Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg geen contact meer met mijn auto. Ik denk dat hij in de coma ligt. De laatste keer had hij nog 2 km autonomie.
kan er eens iemand naar Aartselaar gaan kijken of alles nog goed is met haar?

Liefdesverdriet op vakantie door de duizenden km afstand: kan een relatie met een S'je nog inniger zijn:wink:. Tesla heeft naar het schijnt 96,6% (of zoiets) klanttevredenheid, maar we zijn dan ook gewoon allemaal een beetje zot!
 
Beetje off-topic, maar toch gerelateerd aan Tesla:
Meer details over de ongelooflijke Koenigsegg Regera, door Christian von Koenigsegg himself:
Je zult zien dat er flink wat inspiratie van Tesla komt. Niet vreemd, want Christian rijdt zelf al enige tijd in een Model S.
Zo heeft hij er voor gekozen geen transmissie meer in de auto toe te passen. Uniek voor een benzine auto! De (1100pk) benzinemotor wordt geholpen door 3 elektro motoren die nog 700 pk toevoegen. Daarmee doet hij 0-400 km/h in minder dan 20 seconden :scared:
En als je constant rijdt gaan de elektro motoren in torque sleep (zoals Tesla dat noemt, aldus Christian).
 
Last edited by a moderator:
Ik ben gisteren mijn MS mogen gaan afhalen in Aartselaar. De DS heeft ruim tijd voorzien voor de nodige uitleg. Jullie zijn al doorwinterde MS drivers en vroeg me af of volgende gedrag als "normaal" wordt aanzien:
het rijden met de wagen voelt een beetje vreemd aan, de vering voelt soms alsof je op een hobbelpaardje zit; ieder oneffenheid in de weg lijkt een schommelbeweging in gang te zetten, net lang genoeg om het te merken. Met 60.000km / jaar op de teller ben ik dit nog nooit tegenkomen in andere (ICE)wagens.

Ik zou het een beetje lullig vinden om het SeC hiermee lastig te vallen als het achteraf als "normaal" wordt bestempeld.

Blijkt dat het stuur ook niet volledig gecentreerd staat als de wielen recht staan. Je voelt het als je het stuur op 9/3 vastneemt. Wat is bij Tesla de beste manier om dit te melden? Met mijn ICE was een telefoontje of een drive-by bij de dealer de manier om je probleem op te lossen.

Op sommige momenten lijkt het ook alsof de ramen niet volledig sluiten, er is dan zeer veel omgevingsgeluid hoorbaar in de wagen (net of er een raampje open staat), lijkt zich vooral voor te doen bij traag rijden (onder de 60 km/h)

Voor de rest niks dan lof!
 
Ik ben gisteren mijn MS mogen gaan afhalen in Aartselaar. De DS heeft ruim tijd voorzien voor de nodige uitleg. Jullie zijn al doorwinterde MS drivers en vroeg me af of volgende gedrag als "normaal" wordt aanzien:
het rijden met de wagen voelt een beetje vreemd aan, de vering voelt soms alsof je op een hobbelpaardje zit; ieder oneffenheid in de weg lijkt een schommelbeweging in gang te zetten, net lang genoeg om het te merken. Met 60.000km / jaar op de teller ben ik dit nog nooit tegenkomen in andere (ICE)wagens.

Ik zou het een beetje lullig vinden om het SeC hiermee lastig te vallen als het achteraf als "normaal" wordt bestempeld.

Blijkt dat het stuur ook niet volledig gecentreerd staat als de wielen recht staan. Je voelt het als je het stuur op 9/3 vastneemt. Wat is bij Tesla de beste manier om dit te melden? Met mijn ICE was een telefoontje of een drive-by bij de dealer de manier om je probleem op te lossen.

Op sommige momenten lijkt het ook alsof de ramen niet volledig sluiten, er is dan zeer veel omgevingsgeluid hoorbaar in de wagen (net of er een raampje open staat), lijkt zich vooral voor te doen bij traag rijden (onder de 60 km/h)

Voor de rest niks dan lof!

Het hobbelpaardgevoel heb ik nooit gehad. Zeker als je dat nooit zo hebt gevoeld in een ICE is dat de moeite waard om voor te leggen.

Het stuur en de ramen is zo door hen te checken.

