Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, gelukkig blijft de onboard navigatie wel werken op t dashboard. Alleen Google maps viel weg ondanks voldoende dekking. Ik ben één van de Tesla rijders die wel blij is met z'n navigatie. Heeft mij zeker niet vaker dan BMW, Renault of auto's van het VW concern in de steek gelaten.

Ik heb eigenlijk hetzelfde gevoel bij de tesla z'n navigatie. Ik doe wel altijd een controle door het traject te bekijken, dan zie je onmiddellijk of ie gekke sprongen maakt.
Ik vind zelfs dat ie met de traffic-functie nauwkeurig werkt. (Beter dan m'n Garmin die ik ervoor had)
 
Wachtend op levering van mijn Model S ben ik alvast gestart met het plannen van de zomervakantie 2016.
Na wat zoekwerk ben ik op enkele interessante sites terecht gekomen (Zoekwerk = dagelijks dit forum proberen te volgen en google-zoekterm "Tesla") :scared:

evtripplanner.com
supercharge.info

Voor mij alvast heel nuttig om onze zomerplannen "vorm" te geven. (Noorwegen staat op het menu voor juli 2016)
(Alle tips, info en aanbevelingen over Noorwegen zijn meer dan welkom) :smile:
Het kan misschien aan mij liggen. Maar ik stel me de vraag of vandaag die planning echt nodig is. Wij gaan deze zomer naar Italië met 3 kinderen en een grote tent. Ik zoek dat te doen met een 85d of p85d en een dakkoffer. Als leek ga ik ervan uit dat ik kan betrouwen op de Tesla gps om me langs de supercharger te sturen. Als ik dan nog een juicebooster meeneem hoop ik genoeg mogelijkheden te hebben om destination charging te doen. Maar ik ben wel iemand die graag improviseert.
Vergis ik me?
 
Het kan misschien aan mij liggen. Maar ik stel me de vraag of vandaag die planning echt nodig is. Wij gaan deze zomer naar Italië met 3 kinderen en een grote tent. Ik zoek dat te doen met een 85d of p85d en een dakkoffer. Als leek ga ik ervan uit dat ik kan betrouwen op de Tesla gps om me langs de supercharger te sturen. Als ik dan nog een juicebooster meeneem hoop ik genoeg mogelijkheden te hebben om destination charging te doen. Maar ik ben wel iemand die graag improviseert.
Vergis ik me?

Nee hoor. Is prima te doen en er zijn je al velen voorgegaan.

Extra rust zou je kunnen krijgen door in de buurt van een SuC te kamperen. Onze campinghouder staat er om bekend dat hij een beetje bang is voor stroomkosten, maar toen ik vertelde dat ik 30km verderop (Monte Ceneri waar ik tijdens de vakantie 1 keer heb bijgeladen) en SuC zat zag ik dat hij gerustgesteld was:biggrin:.
 
Het kan misschien aan mij liggen. Maar ik stel me de vraag of vandaag die planning echt nodig is. Wij gaan deze zomer naar Italië met 3 kinderen en een grote tent. Ik zoek dat te doen met een 85d of p85d en een dakkoffer. Als leek ga ik ervan uit dat ik kan betrouwen op de Tesla gps om me langs de supercharger te sturen. Als ik dan nog een juicebooster meeneem hoop ik genoeg mogelijkheden te hebben om destination charging te doen. Maar ik ben wel iemand die graag improviseert.
Vergis ik me?

Ondertussen er al achter gekomen dat er in Noorwegen veel mogelijkheden om te laden zijn.
Het gaat er om dat ik het te rijden traject vooraf uitstippel en zodoende zeker ben dat ik de "plezante" wegen mee door kan nemen.
(Een gevolg van bijna 30 jaar motorrijden en altijd de plezierritten vooraf uit te werken)

Bij het plannen dan vooraf rekening kunnen houden met de laadplaatsen maakt de hele planning "compleet".
Heb alle Sucs in Basecamp opgenomen en heb nu een 3 weken durende roadtrip kunnen samen stellen waarbij ik slechts 3x een Chademo zal moeten gebruiken. Voor de rest van de trip overal de Sucs in de planning kunnen verwerken. :)
 
Vervangen kentekenplaat verlichting. Met een haperend lampje had ik op TeslaMore - Model S Accessories - Model S Accessories : License Plate LEDs gezien dat er ledlampjes bestaan. Leek me wel erg passen bij de Telsa. Maar 17 euro is wel wat prijzig voor 2 ledlampjes dus - naar ik dacht - precies de zelfde 39 mm C5W Festoon 6 SMD besteld bij een webshop in Nederland voor 11 euro. Ze passen perfect. Maar helaas werken ze niet. De ledlampjes doen het slechts heeeel minimaal en knipperen. Lampjes aangesloten op een 12 V accu en ze doen het perfect . Wie van de techneuten / techniekers weten hoe dat kan?
 
