Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Jullie roep om betere stoelen is gehoord :)

next-generation-black-lhd.jpg
 
Fluitend dak heb ik ook gehad. Ze hebben toen een nieuw dak geïnstalleerd.

Pfff. Mijne is oa voor geluid bij het dak naar SeC DH gegaan. Had ook lekkage, dat is opgelost maar de herrie niet. Heb in Duitsland laatst een filmpje gemaakt. Je kan elkaar gewoon niet meer verstaan. Ook vandaag op de terugweg uit de UK. Vrouw klaagt gelukkig niet meer over het laden onderweg, maar wel over de herrie en de stoelen... Zal dus voor de stoelen Cools worden. Hoop echt niet dat mijn dak vervangen zal moeten worden.
 
Pfff. Mijne is oa voor geluid bij het dak naar SeC DH gegaan. Had ook lekkage, dat is opgelost maar de herrie niet. Heb in Duitsland laatst een filmpje gemaakt. Je kan elkaar gewoon niet meer verstaan. Ook vandaag op de terugweg uit de UK. Vrouw klaagt gelukkig niet meer over het laden onderweg, maar wel over de herrie en de stoelen... Zal dus voor de stoelen Cools worden. Hoop echt niet dat mijn dak vervangen zal moeten worden.

Dak wisselen was 1 dag werk, geen probleem toch.
 
Er schijnen flinke problemen te zijn met dit nieuwe interieur. De betreffende P85D's krijgen in Fremont momenteel het oude interieur ingebouwd en zullen later als de problemen opgelost zijn met de nieuwe ge-retrofit worden, heb ik begrepen!

Een probleem met de ingebouwde airbags waardoor de voorste zetels 4,5 ipv 5 sterren kregen bij de veiligheidsinspectie. Zou in principe niet zo'n probleem geweest zijn ware het niet dat de vervolgleveringen vertraging hebben door problemen (stakingen) in de haven. En dat net wanneer Tesla zich geen enkele vertraging kan veroorloven om zijn cijfers te halen...
 
Een probleem met de ingebouwde airbags waardoor de voorste zetels 4,5 ipv 5 sterren kregen bij de veiligheidsinspectie. Zou in principe niet zo'n probleem geweest zijn ware het niet dat de vervolgleveringen vertraging hebben door problemen (stakingen) in de haven. En dat net wanneer Tesla zich geen enkele vertraging kan veroorloven om zijn cijfers te halen...

supernieuws, dat betekent dat het te retrofitten is :)
 
Pfff. Mijne is oa voor geluid bij het dak naar SeC DH gegaan. Had ook lekkage, dat is opgelost maar de herrie niet. Heb in Duitsland laatst een filmpje gemaakt. Je kan elkaar gewoon niet meer verstaan. Ook vandaag op de terugweg uit de UK. Vrouw klaagt gelukkig niet meer over het laden onderweg, maar wel over de herrie en de stoelen... Zal dus voor de stoelen Cools worden. Hoop echt niet dat mijn dak vervangen zal moeten worden.
Bestel je P85D nou maar, jij blij, je vrouw blij en ik gok je Sales Manager blij:biggrin:
 
Pfff. Mijne is oa voor geluid bij het dak naar SeC DH gegaan. Had ook lekkage, dat is opgelost maar de herrie niet. Heb in Duitsland laatst een filmpje gemaakt. Je kan elkaar gewoon niet meer verstaan. Ook vandaag op de terugweg uit de UK. Vrouw klaagt gelukkig niet meer over het laden onderweg, maar wel over de herrie en de stoelen... Zal dus voor de stoelen Cools worden. Hoop echt niet dat mijn dak vervangen zal moeten worden.

Bij mij is de voorzijde van het dak vervangen, omdat het bleef ruisen bij hogere snelheid. Is nu weer helemaal stil. Dus het kan wel (maar ik heb er nog niet 180+ mee gereden in Duitsland)...:smile:
 
Bestel je P85D nou maar, jij blij, je vrouw blij en ik gok je Sales Manager blij:biggrin:

..... we all benefit..... tsja.. temptations temptations...