Ik zou contact opnemen met het SeC. Ze zullen het onderzoeken en voor je oplossen. En mocht er uiteindelijk op één van de punten niets aan de hand zijn dan heb je die zekerheid. Men zal het je niet kwalijk nemen als je dit voorlegt of even terugkomt met de auto, eerder het tegendeel.

Succes en veel plezier met de auto.
 
Ik ben gisteren mijn MS mogen gaan afhalen in Aartselaar. De DS heeft ruim tijd voorzien voor de nodige uitleg. Jullie zijn al doorwinterde MS drivers en vroeg me af of volgende gedrag als "normaal" wordt aanzien:
het rijden met de wagen voelt een beetje vreemd aan, de vering voelt soms alsof je op een hobbelpaardje zit; ieder oneffenheid in de weg lijkt een schommelbeweging in gang te zetten, net lang genoeg om het te merken. Met 60.000km / jaar op de teller ben ik dit nog nooit tegenkomen in andere (ICE)wagens.

Ik zou het een beetje lullig vinden om het SeC hiermee lastig te vallen als het achteraf als "normaal" wordt bestempeld.

Blijkt dat het stuur ook niet volledig gecentreerd staat als de wielen recht staan. Je voelt het als je het stuur op 9/3 vastneemt. Wat is bij Tesla de beste manier om dit te melden? Met mijn ICE was een telefoontje of een drive-by bij de dealer de manier om je probleem op te lossen.

Op sommige momenten lijkt het ook alsof de ramen niet volledig sluiten, er is dan zeer veel omgevingsgeluid hoorbaar in de wagen (net of er een raampje open staat), lijkt zich vooral voor te doen bij traag rijden (onder de 60 km/h)

Voor de rest niks dan lof!

Het hobbelpaard gevoel kan zijn dat je voor het eerst in een luchtgeveerde auto rijdt. Dat gevoel herken ik nog van 30 jaar geleden toen mijn vader een citroen CX ging rijden met luchtvering. Destijds werden er veel mensen 'rijziek' in een CX vanwege het schip gevoel.

Zelf heb ik het ervaren toen in een Mercedes S55 AMG met luchtvering ging rijden. Wat toen hielp is om de vering in de meest sportieve stand te zetten. Dit voelt aan als een normale vering. Als ik in een sportieve bui ben (wanneer niet???) zet ik hem nog vaak in die stand.

Ben zelf erg benieuwd hoe ik mijn MS met air ga ervaren :smile:
 
Ik ben gisteren mijn MS mogen gaan afhalen in Aartselaar. De DS heeft ruim tijd voorzien voor de nodige uitleg. Jullie zijn al doorwinterde MS drivers en vroeg me af of volgende gedrag als "normaal" wordt aanzien:
het rijden met de wagen voelt een beetje vreemd aan, de vering voelt soms alsof je op een hobbelpaardje zit; ieder oneffenheid in de weg lijkt een schommelbeweging in gang te zetten, net lang genoeg om het te merken. Met 60.000km / jaar op de teller ben ik dit nog nooit tegenkomen in andere (ICE)wagens.

Ik zou het een beetje lullig vinden om het SeC hiermee lastig te vallen als het achteraf als "normaal" wordt bestempeld.

Blijkt dat het stuur ook niet volledig gecentreerd staat als de wielen recht staan. Je voelt het als je het stuur op 9/3 vastneemt. Wat is bij Tesla de beste manier om dit te melden? Met mijn ICE was een telefoontje of een drive-by bij de dealer de manier om je probleem op te lossen.

Op sommige momenten lijkt het ook alsof de ramen niet volledig sluiten, er is dan zeer veel omgevingsgeluid hoorbaar in de wagen (net of er een raampje open staat), lijkt zich vooral voor te doen bij traag rijden (onder de 60 km/h)

Voor de rest niks dan lof!

Proficiat Justroll met je nieuwe S'je. De problemen die je omschrijft lijken me inderdaad niet "standaard" (geen idee of je gewone vering hebt of hydraulisch, maar ook bij de gewone vering die ik ook heb reageert de wagen niet als een hobbelpaard). Stuur 'recht' zetten moet maar een paar minuten werk zijn. Ramen die niet sluiten is ook niet "standaard" :), en moet ook door SeC worden nagekeken.