Vervangen kentekenplaat verlichting. Met een haperend lampje had ik op TeslaMore - Model S Accessories - Model S Accessories : License Plate LEDs gezien dat er ledlampjes bestaan. Leek me wel erg passen bij de Telsa. Maar 17 euro is wel wat prijzig voor 2 ledlampjes dus - naar ik dacht - precies de zelfde 39 mm C5W Festoon 6 SMD besteld bij een webshop in Nederland voor 11 euro. Ze passen perfect. Maar helaas werken ze niet. De ledlampjes doen het slechts heeeel minimaal en knipperen. Lampjes aangesloten op een 12 V accu en ze doen het perfect . Wie van de techneuten / techniekers weten hoe dat kan?

Omdraaien al geprobeerd?
 
Nee hoor. Is prima te doen en er zijn je al velen voorgegaan.

Extra rust zou je kunnen krijgen door in de buurt van een SuC te kamperen. Onze campinghouder staat er om bekend dat hij een beetje bang is voor stroomkosten, maar toen ik vertelde dat ik 30km verderop (Monte Ceneri waar ik tijdens de vakantie 1 keer heb bijgeladen) en SuC zat zag ik dat hij gerustgesteld was:biggrin:.
Ja... Maar voorbij Arazzo zal het wss geen Suc zijn... Mss nog een enel of due energie meenemen. En anders mijn Italiaans bijschaven.

- - - Updated - - -

Een andere beginnersvraag die ik heb gaat over de voorlichten. Op sommige foto's zie je naast de mistlichten leds branden. (Banaantjes) Is dat iets standaard? Of is dat enkel in VS geactiveerd?
 
Vervangen kentekenplaat verlichting. Met een haperend lampje had ik op TeslaMore - Model S Accessories - Model S Accessories : License Plate LEDs gezien dat er ledlampjes bestaan. Leek me wel erg passen bij de Telsa. Maar 17 euro is wel wat prijzig voor 2 ledlampjes dus - naar ik dacht - precies de zelfde 39 mm C5W Festoon 6 SMD besteld bij een webshop in Nederland voor 11 euro. Ze passen perfect. Maar helaas werken ze niet. De ledlampjes doen het slechts heeeel minimaal en knipperen. Lampjes aangesloten op een 12 V accu en ze doen het perfect . Wie van de techneuten / techniekers weten hoe dat kan?
Het originele lampje haperde ook al toch? Probeer dan eerst het lampje te vervangen door een nieuw identiek lampje en check of die wel goed brandt...
 
Ondertussen er al achter gekomen dat er in Noorwegen veel mogelijkheden om te laden zijn.
Het gaat er om dat ik het te rijden traject vooraf uitstippel en zodoende zeker ben dat ik de "plezante" wegen mee door kan nemen.
(Een gevolg van bijna 30 jaar motorrijden en altijd de plezierritten vooraf uit te werken)

Bij het plannen dan vooraf rekening kunnen houden met de laadplaatsen maakt de hele planning "compleet".
Heb alle Sucs in Basecamp opgenomen en heb nu een 3 weken durende roadtrip kunnen samen stellen waarbij ik slechts 3x een Chademo zal moeten gebruiken. Voor de rest van de trip overal de Sucs in de planning kunnen verwerken. :)
Knap dat je al die moeite doet. Voor ons is vakantie juist een beetje het lot tarten. Met de ICE weigerde ik een camping te reserveren. Gewoon app gebruiken om de beoordeling te bekijken van andere bezoekers. Gewoon langs rijden en een grote plaats voor onze supertent vragen. Met ICE zorgt dat nooit voor stress noch problemen. Dankzij de 10A filter bij de app zie ik voor een Tesla ook geen probleem, we blijven meestal minstens 2 dagen en rijden zelden ter plaatse rond. Genoeg tijd om te laden dus.

We zijn met de Berlingo van mevrouw naar Napels gereden... Met de Tesla gaat ons dat ook lukken. Misschien met wat minder bagage maar dan wel goedkoper qua brandstof ��.
 
Heb mijn 85D nu net 5 dagen
Volgens mij heb ik de handleiding goed doorgelezen
Net zoals bij mijn Volvo S80 zou ik graag willen dat alleen mijn deur opengaat en niet alle deuren en de klep voor ongure types bereikbaar zijn als ik instap.
Bestaat deze functie niet?
 
Tijdens de proefrit gedacht (door het grote scherm) met die navigatie zit het wel goed.......
nu lijkt het er op dat ik niet eens meerdere adressen kan invoeren om een dag route te maken?
klopt dat of kijk ik niet goed?

- - - Updated - - -

Deze driver only optie komt met een volgende update mee heb ik elders gelezen...
Dus... timing is goed wat jou betreft :smile:
bedankt voor je reactie, dat zou super zijn.
weet je toevallig ook wat er nog meer in die update zit?
 
Ik sprak er vandaag over met de mensen van Aartselaar, 2 statements
- wij weten ook niet wanneer of meer dan jullie
- zeker dit jaar niet meer

Sprak elkaar beetje tegen maar kom, ik ga er dus inderdaad van uit dat het dit jaar niet meer zal zijn ;)