Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik meen me te herinneren dat destijds (nov 2014) echt over vermogen werd gesproken net als alle andere uitvoeringen en dat pas na een paar weken (toen de discussie losbarstte) het ineens "motorvermogen" werd. Helaas geen schermafdruk van, maar indien dit klopt dan heeft vast iemand dat gelogged....
Er wordt wel vaker iets aangepast. De voordeelberekening mbt brandstofbesparing is sinds kort niet meer 70% SuC maar 30% Suc gebruik is geworden.... (na de commotie van de brief en de eerste reacties daarop)
 
Hoe is men tot de waarde van 555 PK gekomen ? Op de rollenbank wellicht ? (op de rollenbank kan je geen verliezen bepalen onder belasting).

Heel eenvoudig eigenlijk. Op het dashboard kan je zien hoeveel vermogen de batterij op elk moment levert (of regen). Bij mijn P85D is het laatste cijfer op de schaal 480 kW.
Deze waarden zijn echter ook te loggen via de REST API en niemand is er tot op heden in geslaagd meer dan 415 kW te loggen met een P85D bij een SoC van 100%.

Die 555 pk heb ik van het Amerikaanse forum en werd berekend volgens de Amerikaanse eenheden maar als ik het zelf omreken volgens onze Europese eenheden is 415 kW x 1,359622 = 564 pk.

Dat is met de hardware in de P85D dus het maximale vermogen voor de verliezen.
Doe je daar 20% bovenop (Ludicrous hardware), dan kom je uit op 677 pk wat nog geen 700 pk is.
 
Ze zijn inderdaad aan het goochelen met cijfers, tot de P85D deden ze altijd keurig aan het PK's op de wielen:

P85(+) 422pk aan de wielen (475pk motor vermogen, zelfde dus als in de P85D)
Iets te keurig in het begin denk ik... welke andere autofabrikant geeft het vermogen op wat aan de wielen wordt afgegeven in plaats van het motorvermogen???
 
Heel eenvoudig eigenlijk. Op het dashboard kan je zien hoeveel vermogen de batterij op elk moment levert (of regen). Bij mijn P85D is het laatste cijfer op de schaal 480 kW.
Deze waarden zijn echter ook te loggen via de REST API en niemand is er tot op heden in geslaagd meer dan 415 kW te loggen met een P85D bij een SoC van 100%.

Die 555 pk heb ik van het Amerikaanse forum en werd berekend volgens de Amerikaanse eenheden maar als ik het zelf omreken volgens onze Europese eenheden is 415 kW x 1,359622 = 564 pk.

Dat is met de hardware in de P85D dus het maximale vermogen voor de verliezen.
Doe je daar 20% bovenop (Ludicrous hardware), dan kom je uit op 677 pk wat nog geen 700 pk is.

Indien volgens bovenstaande berekening het effectieve vermogen van de P85D 415 kW is (564pk ipv 772pk), hoeveel is het effectieve bekende vermogen van een 85D (geadverteerd aan 442pk)?
 
Haha :) Ik heb betaald voor een wagen van ongeveer 700pk en dat verwacht ik dan ook te krijgen. Als ik het op voorhand had geweten had ik een 85D gekocht. Ik vermoed dat ik ook niet de enige ben die daar zo over denkt ;-)

Zeker als je bedenkt dat in nov 14 de 85D met minder dan 400 pk (ik meen rond het vermogen van de 85) werd geadverteerd waardoor het gat nog groter was.
 
Sinds de laatste update krijg ik melding per sms dat het laden is interupted terwijl dat helemaal niet zo is. Staat vrolijk te laden op ingestelde tijdstip.
Opvallend is dat deze melding precies komt op ingestelde start tijdstip.
Iemand dezeflde ervaring? Wat is eraan te doen?

Inmiddels stopt het laden ook daadwerkelijk (af en toe). Listig. Zou het aan de EV box liggen of aan de Tesla?


Mijn vriendin ergerde zich hier ook aan; elke keer ik even uitstapte en de deur dicht deed, viel de radio en airco uit. Ze heeft ontdekt dat als ik uit de auto stap en zij het scherm aanraakt, alles blijft werken.

Dat is al een stapje voorwaarts maar net niet de oplossing (zie hieronder)

Als je de auto in "P" zet via het scherm, dan blijft de radio en airco ook werken.

Kijk da's praat! Ik ga hem proberen, thx!

Iets te keurig in het begin denk ik... welke andere autofabrikant geeft het vermogen op wat aan de wielen wordt afgegeven in plaats van het motorvermogen???

Bij Ferrari (was) het nog erger, de geleverde auto's haalde zelden het opgegeven vermogen (en in advertenties iets te positief vermeld).
Inmiddels geeft men een minimaal vermogen op (Lambo doet dat ook meen ik). De motoren worden met de hand geassembleerd en verschillen hierdoor onderling. Vandaar de minimaal opgave. Het verschil onderling kan oplopen tot wel 10% maar is op de weg bijna niet te meten enkele met sprintjes loopt de een stapvoets uit op de ander.

Wat eraan te doen is? Nix, hebben enkele ook geprobeerd maar draait op niets uit (buiten hoge advocaat kosten) want er zijn toleranties/marges waarbinnen men mag werken.
 
Indien volgens bovenstaande berekening het effectieve vermogen van de P85D 415 kW is (564pk ipv 772pk), hoeveel is het effectieve bekende vermogen van een 85D (geadverteerd aan 442pk)?

Ik post even de maximale REST API waarden voor een aantal types zoals dit door mensen op het Amerikaanse forum is nagekeken:
S60 -> 243 kW = 330 pk
S85 -> 320 kW = 435 pk
P85 -> 360 kW = 489 pk
S85D -> 371 kW = 504 pk
P85D -> 415 kW = 564 pk

De S85D was initieel 323 kW = 439 pk maar dit werd daarna aangepast.

Als Tesla de P85D klanten wil geven waarvoor ze betaald hebben, moeten ze 515 kW uit de batterij kunnen halen en geen 415 kW.

(Ik heb er de Europese pk waarden naast gezet. Die zijn iets hoger dan de Amerikaanse.)
 
Last edited: