Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Excuses voor de eenhedenkolder, mensen. :redface:

Als wiedergutmachung zal ik de nu klaarstaande software update installeren en de details hier rapporteren.

Update: het betreft v6.2 (2.4.239), dezelfde versie die al vaker gerapporteerd is.
 
Last edited:
TIP met dit warme weer: SoC niet te hoog laten komen als je het niet nodig hebt. Hem nu in de volle zon parkeren met een SoC van 90 of 100% is niet goed voor je batterij.

De AC continu aan laten staan lost dus twee problemen op.

- - - Updated - - -

Informatie rond het officiële verkeersbord E080 (parkeren) voor elektrische auto's

View attachment 83164

Parkeerbord elektrische auto: de rechten en plichten

Wat vreemd is dat er beschreven staat dat de parkeerplek bedoeld is voor elektrische (hybride) auto's ongeacht of deze staat te laden ....

De rest word op de bon geslingerd

Dat is toch een redelijk stompzinnig bord. Het is toch geen parkeerplaats voor laadpalen? (of erger nog: voor onder hoogspanning staande benzinepompen)
De omschrijving die gegeven wordt: Parkeerplaatsen die zijn voorzien van bovenvermeld verkeersbord, zijn alleen bestemd voor bezitters van een elektrisch voertuig dat is voorzien van een stekker.

Zet er dan een auto met een stekker op. Overigens zijn onze auto's niet voorzien van een stekker...
 
Welkom in de familie, Fred en Wilma!
ImageUploadedByTapatalk1433511165.004718.jpg
 
Er staat een grijze P85d bij het hotel in Vaals waar ik verblijf. Deze wil blijkbaar laden om morgen verder te kunnen rijden, maar UMC staat in error. Receptie weet niet van welke kamer deze is. Mocht je dit toevallig lezen, herstart het laden even.. Als ik straks nog steeds error zie zal ik wel even opnieuw inpluggen.

Eventueel een paar tips als het niet lukt : verlaag je laadstroom naar 10A (of draai je stekker om als laden helemaal niet start :) )
 
Error (rood lampje) op umc betekent idd meestal stekker omdraaien
Yup.

p.s. De auto (grijze P85D in Vaals) stond nog steeds in error.
Ik heb de vrijheid genomen om je stekker even om te draaien. UMC nu groen, maar het licht "loopt' niet en auto 'blauw' dus je MS laad nog niet. Je zal het laden nog even moeten herstarten.

Mocht je dit lezen en iets willen vragen, ik heb mijn kamernummer bij receptie achtergelaten.
 
Last edited: