Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zonet berichtje gehad dat ik Opa ben geworden van een kleinzoon. Wonen in Oostenrijk. Dus donderdagochtend vroeg op pad. Tilburg - Wilnsdorf - Bad Rappenau - Aichstetten _ (halverwege) St Anton, namelijk bij Feldkirch.
De nostalgische route. Dat had Elon mooi voor mij voorzien! Thanks!

Gefeliciteerd! Enne..... Koop voor het kleine vervoer geen Mutsy!
Maar dat weet je zelf ook al wel....
 
Ja - herkenbaar patroon - had zelfde ervaring. Daar hebben veel Tesla rijders op deze manier aan moeten wennen: de in de auto weergegeven snelheid klopt. Als je 106 hebt staan rij je ook echt 106 (voor mij bijna elke dag op de A2 (TC op 100 km) uit Amsterdam naar Utrecht - zo blijf je precies binnen de grenzen terwijl je iedereen voorbij rijdt.

Tesla zou er eigenlijk voor moeten waarschuwen -;)

104 op de A2 met CC lukt ook nog hoor,
Mijn GSM geeft een iets lagere snelheid aan en bij trajectcontroles geldt ook de wettelijke 3% correctie.
 
Zonet berichtje gehad dat ik Opa ben geworden van een kleinzoon. Wonen in Oostenrijk. Dus donderdagochtend vroeg op pad. Tilburg - Wilnsdorf - Bad Rappenau - Aichstetten _ (halverwege) St Anton, namelijk bij Feldkirch.
De nostalgische route. Dat had Elon mooi voor mij voorzien! Thanks!

Van harte gefeliciteerd met het grootouderschap, en een fijne trip naar Oostenrijk.
 
JERR.E, de elektrische jerrycan.
Leuk bedacht, ziet er mooi uit, technisch innovatief, maar voor deze toepassing heb ik sterk mijn twijfels.

Het is jammer dat er geen technische gegevens bij staan. Ik ben benieuwd hoeveel hij afgeeft. Ik vrees dat het maar weinig zal zijn, iets van 3 kW of zo. Dan is het toch een langdurige kwestie en zul je in de praktijk eerst alles uit de autobatterij halen en als het echt niet meer gaat dan gebruik je zo'n lader.
maar stel dat zo'n wonderding 22 kW kan afgeven. Dan is het wel iets om ergens in de frunk te bewaren. maar dat zal hij wel niet doen.
 
Dit lees ik net nog over de strategie van JERR.E.
Nog een lange weg te gaan, maar wel interessant als dit de range-extenders van de toekomst kunnen worden.

Het zou volgens Bekking jaren kunnen duren voordat grote fabrikanten zelf zo'n vernieuwende techniek omarmen. "Dat kunnen we ons niet veroorloven. Vandaar dat we dit zelf ontwikkelen. Maar je zou kunnen denken aan een soort TomTom-strategie." Daarmee bedoelt hij eerst aanwezigheid creëren in de aftersalesmarkt om daarna een sterke positie te hebben bij grote fabrikanten.

Automobielmanagement.nl - Jerr.e maakt stroom voor elektrische auto uit benzine - Auto Milieu
 
Slim om er een Wankel motor in te stoppen. Kan mooi klein zijn en trilt niet zo als een Otto motor.

Voor de rekenaars onder ons:
Volgens hun website krijgt een verder niet gespecificeerde BEV (Mercedes B? komt overeen met 28 kWh bruikbare accu) er een actieradius van 340 i.p.v. 200 km mee.
Dat zou betekenen dat er bijna 20 kWh uit te halen valt.

Niet misselijk, dat is voor een Model S toch weer 80 ~ 100 km.
 
Slim om er een Wankel motor in te stoppen. Kan mooi klein zijn en trilt niet zo als een Otto motor.

Voor de rekenaars onder ons:
Volgens hun website krijgt een verder niet gespecificeerde BEV (Mercedes B? komt overeen met 28 kWh bruikbare accu) er een actieradius van 340 i.p.v. 200 km mee.
Dat zou betekenen dat er bijna 20 kWh uit te halen valt.

