HWS
Well-Known Member
Klopt maar het verlaagt de drempel wel enorm. De investering vooraf wordt namelijk een stuk lager voor de ondernemer. Pas als het een succes wordt en er dus veel klanten komen ontstaan er wat kosten die zeer eenvoudig vooraf in te schatten zijn en dus te mee te nemen zijn in het business model. Ik heb FN de afgelopen anderhalf jaar niet nodig gehad. Er zijn plezierigere plekken om te laden tegen aanzienlijk mindere kosten. Daarnaast zullen de accu's en bijbehorende kosten zich blijven ontwikkelen, lees meer bereik voor minder geld. Ook bij kleinere goedkopere auto's. Het business model van FN ontgaat mij totaal. Wie wil er nou überhaupt laden of tanken als hij van A naar B gaat? Met een fossiel moest je wel met een EV is dat verleden tijd. Ik heb echt nog nooit een auto bij een FN station zien staan en rij er toch meerdere malen per dag langs.Om gratis 22kW aan te bieden is een Tesla 'destination charger' helemaal niet nodig natuurlijk. Iedereen kan nu al een laadpaal neerzetten voor zijn gasten. Als je het laden gratis maakt is er helemaal geen pasje nodig.
- - - Updated - - -
Exact! Zodra Fastned per gebruiker een maandelijkse fee ontvangt voor het bekostigen van de infrastructuur kunnen ze spotgoedkoop of zelfs gratis laden aanbieden. Zoals ze nu al doen met het abonnement van € 100.
Verder is Fastned al in gesprek met autofabrikanten om hun klanten gratis laden aan te bieden. Het is natuurlijk leuk als de klanten van bijvoorbeeld VW of BMW op 200 locaties in Nederland gratis kunnen snelladen. Dat kan Tesla nooit overtreffen. Voordeel van Tesla is natuurlijk wel weer dat zij een internationaal netwerk hebben.
Lijkt wel erg veel op de formule die Tesla al hanteert. Vooraf een vast bedrag betalen en dan gratis laden.