Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Battery needs service???

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand dit a gehad auto is in maart geleverd en nog maar 22000km op de teller
 

Attachments

  • C574AE0B-D6AE-414B-BF53-E82833FC5ADC.png
    C574AE0B-D6AE-414B-BF53-E82833FC5ADC.png
    1.6 MB · Views: 208
Heeft iemand dit a gehad auto is in maart geleverd en nog maar 22000km op de teller
Dat is wel heel snel. Toch maar even afspraak maken bij een SeC. Als je 12V accu stuk is, kun je niets meer met je auto. (O.a. Het HV relais wordt met de 12V accu geschakeld.)
Meestal komt deze melding redelijk op tijd, dus niet gelijk reden tot paniek, maar niet negeren!
 
Mijn buurman heeft het twee weken geleden ook gehad. Dat was nadat de auto 2 weken had stilgestaan op de luchthaven (weet niet of het er iets mee te maken had). De accu is bij hem door mobile services vervangen. Daarna regelmatig de melding dat de kofferklep niet dicht zat, dus mobile services mag binnenkort weer langs komen.
 
  • Helpful
Reactions: DresOne
Heeft iemand dit a gehad auto is in maart geleverd en nog maar 22000km op de teller
Het is zeer de vraag of de accu defect is. Deze melding komt automatisch als het voltage een keer onder een bepaalde waarde is geweest. Ik heb deze melding ook een keer gehad. Een belletje met Tesla leverde op dat de accu prima in orde was. Ze hebben op afstand de vervelende melding verwijderd. Nu een jaar geleden en de accu is nog steeds in orde.
 
Het is zeer de vraag of de accu defect is. Deze melding komt automatisch als het voltage een keer onder een bepaalde waarde is geweest. Ik heb deze melding ook een keer gehad. Een belletje met Tesla leverde op dat de accu prima in orde was. Ze hebben op afstand de vervelende melding verwijderd. Nu een jaar geleden en de accu is nog steeds in orde.
Dat verklaart wellicht ook dat mijn buurman dit heeft gehad. Die had de auto twee weken in een parkeergarage gezet.
 
Het is zeer de vraag of de accu defect is. Deze melding komt automatisch als het voltage een keer onder een bepaalde waarde is geweest. Ik heb deze melding ook een keer gehad. Een belletje met Tesla leverde op dat de accu prima in orde was. Ze hebben op afstand de vervelende melding verwijderd. Nu een jaar geleden en de accu is nog steeds in orde.

Als ik het goed begrijp kun je de melding niet zelf resetten?
Ook niet door een reset van de auto mbv knopjes op stuur+rem?
Melding gaat ook niet vanzelf weg als accu-spanning bepaalde tijd boven een bepaalde waarde blijft?

(ben overigens wel blij dat er een waarschuwing op zit -> een te lage 12Volt boordspanning kan voor rare storingen zorgen welke erg lastig op te sporen zijn......)
 
Als ik het goed begrijp kun je de melding niet zelf resetten?
Ook niet door een reset van de auto mbv knopjes op stuur+rem?
Melding gaat ook niet vanzelf weg als accu-spanning bepaalde tijd boven een bepaalde waarde blijft?

(ben overigens wel blij dat er een waarschuwing op zit -> een te lage 12Volt boordspanning kan voor rare storingen zorgen welke erg lastig op te sporen zijn......)
Je kunt deze melding niet zelf resetten. Ook gaat de melding niet weg als de accu een tijd een hogere en dus goede spanning hebt. Mijn accu was 14.1 volt en de melding bleef staan. Het SeC kan alles zien van de accu en de melding meteen wegtoveren.
 
Ik heb begin augustus exact dezelfde melding gekregen bij onze S van oktober 2018, bij (toen) ongeveer 40k kms.

We waren op reis in Spanje dus ik was wat ongerust over de horrorverhalen die je leest over de wagen die plots stilvalt. Gebeld met de hotline die me verzekerden dat de wagen in orde was en ik dus gerust een tijdje kon verder rijden met die melding. Deze morgen is er dan iemand van Mobile Service langsgeweest om de 12V-batterij te vervangen.

Je kunt deze melding inderdaad niet zelf deleten; ze blijft constant zichtbaar. Bij mij is ze na enkele weken zelf verdwenen, maar ik vermoed dat dit is gebeurd toen ik de Mobile Service-afspraak heb gekregen.

De technieker vertelde me dat hij tot nu toe nog nooit had meegemaakt dat mensen na het krijgen van een dergelijke boodschap ook effectief niet meer verder konden. Ik vermoed dat de enkele uitzonderingen die je hier op dit forum kan lezen dan ook echte pechvogels zijn geweest. Ik heb sinds de melding ondertussen nog een 3000km gereden, zonder problemen.
 
Heb van januari tot augustus met deze melding gereden, meerdere keren contact gehad en accu was volgens hen prima. Melding konden ze niet uitzetten zeiden ze, afgelopen maand naar SeC vanwege kapotte sleutel hebben ze toch die verdomde accu vervangen en de melding uitgezet... á 340 euro :(
 
Heb van januari tot augustus met deze melding gereden, meerdere keren contact gehad en accu was volgens hen prima. Melding konden ze niet uitzetten zeiden ze, afgelopen maand naar SeC vanwege kapotte sleutel hebben ze toch die verdomde accu vervangen en de melding uitgezet... á 340 euro :(
Een gezonde accu heeft een maximale accuspanning van 14.1 tot 14.3 volt. Als de accu slechter wordt daalt dit naar 12.7 tot 13.4 volt. Dat is voldoende om nog een tijd mee te rijden, maar is wel een signaal dat er een vervanging aan zit te komen.
Als de accu die lagere maximum spanning aangeeft, in de geschiedenis van de auto is dat na te gaan, dan kun je wel blijven rijden, maar is de melding dat de accu moet worden vervangen ook door het SeC niet weg te toveren.
Nadat de accu is vervangen heeft het SeC die melding uiteraard wel weg kunnen toveren.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Heb van januari tot augustus met deze melding gereden, meerdere keren contact gehad en accu was volgens hen prima. Melding konden ze niet uitzetten zeiden ze, afgelopen maand naar SeC vanwege kapotte sleutel hebben ze toch die verdomde accu vervangen en de melding uitgezet... á 340 euro :(
Bijzonder dat dit soort (prijzige) werkzaamheden worden uitgevoerd zonder eerst om akkoord te vragen.
 
Helemaal gezien de beperkte capaciteit van de accu is het een stevig bedrag. Het is vergelijkbaar met een accu van een motorfiets en een goede kost daar hooguit €130 en dan heb je echt een fancy ding. Kan je niet gewoon zelf de accu vervangen?

Dat was ik inderdaad van plan, maar ze hebben mij duidelijk gemaakt dat ze dan de melding niet voor me uit willen zetten, dat doen ze alleen als ze ook de accu zelf vervangen
 
De gewone autoindustrie heeft dat al verloren. Bijvoorbeeld onderhoud mag inmiddels bij iedere garage. Tesla moet nog leren dat Amerikaanse racketeering praktijken hier niet mogen. Dat soort grappen hebben Google, Microsoft c.s. al miljarden gekost. Tijd dat Tesla dezelfde les leert, net als met de in Europa verplichte ODB aansluiting.