Hans Noordsij
Well-Known Member
Misschien is dat juist hun aanpak: Tesla zichzelf dood laten lachen!!!:biggrin::biggrin::biggrin:
Da's een goeie!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Misschien is dat juist hun aanpak: Tesla zichzelf dood laten lachen!!!:biggrin::biggrin::biggrin:
Misschien is dat juist hun aanpak: Tesla zichzelf dood laten lachen!!!:biggrin::biggrin::biggrin:
Wat een lacher zeg die Faraday. Deze past echt uitstekend in het hoekje van de Quant.
Hun PR met concept auto, stoere naam en geheimzinnige nietszeggendheid is dan qua vormgeving en appeal niet echt geslaagd (wij zijn dan ook niet de doelgroep denk ik), maar ik ben echt wel blij met wat ze uiteindelijk presenteren: een universeel, modulair EV platform.Wat een lacher zeg die Faraday. Deze past echt uitstekend in het hoekje van de Quant.
Het zou mij niets verbazen dat regeneratief remmen vanwege de gladheid kan worden uitgeschakeld. (Dreigende) slip is immers eenvoudig te traceren. Speculatief blijft dit natuurlijk wel ;-)
Je hebt tractie (grip) nodig om te kunnen te kunnen regenereren. Als die er te weinig is zou ik me zomaar voor kunnen stellen dat regeneratief remmen wordt uitgeschakeld.Maar o.a. het regeneratief remmen zorgt voor de geweldige tractie met elektro motoren. Zonder regeneratie kun je ook niet remmen op de elektromotor of zie ik dat verkeerd? Omdat de elektromotoren op de milliseconde zijn aan te sturen, is de tractie zo geweldig.
Dat kan het volgens mij toch niet zijn, de temperatuur alleen. Ik ben wel vaker vertrokken met matige vorst, en deze melding nog nooit eerder gezien. Beperkte regeneratie natuurlijk wel, maar dan komt alleen maar het gele lijntje in beeld...
Zouden ze dan ook niet de warmte die bij afremmen op de elektromotor wordt gebruikt kunnen inzetten om de batterij te verwarmen? Zou vreemd zijn de energie om het accupack te verwarmen enkel en alleen uit het pack te halen toch?Li-Ion batterijen mogen absoluut niet bijgeladen worden bij temperaturen onder 0°C en regen is een vorm van (bij)laden.
Hier kan je er alles over lezen: Charging Batteries at High and Low Temperatures – Battery University
Er wordt zelfs aangeraden pas te laden vanaf 5 a 10°C.
Bij onze Tesla batterij is active heating actief van zodra het kouder wordt dan 8°C. Het verbruik zal beneden de 8°C (temperatuur batterij) gevoelig hoger liggen.
Zouden ze dan ook niet de warmte die bij afremmen op de elektromotor wordt gebruikt kunnen inzetten om de batterij te verwarmen? Zou vreemd zijn de energie om het accupack te verwarmen enkel en alleen uit het pack te halen toch?