Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Prijsstijging Model S = prijsstijging USD?

Als ik nu exact eenzelfde 85D bestel is hij 14% duurder dan een jaar geleden toen ik de mijne kocht (dec 2014, levering mrt 2015). 108.400,- tov 95.000,-
Als ik dat afzet tegen de dollarkoers (1,09 tov 1,24) kom ik exact op hetzelfde bedrag in dollars uit. Klopt het dat er bij Tesla, behalve door de dollarkoers, geen prijsstijgingen zijn?

View attachment 103258

Ik heb het gevoel dat ik na 22.000 km nog meer voor mijn MS kan krijgen dan ik er voor betaald heb..... niet dat ik hem kwijt wil.....:wink:

Als ik de mijne bereken bij Tesla achter 7 maand kom ik 13000 euro goedkoper uit incl next gen seats.
 
even een grondig onderzoek gedaan naar mijn co2-uitstoot tijdens mijn woon-werkverkeer...

ScreenShot001.jpg


ScreenShot005.jpg


ScreenShot004.jpg


ScreenShot003.jpg


180 km te voet...
dan zal ik toch flink wat biefstukken moeten eten.
ook niet zo goed voor de broeigassen.
 
Last edited:
En ademen levert ook CO2 op....

Misschien moet je proberen de auto met 1 passagier in te voeren ipv 2. Zou 50% moeten schelen in de directe CO2 uitstoot.... toch????


je bent de :smile: vergeten...

ademen telt niet mee, die co2 komt van koolstof die we via voedingsstoffen hebben binnen gekregen.
voedingsstoffen via gewassen die diezelfde koolstof via co2 uit de lucht gevangen hebben in dezelfde periode (dit jaar, of vorig jaar) closed loop maw.
heb je de les over koolzuurhoudende dranken gemist ? ;-)


met 2 omdat we met twee in de wagen zitten. anders uiteraard dubbel zo hoog :)
 
Gisteren Electric Tour gereden. Ideetje van mij en Liesbeth van Tongeren. Zouden naar Parijs gaan vanwege klimaatconferentie maar daar is nu niets eventachtigs te organiseren. Dus versoberd in bonte stoet E-auto's en E-motor met aansprekend gezelschap van Olympisch Stadion nr opening SuC Eindhoven gereden en daarna naar Tesla Tilburg. Op stopplaatsen leuk programma. Zelf hypermilend een Zoë van Amsterdam nr Eindhoven gereden ;-)
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    263.1 KB · Views: 50
  • image.jpeg
    image.jpeg
    128.5 KB · Views: 48
  • image.jpeg
    image.jpeg
    113 KB · Views: 43
Last edited:
Gisteren Electric Tour gereden. Ideetje van mij en Liesbeth van Tongeren. Zouden naar Parijs gaan vanwege klimaatconferentie maar daar is nu niets eventachtigs te organiseren. Dus versoberd in bonte stoet E-auto's en E-motor met aansprekend gezelschap van Olympisch Stadion nr opening SuC Eindhoven gereden en daarna naar Tesla Tilburg. Op stopplaatsen leuk programma. Zelf hypermilend een Zoë van Amsterdam nr Eindhoven gereden ;-)

Kim L. zie er weer stralend uit. :wink: