Ik geloof wel in het business model, er zal zeker meer vraag komen naar snelladers in de nabije toekomst. Maar wat ik jammer vind is dat de oprichters maar liefst 12.000.000 certificaten bezitten. Ter vergelijking; er zijn 4.000.000 certificaten beschikbaar voor uitgifte, om daarmee € 40.000.000 op te halen. Ik vind deze verhouding nogal scheef. Bij een koers van € 10 zouden de heren nu goed zijn voor € 120.000.000. Alle respect voor wat ze hebben bereikt en welke risico's ze hebben genomen hoor, maar € 120.000.000 vind ik persoonlijk wat te veel van het goede.
Dit alles houdt ook in dat van elke euro winst die er ooit gaat zijn slechts € 0,25 bij de 'betaalde' certificaathouders terecht komt. Consequentie daarvan is dan weer dat als ze certificaathouders een goed rendement willen bieden ze dan dus echt heel veel winst moeten gaan maken. Ik zie niet in hoe ze dat waar kunnen maken zodra er serieuze concurrenten opstaan, die op prijs zullen gaan concurreren.
Omdat ik denk dat partijen als Fastned wel heel belangrijk zijn voor de acceptatie van elektrische auto's heb ik lang geleden al wat in ze geïnvesteerd. Maar om bovenstaande reden ben ik niet voornemens mijn investering uit te breiden.