Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Brings back memories. Deze kun je nog gebruiken tegen ICE-ing, als je die kabel tenminste ergens aan de Tesla zou kunnen bevestigen. Heb ik het verleden wel meegemaakt dat iemand zijn auto voor mijn garage geparkeerd had. Daar kwam de politie niet voor. Toen ik m weggetrokken had en midden op de weg laten staan kwamen ze ineens wel.:frown:

Als ik deze mogelijkheid had gehad met de Tesla had ik m al meerdere malen toegepast, niks stickers gewoon opzouten:cursing:.
Kan je met de Tesla prima doen hoor, bijvoorbeeld met die sleepkabel als die lang genoeg is. Gewoon even om draagarm achter hangen (vering hoogste stand en deken eronder, je moet wel even onder de auto), op stevige plaats aan de andere auto bevestigen en slepen maar... :biggrin:
 
Van mij mag het.. en er is ook in voorzien. Onderin in de frunk ligt een oog met schroefdraad - als je de neusconsole verwijderd (even op de voorkant van de open frunk gaan zitten) dan zien je aan de voorkant van de auto de plek waar deze in kan worden geschroefd.

Gisteren "uitgehuisd" vanuit mijn BMW naar de nieuwe Tesla die afgelopen week helemaal af is. Netjes mijn vaste spulletjes overgezet waarbij ik in mijn handen bleef staan met een destijds zelfgemaakte "sleeptros" en een stel startkabels. Die sleeptros ooit eens zelfgemaakt omdat ik die dunne rode nylon touwtjes nooit vertrouwd heb. Met deze sleeptros en twee fatsoenlijke harpsluitingen kun je tenminste ook aan een Tesla trekken als dat zou mogen..
 
Van mij mag het.. en er is ook in voorzien. Onderin in de frunk ligt een oog met schroefdraad - als je de neusconsole verwijderd (even op de voorkant van de open frunk gaan zitten) dan zien je aan de voorkant van de auto de plek waar deze in kan worden geschroefd.

Oh, dat is nieuw voor mij. Moet ik toch eens op ziek naar dat oog. Ik dacht dat ik in de handleiding gelezen had dat slepen uit de boze was en dat de auto alleen op een flatbed vervoert macht worden. En achteraan heb ik inderdaad ook nergens iets gevonden waar een oog in zou moeten passen om iemand te slepen. De sleeptros is lang genoeg maar om dat nu ergens aan een draagarm vast te zetten, heeft persoonlijk niet mijn voorkeur. Straks het geheel uit lijn.
 
Er is wel een 12v accu, en aansluitingen achter de front grille. Maar of je daar een auto mee kunt starten betwijfel ik...

Has been done. Dus het kan ...

- - - Updated - - -

Volgens mij zijn deze nu toch overbodig. Het is me dus bekend dat de Tesla niet gesleept mag worden in geval van pech, maar ik heb ook geen "sleephaak" aan de achterzijde kunnen vinden. En wat de startkabels betreft, ook geen 12V accu om eens iemand te helpen wanneer die met zijn ICE door pech getroffen is.

Ik heb juist een sleepkabel gekocht voor mijn Turkije trip (onderdeel van de Russische range extender). Kan dus rustig in de frunk. En de startkabels ook zeker in de frunk laten. Je kunt er anderen mee helpen maar ook jezelf mocht je ooit helemaal niet meer in de auto kunnen omdat de 12V batterij leeg is (dan is er overigens wel echt iets mis).

En dat je niet mag slepen of gesleept worden wil natuurlijk niet zeggen dat je jouw auto of die van een ander niet even een aantal meter mag/kunt omzetten.

De key van het niet kunnen/mogen slepen van een MS zal hem zitten in de mogelijkheid (met de auto passief/uit) dat de opgewekte stroom/warmte in de motor niet naar de batterij geleid wordt en de actieve koeling van de motor mist en de motor dus veel te heet wordt.
Om soortgelijke reden wordt bij een vrachtwagen de aandrijfas voor slepen gedemonteerd omdat er anders heel veel wrijvingswarmte in de versnellingsbak ontstaat zonder dat er actieve olie koeling is (de motor staat uit).
 
Has been done. Dus het kan ...

- - - Updated - - -



Ik heb juist een sleepkabel gekocht voor mijn Turkije trip (onderdeel van de Russische range extender). Kan dus rustig in de frunk. En de startkabels ook zeker in de frunk laten. Je kunt er anderen mee helpen maar ook jezelf mocht je ooit helemaal niet meer in de auto kunnen omdat de 12V batterij leeg is (dan is er overigens wel echt iets mis).

En dat je niet mag slepen of gesleept worden wil natuurlijk niet zeggen dat je jouw auto of die van een ander niet even een aantal meter mag/kunt omzetten.

De key van het niet kunnen/mogen slepen van een MS zal hem zitten in de mogelijkheid (met de auto passief/uit) dat de opgewekte stroom/warmte in de motor niet naar de batterij geleid wordt en de actieve koeling van de motor mist en de motor dus veel te heet wordt.
Om soortgelijke reden wordt bij een vrachtwagen de aandrijfas voor slepen gedemonteerd omdat er anders heel veel wrijvingswarmte in de versnellingsbak ontstaat zonder dat er actieve olie koeling is (de motor staat uit).

Ik herinner mij dat onze 3-serie met automaat enkel mocht gesleept worden met draaiende motor en "versnelling" in neutraal (uiteraard :tongue:)
 
Faraday heeft net z'n Tesla killer geïntroduceerd.
Op een platform waarop meerdere modellen kunnen worden gebouwd.
De eerste is net een Batmobiel, vreselijk lelijk en is een ÉÉNzitter!
1000 Hp dat wel maar een keer gas geven en hoppa leeg!

Tesla killer? LOL!