Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Prijsstijging Model S = prijsstijging USD?

Als ik nu exact eenzelfde 85D bestel is hij 14% duurder dan een jaar geleden toen ik de mijne kocht (dec 2014, levering mrt 2015). 108.400,- tov 95.000,-
Als ik dat afzet tegen de dollarkoers (1,09 tov 1,24) kom ik exact op hetzelfde bedrag in dollars uit. Klopt het dat er bij Tesla, behalve door de dollarkoers, geen prijsstijgingen zijn?

View attachment 103258

Ik heb het gevoel dat ik na 22.000 km nog meer voor mijn MS kan krijgen dan ik er voor betaald heb..... niet dat ik hem kwijt wil.....:wink:

De wagen is al duur genoeg zodat er inderdaad in USD geen prijsstijgingen zijn. Omdat Tesla nog steeds production constraint is en geen echte FEV concurrenten heeft, kunnen ze deze hoge prijzen aanhouden. Gisteren steeg de USD even naar 1.0523, tot Draghi de markt een opdonder gaf en de koers terug naar 1.09 daalde. Ik heb een pak USD verkocht gisteren. :wink:

Half december krijgen we opnieuw zo'n situatie wanneer de FED waarschijnlijk de eerste renteverhoging in de US gaat doorvoeren. De USD zal dus in principe blijven stijgen tov de EUR. En hoe langer je in deze macro-economische context wacht om een Tesla te kopen, hoe duurder hij zal zijn in EUR.

Het gevoel dat je meer voor je MS kan krijgen dan dat je er voor betaald hebt is vals want je kan met dat geld geen nieuwe kopen met dezelfde configuratie. Het is zelfs zo dat herstellingen (onderdelen) duurder worden zodat we ook daar een nadeel ondervinden. Als je zou willen overstappen naar een ander type wagen heb je als voordeel dat de waardevermindering minimaal is, maar wie hier wil van zijn Model S af?
 
... Als je zou willen overstappen naar een ander type wagen heb je als voordeel dat de waardevermindering minimaal is, maar wie hier wil van zijn Model S af?
Ik las laatst een Duits stukje kwaliteitsjournalistiek dat afsloot met de opmerking dat we allemaal stiekem spijt hebben van onze aankoop, maar dat niet durven toe te geven omdat we een ton hebben uitgegeven aan dit concept zonder toekomst
 
Ik sluit dat zeker niet uit.

Dat brengt mij gelijk op iets typisch Nederlands en wat eigenlijk hoogst ongewenst is.

Wij hebben het systeem dat het afgegeven kenteken tot op de maand nauwkeurig laat zien hoe "oud" een auto is. Dat werkt, samen met de gewoonte van fabrikanten om jaargangen in hun types te hanteren waardoor 2016 er net weer iets anders uit ziet dan 2015, consumentisme in de hand. Elke twee jaar een nieuwe.
Dat bevordert niet echt het denken in duurzaamheid en speelt de autoindustrie in de kaart.

Ook hier is Tesla anders. Als een gloednieuwe, net afgeleverd, bij een SuC staat naast één van de eersten uit 2013, zie je op het eerste gezicht geen verschil tussen de auto's (hooguit omdat het een kleur zou zijn die "uit het assortiment" is) totdat je naar het kenteken kijkt.

Ik pleit er voor om, wat EV's betreft, over te stappen op een nieuw systeem waarbij het kenteken bij de eigenaar hoort en gewoon mee gaat op een nieuwe EV.
Waarom niet gewoon voor alle voertuigen, H.?

En dan ook maar meteen 'vanity plates' invoeren. Met een mooi online veilingsysteem er aan gekoppeld. Is een mooie inkomstenbron voor de RDW / staatskas.
Zie de casus België. Kost volgens mij vanaf € 1.000, zo'n gepersonaliseerd kenteken. En zie je nog best vaak.
 
Ik sluit dat zeker niet uit.

Dat brengt mij gelijk op iets typisch Nederlands en wat eigenlijk hoogst ongewenst is.

Wij hebben het systeem dat het afgegeven kenteken tot op de maand nauwkeurig laat zien hoe "oud" een auto is. Dat werkt, samen met de gewoonte van fabrikanten om jaargangen in hun types te hanteren waardoor 2016 er net weer iets anders uit ziet dan 2015, consumentisme in de hand. Elke twee jaar een nieuwe.
Dat bevordert niet echt het denken in duurzaamheid en speelt de autoindustrie in de kaart.

Ook hier is Tesla anders. Als een gloednieuwe, net afgeleverd, bij een SuC staat naast één van de eersten uit 2013, zie je op het eerste gezicht geen verschil tussen de auto's (hooguit omdat het een kleur zou zijn die "uit het assortiment" is) totdat je naar het kenteken kijkt.

Ik pleit er voor om, wat EV's betreft, over te stappen op een nieuw systeem waarbij het kenteken bij de eigenaar hoort en gewoon mee gaat op een nieuwe EV.

Ik ben voor, het huidige kentekensysteem in Nederland werkt nu een onjuiste waardebepaling van een auto in de hand. Bij een auto met een kenteken uit december 2015, en één van januari 2016, wordt er door de "handel" toch een lagere waarde gehangen aan diegene die in december 2015 op kenteken is gezet. Je hebt het dan niet meer over de werkelijke waarde van zo'n auto want ineens is hij dan één jaar ouder dan de andere. Gaat gewoon helemaal nergens over.
 
Het is weer ons visitekaartje en weer voor iedereen te herkennen als "de mijne" :)

Schermafbeelding 2015-12-04 om 10.33.05.jpg
 
Beetje laat.... Ik denk dat de registratie kantoren al zo'n beetje volgeboekt zijn, en dat we de grote emigratie wel gehad hebben.

Ik denk dat je met een 85D met autopilot meer succes hebt op het forum en dat de koper zijn auto nog met de troef van 0% verkoopt.
 
Ook hier is Tesla anders. Als een gloednieuwe, net afgeleverd, bij een SuC staat naast één van de eersten uit 2013, zie je op het eerste gezicht geen verschil tussen de auto's (hooguit omdat het een kleur zou zijn die "uit het assortiment" is) totdat je naar het kenteken kijkt.
toch wel:
image-001.png
en de ingeklapte spiegels natuurlijk :biggrin:

- - - Updated - - -

Als de dollar gezakt zou zijn t.o.v. de euro had er vast wel een prijsverhoging in gezeten. Bovenop 14% koerscorrectie nóg een prijsverhoging verkoopt niet makkelijker.

Prijsstijging Model S = prijsstijging USD?

Als ik nu exact eenzelfde 85D bestel is hij 14% duurder dan een jaar geleden toen ik de mijne kocht (dec 2014, levering mrt 2015). 108.400,- tov 95.000,-
Als ik dat afzet tegen de dollarkoers (1,09 tov 1,24) kom ik exact op hetzelfde bedrag in dollars uit. Klopt het dat er bij Tesla, behalve door de dollarkoers, geen prijsstijgingen zijn?

View attachment 103258

Ik heb het gevoel dat ik na 22.000 km nog meer voor mijn MS kan krijgen dan ik er voor betaald heb..... niet dat ik hem kwijt wil.....:wink:

- - - Updated - - -

wiens brood men eet....
Kwam van een VW of Porsche Holding aandeelhouder zeker? :rolleyes: