Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand een antwoord op waarom het op 'hold' springen van de TACC de ene keer veel langer duurt dan de andere keer? Ik heb er nog geen systeem in kunnen ontdekken. Wellicht heeft het iets te maken met hoe lang je daarvoor niet stil gestaan hebt?

Vraagje over TACC. Ik merk dat de de tijd dat de TACC erover doet om na stilstand op 'Hold' te gaan sterk varieert. Soms al na enkele seconden en soms pas na meer dan 10 seconden. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Verder merkte ik dat je i.p.v. het aanraken van de watt-pedaal ook de cruisecontrol hendel naar je toe kan halen om weer te gaan rijden als je voorganger optrekt. Wist ik nog niet.
 
Ik heb ergens gelezen dat de HOLD op de snelweg langer duurt dan de HOLD op de secundaire weg.
Als je in de file staat op de A? dan duurt het langer dan bij een stoplicht op de secundaire weg.
ik dacht dat dit 30 seconden voor de file is en 10 seconden voor de stoplicht hold.
Je kunt, kwam ik laatst achter ook de cruise control hendel naar je toe trekken om de cruise weer te activeren.
" Gas" geven hoeft dan ook niet meer
 
Last edited:
Die lader van jou hangt toch binnen, dat ziet de straat dan toch niet?
Die T houder komt van forumlid XFrank. Je zou hem een PM kunnen sturen, maar volgens mij was het eenmalige batch.

Jammer maar onderstaande is ook fraai. Iemand een adres/contact waar ik terecht kan?

Ik heb er ook eentje gemaakt, hangt hier op de zaak aan de gevel.
36e375e66e4d699ab03d2066dd421cb3.jpg

Als je via backoffice.ev-box.nl inlog, dan kan je je led-ring uitzetten. Die van mij brand alleen als er een auto aan hangt. In rust heel zachtjes geel, bij laden fel blauw.

Thx, voor de tip. Ga van het weekeind vol op "spelen/leren" nog maar 18 uur en dan wordt hij losgelaten. Kenteken GH-...-J is al binnen.
 
Jammer maar onderstaande is ook fraai. Iemand een adres/contact waar ik terecht kan?

Ook dit is een eenmalige oplage Fred. Ik was zo blij dat mijn werkgever een mooie Tesla had gekocht en ik er elke dag naar mag kijken dat ik deze haspel (en stickerplaat erboven) zelf heb gemaakt. Ik kan je eventueel wel van detail foto's voorzien, dan kun je hem misschien na (laten) maken.
 
Ik stond vrijdag bij de Supercharger in Aichstetten en sprak daar een Duitser met een P85D. Hij was er superhappy mee, had in twee weken tijd al 5.000 km afgelegd en vond de rest van zijn wagenpark (Bentley, Mercedes SLS en nog een auto die ik alweer vergeten ben) absoluut waardeloos nu. Nooit meer een ICE voor hem :)

Waarom vertel ik dit? Omdat hij beweerde dat mijn P85 via een software update van 400 naar 440 pk zou gaan of zou zijn gegaan. Dat verhaal had ik nog niet gehoord. Klopt er iets van? Ik heb het in elk geval aan de auto niet echt gemerkt. (Sorry als dit al ergens is besproken, maar ik ben niet meer zo vaak op het forum).
 
Ik stond vrijdag bij de Supercharger in Aichstetten en sprak daar een Duitser met een P85D. Hij was er superhappy mee, had in twee weken tijd al 5.000 km afgelegd en vond de rest van zijn wagenpark (Bentley, Mercedes SLS en nog een auto die ik alweer vergeten ben) absoluut waardeloos nu. Nooit meer een ICE voor hem :)

Waarom vertel ik dit? Omdat hij beweerde dat mijn P85 via een software update van 400 naar 440 pk zou gaan of zou zijn gegaan. Dat verhaal had ik nog niet gehoord. Klopt er iets van? Ik heb het in elk geval aan de auto niet echt gemerkt. (Sorry als dit al ergens is besproken, maar ik ben niet meer zo vaak op het forum).

Weet niet of het 40 PK extra was maar er was wel een melding dat de 0-100 tijd verbeterd was dmv een upgrade voor de P85D en de P85.
 
De P85(+) is minder zuinig geworden, zullen jullie bedoelen.

Ik haal niet meer de mooie cijfers (~190 Wh/km bij 104 op de kilometerteller) van vorig jaar zomer, ondanks de ideale temperaturen. Nu is het 205 Wh/km geworden.
 
Last edited:
De P85(+) is minder zuinig geworden, zullen jullie bedoelen.

Ik haal niet meer de mooie cijfers (~190 kW/km bij 104 op de kilometerteller) van vorig jaar zomer, ondanks de ideale temperaturen. Nu is het 205 kW/km geworden.

Dan ben je idd ruim 1000 keer! onzuiniger dan ik met met mijn P85D... ik zit inmiddels onder de 205 wh / km.... :biggrin:

En nee, ik ben niet van de eenheden politie. Als iemand schrijft dat het verbuik inmiddels in KWs gemeten moet worden per km dan geloof ik dat direct. :wink: