Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Deze vier ? .. deze foto is van 25 september...dus hoe lang dat nog gaat duren..

rome - 1 (1).jpg


Zojuist geladen bij Lille. Staan 4 stalls en nog 4 extra die nog afgedekt staan dus binnenkort 8. Hele snelle charger.
 
Mijn bevindingen na 2 weken een nieuwe Tesla te hebben.
Overstap van Classic 60kW van november 2013 naar AP 85kW van december 2015

gereden km:2000
aantal poetsbeurten: 4
aantal SuC beurten:7
Aanpassingen: mijn eigen tapijten er in, verlichting in de koffer geplaatst, rode stickers op de velgen, remklauwen rood geverfd. pianolak panelen bekleden moet nog gebeuren.

De 60 was zuiniger dan de 85
ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de 60 sneller was in de eerste tientallen meters dan de 85.
Auto Pilot is super! niet perfect maar al een zeer goede basis die alleen maar beter gaat worden.
Ik ga deze keer geen coating laten plaatsen. De mannier waarop ik met mijn auto's bezig ben, zijn er producten genoeg om hem in topconditie te houden.
Zetels zijn beter, maar ik had zeker niet te klagen van de vorige stoffen uitvoering. die zagen er na 2 jaar nog strak uit, wat van de lederen versie niet kon gezegd worden.

Besluit:
Ik ben enorm blij dat ik de overstap nu al heb gemaakt.
Met mijn 60 had ik een zeer goed exemplaar en ook nu heb ik nog geen mankementen tegen gekomen.
Dit zal ook te maken hebben met de beperkte optielijst die ik telkens heb. Geen luchtvering, geen pano dak...
 
Deze vier ? .. deze foto is van 25 september...dus hoe lang dat nog gaat duren..
Is niet typisch Frans hoor... de SuC in Emsburen (in Duitsland, vlakbij Oldenzaal) heeft die situatie een jaartje gehad...

- - - Updated - - -

Als je accu vol is en binnen 5 minuten niet weg bent dan de stroom weer retour nemen.......
Dit lijkt me een prima oplossing, mits voldoende door Tesla zelf naar alle Tesla-rijders gecommuniceerd wordt. Uiteraard ook met de reden erbij. Geen gedoe met ingewikkeld betalen en na uitleg moet iedere Tesla-rijder snappen waarom dit zo wordt/is ingevoerd. In no-time zal het onnodig Tesla-bezetten-van-SuC's ophouden. :biggrin:
 
Als je accu vol is en binnen 5 minuten niet weg bent dan de stroom weer retour nemen.......
En op publieke palen de teller laten doorlopen na afloop van de sessie zolang er niet Is afgekoppeld.

Was drie dagen in A'dam, thuisbasis Herengracht, viel me mee dat er regelmatig plaatsen vrij waren, maar er zijn toch auto's die rustig een of zelfs twee dagen blijven staan.
 
Iemand ervaring met deze app:
Superchargers For Tesla on the App Store

Uit een beschrijving op Facebook van deze app maak ik op dat je min of meer real time kunt zien wat de bezetting van een SuC is, maar ik heb het in de app nog niet gevonden (heb alleen een korte blik geworpen, kreeg namelijk alweer op mijn lazer dat ik teveel op mijn telefoon zit te kijken terwijl we op nieuwjaarsvisite bij mijn schoonfamilie zijn).
 
Last edited:
Ja, heb hem geprobeerd maar je hebt er niet veel aan. Essentiële zaken als route opbouwen (zoals bij Supercharge.info) kan niet en over bezettingsgraad zegt hij ook niets (lang gekoesterde wens).

Je moet zelf inchecken bij een SuC. Als iedereen dat zou doen kan hij iets melden over de bezetting. Kortom, die informatie is zo lek als een mandje.
Enfin, de app is gratis en toont de supercharger locaties. Daarmee verdient hij al een plekje tussen al die andere rotzooi apps die ik heb.