Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de originele Tesla middenconsole. Het is bepaald geen staaltje hoogwaardige kwaliteit, maar ben blij dat ik hem heb. Er zit inderdaad een iPhone lightning connector in waarmee je je iPhone kunt opladen, maar in het donker zit je (of, ik in elk geval) oeverloos te prutsen om je iPhone erop te plaatsen. Kritiek genoeg dus op die middenconsole, maar persoonlijk vind ik alles boven dat gapende gat gaan waarin alles door je auto slingert. Ik houd van minimalisme, maar het argument dat het bij een ICE alleen maar dient om mechanische elementen weg te moffelen en dus in de Tesla niet nodig is gaat voor mij niet op. Ben blij met de broodnodige opbergruimte en ik vond dat gat eigenlijk een beetje armoedig. Maar goed, dat is persoonlijk.
Ik weet alleen niet wat nu de leverbaarheid is...die was belabberd.

Ik heb de middenconsole direct mee besteld en laten voorzien in de garage bij levering. Ben er toch blij mee. In dat grote vak ben ik alles kwijt wat ik kwijt wilde en is het uit het zicht. De klep aan de telefoon laat ik openstaan. Spijtig genoeg heb ik mijn favoriete cover moeten inwisselen om mijn iphone te kunnen inpluggen en het is inderdaad geen evidentie. Zelfs in die mate dat ik overweeg mijn oude cover terug te gebruiken en die aansluiting niet meer te gebruiken. Zou dan zelfs via een lossen usb kabel terug opladen. Ik vind de positie ook niet handig. Moest die verder naar voren staan, was het nog handig de iphone zo te kunnen bedienen, maar nu zie je hem amper staan vanuit een normale bestuurderspositie.
 
Het lijkt inderdaad zo te zijn dat Tesla een auto moet koppelen aan je profiel in My Tesla. Bij een nieuwe doen ze dat bij aflevering. Maar een occasion, die feitelijk niet door Tesla wordt verkocht en waar Tesla zelf geen bemoeienis mee heeft, dat is een ander verhaal. Dus volgende week maar eens langs rijden.
Moet je idd bij het service center regelen. Kan binnen minuten geregeld zijn als ze het direct in het systeem wijzigen.
 
Ik neem aan dat we wel allemaal even de factory reset doen voor overdracht?

Anders kent de nieuwe eigenaar ook al onze bestemmingen, of (nog erger?:biggrin:) kan hij stoeven met de SuCs die allemaal al bezocht zijn...:tongue:

Heb ik gedaan. Een half uurtje voor de overdracht. Maar wel even in het scherm terug aangezet om te kunnen volgen. Dit als backup tot het geld effectief op mijn rekening stond.:wink:
 
Nou dat is dus wel een dingetje. Ik ben blij dat ik mijn pre-owned Tesla heb kunnen ophalen op de dag nadat de nieuwe eigenaar zijn nieuwe had opgehaald. Maar ik heb wel zelf van alles van hem moeten verwijderen. Als beginner had ik dus geen idee dat er zo iets is als een "factory reset".


Ik neem aan dat we wel allemaal even de factory reset doen voor overdracht?

Anders kent de nieuwe eigenaar ook al onze bestemmingen, of (nog erger?:biggrin:) kan hij stoeven met de SuCs die allemaal al bezocht zijn...:tongue:

- - - Updated - - -

Nieuw probleem. Sinds vandaag doe de navigatie vreemd. Ik krijg geen goed beeld. Het lijkt als of het geheugen vol is of dat de verbinding hapert. Navigatie werkt overigens wel goed, maar dan voornamelijk op het schermpje achter het stuur, want op het middenconsole zie ik voornamelijk een rastter. Iemand hier een idee over?

IMG_7531.JPG
 
Nou dat is dus wel een dingetje. Ik ben blij dat ik mijn pre-owned Tesla heb kunnen ophalen op de dag nadat de nieuwe eigenaar zijn nieuwe had opgehaald. Maar ik heb wel zelf van alles van hem moeten verwijderen. Als beginner had ik dus geen idee dat er zo iets is als een "factory reset".




- - - Updated - - -

Nieuw probleem. Sinds vandaag doe de navigatie vreemd. Ik krijg geen goed beeld. Het lijkt als of het geheugen vol is of dat de verbinding hapert. Navigatie werkt overigens wel goed, maar dan voornamelijk op het schermpje achter het stuur, want op het middenconsole zie ik voornamelijk een rastter. Iemand hier een idee over?
Je 3G verbinding is, ondanks de 3 streepjes, onvoldoende. Als dit blijft dan even resetten met de 2 duimwieltjes op het stuur.
 
Ik ben net thuis aangekomen na een rit vanuit Noord-Italië. En inderdaad ook vreemde dingen meegemaakt met de navigatie, hoewel dat niet per se op hetzelfde duidt als wat Rene aangeeft. Zoals feitelijk gereden kilometers die veel hoger uitpakken dan wat de navigatie vooraf voorspelde (en uiteraard de exacte route gereden). Daarnaast de energie grafiek die tijdens het rijden alle kanten op sprong, ook voor de 50 km uit het verleden. Ik heb het allemaal met verbazing aanschouwd. Maar goed, in een draadje waarin vooral beginners komen past eigenlijk maar één boodschap: gewéldige auto! [emoji6]
 
Nieuw probleem. Sinds vandaag doe de navigatie vreemd. Ik krijg geen goed beeld. Het lijkt als of het geheugen vol is of dat de verbinding hapert. Navigatie werkt overigens wel goed, maar dan voornamelijk op het schermpje achter het stuur, want op het middenconsole zie ik voornamelijk een rastter. Iemand hier een idee over?

Heb ik ook last van. Er komt geen data door de VPN verbinding. Niet via 3G, en niet via WiFi. Ik denk dat ze in Fremont wat aan het rommelen zijn. Het gerucht ging dat er maandag een update uit zou gaan. Wellicht is dit ter voorbereiding?
 
Nou dan wacht ik het af. Mijn middelste zoon van 13 is helemaal geobsedeerd door de Tesla en zit nu de 2 duimwieltjes reset te doen, as we speak....

Heb ik ook last van. Er komt geen data door de VPN verbinding. Niet via 3G, en niet via WiFi. Ik denk dat ze in Fremont wat aan het rommelen zijn. Het gerucht ging dat er maandag een update uit zou gaan. Wellicht is dit ter voorbereiding?