Niet misselijk, dat is voor een Model S toch weer 80 ~ 100 km.
Ook in de Audi A1 E-tron zit een wankelmotor om de accu op te laden. Die levert zo'n 15Kw (uit 250cc) en daardoor kan de auto zo'n 200 km verder rijden.

rotary-engine-apu-gallery.jpg
 
Slim om er een Wankel motor in te stoppen. Kan mooi klein zijn en trilt niet zo als een Otto motor.

Voor de rekenaars onder ons:
Volgens hun website krijgt een verder niet gespecificeerde BEV (Mercedes B? komt overeen met 28 kWh bruikbare accu) er een actieradius van 340 i.p.v. 200 km mee.
Dat zou betekenen dat er bijna 20 kWh uit te halen valt.

Niet misselijk, dat is voor een Model S toch weer 80 ~ 100 km.

Staat erbij hoeveel geluid dat ding maakt ? Ik herinner me nog van Francorchamps lang geleden de mazda's RX7 met wankelmotor... die maakten een enorm kabaal...

 
Last edited by a moderator:
Het is jammer dat er geen technische gegevens bij staan. Ik ben benieuwd hoeveel hij afgeeft. Ik vrees dat het maar weinig zal zijn, iets van 3 kW of zo. Dan is het toch een langdurige kwestie en zul je in de praktijk eerst alles uit de autobatterij halen en als het echt niet meer gaat dan gebruik je zo'n lader.
maar stel dat zo'n wonderding 22 kW kan afgeven. Dan is het wel iets om ergens in de frunk te bewaren. maar dat zal hij wel niet doen.

Is beetje onduidelijk, echter er word aangegeven 6,6kW, maar ergens anders weer 10kW per uur. Denk idd 6,6, is echt wel bijzonder hoor. Een aggregaat van die capaciteit kost al ongeveer net zo veel.
 
Gisteren eerste beurt gehad na 30 K km. Kreeg P85 loaner mee met pas 830 km op teller. Deze had geen luchtvering wat best lekker reed maar wel laag is met drempels (die worden in NL steeds hoger lijkt het wel). Luchtvering vind ik praktischer. Ook nieuwe functie van op afstand houden van voorligger ervaren. Is instelbaar van 1 tot 7 auto lengtes. Best cool om te ervaren dat de auto in cruise stand afstand tot voorligger constant houd. In begin voet bij rem gehouden voor in case...... Maar wend snel. Verder heeft deze nieuwe P85 ook trillingen van 45-65 km/uur. Zou aan koude banden liggen, compound moet warmer worden en dan gaat het over. Met mijn auto heb ik het ook al een tijdje en kan beamen dat het wat minder wordt als je langere tijd rijdt. Krijg nog een oproep voor aanpassingen aan mijn drivetrain en accu. Ook in sec Den Haag een rode Tesla jas voor t vrouwje gekocht, alvast voor Valetijn.
 
Gisteren eerste beurt gehad na 30 K km. Kreeg P85 loaner mee met pas 830 km op teller. Deze had geen luchtvering wat best lekker reed maar wel laag is met drempels (die worden in NL steeds hoger lijkt het wel). Luchtvering vind ik praktischer. Ook nieuwe functie van op afstand houden van voorligger ervaren. Is instelbaar van 1 tot 7 auto lengtes. Best cool om te ervaren dat de auto in cruise stand afstand tot voorligger constant houd. In begin voet bij rem gehouden voor in case...... Maar wend snel. Verder heeft deze nieuwe P85 ook trillingen van 45-65 km/uur. Zou aan koude banden liggen, compound moet warmer worden en dan gaat het over. Met mijn auto heb ik het ook al een tijdje en kan beamen dat het wat minder wordt als je langere tijd rijdt. Krijg nog een oproep voor aanpassingen aan mijn drivetrain en accu. Ook in sec Den Haag een rode Tesla jas voor t vrouwje gekocht, alvast voor Valetijn.
Mijn winterset is van het begin af aan rond, en dus trillingvrij geweest. Rijdt heerlijk, ook een stuk stiller. Dit in tegenstelling tot mijn zomerset die waren vrij snel niet rond. Vele malen opnieuw gebalanceerd, en maken duidelijk meer herrie. Binnenkort maar eens opzoek naar een goede zomerband.