- - - Updated - - -

Bij mij is de voorzijde van het dak vervangen, omdat het bleef ruisen bij hogere snelheid. Is nu weer helemaal stil. Dus het kan wel (maar ik heb er nog niet 180+ mee gereden in Duitsland)...:smile:

Bij mij is het ook al boven de 100 erg goed hoorbaar.
 
Vanmiddag heb ik mijn Model s op mogen halen in Tilburg, wat een fantastische auto!

Wel is me opgevallen dat veel mensen seinen als het donker is, waarschijnlijk door het felle licht dat uit de S komt. Ik heb geen groot licht aan staan, instellingen staan op 'Auto'. Bovenin het scherm achter het stuur staan twee groene licht-iconen. Ik zie zelf ook dat het licht hoog en ver straalt, maar daar lijkt niets aan te doen te zijn.

Iemand soortgelijke ervaringen, of staat er bij mij iets verkeerd ingesteld? Help!
 
Volgens mij seinen er nooit mensen naar mij en het lichtbeeld doet ook logisch aan. Het licht is wel veel beter/prettiger/helderder in het donker dan mijn vorige auto. Om de een of andere reden is het zicht gewoon beter. Vooral als ik hier in Overijssel weggetjes binnendoor pak (wel met groot licht aan overigens) dan is het licht heel erg helder en het zicht dus ook goed.

Hoort die verlichting niet zelf-regelend te zijn eigenlijk? Misschien toch Tesla eens vragen anders voor de zekerheid.
 
Het moet inderdaad mogelijk zijn om de new gen seats in elke Model S te monteren. Maar Tesla moet ze je willen leveren natuurlijk...
Ik zie niet meteen waarom ze dat niet zouden doen van zodra ze in voldoende aantallen leverbaar zijn. Anders kan je wachten tot er eens eentje total loss wordt gereden...

En dan moeten ze er nog een paar met Sig wit leer willen bekleden. Zal wel niet :crying:
 
Vanmiddag heb ik mijn Model s op mogen halen in Tilburg, wat een fantastische auto!

Wel is me opgevallen dat veel mensen seinen als het donker is, waarschijnlijk door het felle licht dat uit de S komt. Ik heb geen groot licht aan staan, instellingen staan op 'Auto'. Bovenin het scherm achter het stuur staan twee groene licht-iconen. Ik zie zelf ook dat het licht hoog en ver straalt, maar daar lijkt niets aan te doen te zijn.

Iemand soortgelijke ervaringen, of staat er bij mij iets verkeerd ingesteld? Help!

Heb je luchtvering? In dat geval moet het automatisch gaan en ik heb inderdaad nog nooit geknipper gehad voor gewoon licht.

Als je geen luchtvering hebt schijn je de hoogte van de lampen zelf te kunnen instellen. Kijk daar eens naar? Ik weet niet precies waar dat dan zit maar zal wel een instelling zijn.
 
Heb je luchtvering? In dat geval moet het automatisch gaan en ik heb inderdaad nog nooit geknipper gehad voor gewoon licht.

Als je geen luchtvering hebt schijn je de hoogte van de lampen zelf te kunnen instellen. Kijk daar eens naar? Ik weet niet precies waar dat dan zit maar zal wel een instelling zijn.

Nee! Xenon licht is altijd gecombineerd met automatische hoogteverstelling. er is dus geen knopje of menu-instelling voor.
 
Onjuist Ernst, ik heb geen luchtvering maar wel Xenon in combinatie met handmatige hoogte verstelling.
volgens Sec Arnhem zul ik die niet heel snel nodig hebben.

Dit staat erover vermeld in de manual "De Model S met schroefveren heeftkoplamphoogteverstelling om tevoorkomen dat tegenliggers verblindworden als de auto zwaar beladen is. Ukunt bij een zwaar beladen auto delichtbundel naar beneden stellen om tevoorkomen dat tegenliggers verblindworden. Tik op LEVEL en sleep hetschuifknopje in de gewenste stand. "