Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb deze hier voorbij zien komen en vind ze prachtig Gocycle | Its electric

Ik heb voor a.s. vrijdagochtend een afspraak. Mijn keuze (wit) is op voorraad en als het meezit heb ik hem dan gelijk. Komt mooi uit want kan dan in de frunk mee naar Landal waar we het weekend zitten :)
Nogmaals bedankt voor de tip. Ziet er inderdaad ontzettend mooi uit en is een mooie aanvulling voor mijn witte Tesla. Je moet wat... toch??
 
Leuke terminologie. Een energiecentrale voor opslag. Volgens mij hebben we het over een accu. :)
Soms kun je ook te ver gaan in je metaforen.

Niettemin leuk en vooruitstrevend om eens zo'n proef te doen

Ik kan me herinneren dat er ooit een kerncentrale voor in de tuin bedacht was.... Indien ze die in een frunk zouden passen dan zou de term energiecentrale natuurlijk beter passen en..... geen beperkingen qua bereik meer?
 
Een tijdje terug gevraagd of er iemand naar de Braderij in Tienen kom komen op 20 Juni om haar/zijn Tesla te laten bewonderen en een paar woordjes uitleg te geven aan de geïnteresseerden.
Tesla België kan helaas niet helpen wegens andere verplichtingen. Is er soms iemand van het forum die die dag wil afkomen. 1 Wagen is al leuk als die die dag aanwezig kan zijn van 10u30 tot 18u.
Testritjes moeten niet, statisch op markt staan en uitleg geven en misschien wel toekomstige EV rijders.
Nissan Leaf België club komt normaal al met 2 Leaf's en ook een e-NV 200 busje.
Mag mij gerust contacteren via PM.
Alvast bedankt voor de hulp op voorhand!
 
Deze foto postte Tesla op Facebook. Gevalletje Photoshop? Of is er een nieuwe accu waar ik het bestaan niet weet. Ik vraag me af of ik ooit 400km aan typical range op mijn scherm heb kunnen toveren, zelfs bij een full charge...
b9f72cfbe57c6c835e538119db18f9eb.jpg
 
Wat range betreft, mijn km stand is 40.000 en laad op dit moment vol omdat ik grotere afstanden moet rijden en haal 382 KMS. gisteren eerst naar Emsburen, vandaar naar Hamburg, geladen bij Hotel Lindner , fantastisch eten maar aan de dure kant, Tesla is daar echt welkom,
b78d95bdf1dbf8c6e179452caffb598a.jpg
, Vanochtend vanuit Hamburg naar Middelfahrt in midden Denemarken.
Kon allemaal in één keer, puur omdat ik tijd had en dus langer laadde, vanmiddag anders aangepakt en daardoor een half uur sneller in Bremen, kort geladen in Busdorf, waar ik zag in de Nav dat Wulmstorf (was daar de derde T die kwam laden) tussen Hamburg en Bremen net open is, hard rijden loont want de nieuwere chargers geven plm 10% meer amps, gecombineerd met "slecht dat laden" van wat ik nodig had, verder rijden met een oog op de gebruiksvoorspelling, ( reed zo dat de range rond 5% bleef) en reed dan de laatste 25 Km stevig door, het is zo'n speelse auto geworden want ik heb er absoluut vertrouwen in, het is nooit meer een gok!
Zit nu in Bremen, morgen in één ruk naar Emsburen.
Wulmstorf was trouwens big ge"ICED"

5f528151e8e6d95780d0efd0c6c043dd.jpg

Dat was snel opgelost want de dame uit de kiosk daar zocht de chauffeur op, tien minuten later stond er een trouwens weer een volgende truck!

Ik hoop dat ook de NL SuC's in de toekomst snel krachtiger worden.
Het is nogal een contrast, in NL zijn de meeste punten dikwijls zwaar bezet, en met minder amps gaat het dan nog trager!
In Emsburen kwamen er twee Tesla's in een uur tijd bij, op andere plaatsen stond ik alleen of met een tweede Tesla.

Wat ik daarnaast niet snap is dat de NL zo'n goede bezetting heeft van Tesla's terwijl Denemarken en Duitsland veel meer SuC's hebben en veel minder T's!
Laat ik niet klagen want Ik had besloten niet te vliegen maar te rijden en dat is pas entertainment.
Kwam in Duitsland twee Noren met partners tegen die beide op toer waren door Europa, ze gaan na Frankrijk terug over België en Nederland terug naar Noorwegen, beide hadden P85D's.