo iemand die denkt dat hij het verschil kan horen tussen een 256 kbps file en lossless.

Dat ga je al niet horen in de huiskamer, laat staan in een auto met storende geluiden op de achtergrond.

..... er zijn mensen die dit gelijk horen (wel goed systeem en ruimte nodig, woonkamer is dat zelden).

Maar in de auto is dat inderdaad wel ver gezocht (dan moet je het nummer echt goed kennen en weten waar je naar moet luisteren en niet rijden).
 
..... er zijn mensen die dit gelijk horen (wel goed systeem en ruimte nodig, woonkamer is dat zelden).

Maar in de auto is dat inderdaad wel ver gezocht (dan moet je het nummer echt goed kennen en weten waar je naar moet luisteren en niet rijden).

Voor zover mij bekend is nog nooit iemand geslaagd om in een dubbel blinde test de hogere bitrate eruit te pikken. Ook niet onder de meest perfecte omstandigheden. Correct me if I’m wrong.

Maar in een auto is het sowieso lachwekkend. :)