Het goede nieuws is dat Tesla echt wel alles doet om dat op te lossen, kosteloos. We wisten/weten allemaal dat Tesla een "beginneling" was/is op het vlak van auto's bouwen, en dat we dus kinderziektes zouden hebben met onze S'jes, maar in mijn geval (vervanging motor en nieuwe bodemplaat, zelfs zonder dat ik erom vroeg) heeft Tesla dat steeds opgelost met een serviceniveau dat ik zelfs bij Lexus niet kende (Lexus staat nochtans ook wel een trapje boven Mercedes/BMW/Audi, als het op service aankomt): ik kreeg steeds een Tesla S vervangwagen, Tesla kwam mijn wagen ophalen/afleveren bij mij thuis, etc. Nooit iets betaald natuurlijk. Ik vond bij een passage bij de SeC Zaventem de Tesla wollen plaids wel heel comfortabel en kocht er dus een; toen ik hen drie maanden nadien vroeg of ze me die plaid niet eindelijk wilden factureren en laten betalen, antwoordde Tesla dat dit een cadeau was, gelet op de kinderziektes. Probeer zoiets maar bij BMW :)
 
Hé wat leuk er is ook een Nederlandstalige Tread. Gegroet allemaal! Ik ben redelijk nieuw nog in de Tesla familie en heb onlangs een MS besteld (wordt eind juni geleverd)
Dus nog even wachten voor de lol begint! Ik heb wel een uitnodiging voor een proefrit met de P85D in Lelystad volgende week :biggrin:
Hoe komen jullie eigenlijk aan die mooie signatures onder je posts? Ik zou deze wel willen hebben:

Metalic grey 85kW, Dual motor, Créme New Gen Seats, 19" Cyclone wheels, Sun roof, Air suspence, Dual chargers, Tech package, Obeche wood, Winter & safety Package;
 
Probeer zoiets maar bij BMW :)
inderdaad vorige week voor de tweede keer een software update moeten kopen? Voor een storing die door de software kwam, toch iets ander dan een ota update, hier bmw dealer uiteraard op gewezen, reactie tja een tesla is toch iets heel anders, ideeblijft toch hetzelfde iets op vier wielen dat je van a naar b brengt. Uitvoering kan gelukkig wel anders, net servicevan mijn model s gehad keurige leenauto als service en zonder kosten alle issues opgelost
 
Hé wat leuk er is ook een Nederlandstalige Tread. Gegroet allemaal! Ik ben redelijk nieuw nog in de Tesla familie en heb onlangs een MS besteld (wordt eind juni geleverd)
Dus nog even wachten voor de lol begint! Ik heb wel een uitnodiging voor een proefrit met de P85D in Lelystad volgende week :biggrin:
Hoe komen jullie eigenlijk aan die mooie signatures onder je posts? Ik zou deze wel willen hebben:

Metalic grey 85kW, Dual motor, Créme New Gen Seats, 19" Cyclone wheels, Sun roof, Air suspence, Dual chargers, Tech package, Obeche wood, Winter & safety Package;

Welkom, Gunjanov! Na 5 of 10 posts krijg je de mogelijkheid een signature in te stellen via de Settings optie rechts bovenaan. Ze willen vermijden dat het systeem misbruikt wordt voor sluikreclame dus je moet eerst dmv een aantal posts bewijzen dat je geen robot bent. Je kan in het begin ook geen images uploaden.
 
Tja, je leent je Tesla uit voor een paar dagen en je weet al wat er gaat gebeuren:biggrin:. Hopelijk zondag weer heel terug en een nieuwe Tesla d'r bij in Nederland met een paar maanden.

image.jpg
 
Ik vond bij een passage bij de SeC Zaventem de Tesla wollen plaids wel heel comfortabel en kocht er dus een; toen ik hen drie maanden nadien vroeg of ze me die plaid niet eindelijk wilden factureren en laten betalen, antwoordde Tesla dat dit een cadeau was, gelet op de kinderziektes. Probeer zoiets maar bij BMW :)
Ik wil ook wel Tesla goodies, maar goed, ben misschien iets teveel tevreden klant, want ik heb eigenlijk weinig aan te merken op mijn Tesla :) Kun je die plaids ook gewoon in een SeC kopen? In de online store zag ik ze niet.