Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet het niet meer 100% zeker, maar was die 1000 kilometer range in dat interview niet in de context van het record van 700+ km dat was gehaald? Oftewel, de 1000 km is in 2018 alleen mogelijk als je echt heel erg veel moeite doet, maar niet bij een normale rijstijl. Neemt niet weg dat het wel een mooie ontwikkeling is, want met een normale rijstijl ga je dan vermoedelijk wel 500-600 km halen.
 
Ik zie die capaciteit niet zo snel naar boven gaan. De enige manier waarop Tesla geld kan verdienen is door een "goedkope" wagen in de markt te zetten en die zal dus al per definitie geen 100 kWh batterij aan boord hebben. Als de capaciteit naar boven gaat in het Model S / Model X segment, zal dat eerder zijn omdat ze de concurrentie niet zullen toelaten Tesla te overtroeven.
 
ik ben benieuwd.


maar voorlopig nogal sceptisch, net zoals met de 'diefstal' in Weert.
het is te gemakkelijk : je knalt in een verstrooidheid tegen een vrachtwagen aan, en schuift de schuld door naar de AutoPilot.
van alle incidenten die ik reeds gehoord met de AP, is er geen enkele waarbij de AP (of de TACC) niet afremde tegenover een voorligger die in dezelfde richting rijdt (met een constante snelheid dan nog).
maar ik ken ze natuurlijk niet allemaal; en het zou uiteraard wel kunnen.
afwachten maar.

Ik denk eigenlijk dat zijn TACC niet aan stond, maar dat hij dacht dat ie aan stond.
Heb het eigenlijk zelf al een paar keer voorgehad dat ik met een kleine onoplettendheid dacht dat ie op AP stond ( Car has Control ) maar dat het in de plaats 'Pilot has Control' was… .
Je moet er toch wel met je gedachten bij blijven!
 
Ik probeer de AP (TACC) de tweede dag en dan is het toch verbazend te merken dat terwijl je weet dat er bijvoorbeeld een op een secundaire weg een verkeerssluis aan komt dat je toch zelf moet ingrijpen!
De AP gaat er meteen af als je zelf gaat sturen of remt.
Als hij op AP reed weet je het gewoon dat je moet opletten.

Het kan ook nog zijn dat hij de auto pilot wilde afbreken en per ongeluk de AP hendel naar boven tikte.
De MS versnelt dan ook nog eens ipv uitzetten, verrassing maar te laat want de MS trekt dan aardig snel op.

We rijden allemaal op een Beta versie, staat in het Manual dus opletten!
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    225.9 KB · Views: 48
Ik zie die capaciteit niet zo snel naar boven gaan. De enige manier waarop Tesla geld kan verdienen is door een "goedkope" wagen in de markt te zetten en die zal dus al per definitie geen 100 kWh batterij aan boord hebben. Als de capaciteit naar boven gaat in het Model S / Model X segment, zal dat eerder zijn omdat ze de concurrentie niet zullen toelaten Tesla te overtroeven.

Ik verwacht eigenlijk dat zodra de Model 3 op de markt komt de MS/MX een behoorlijke batterij upgrade zullen krijgen. Als je straks voor 35k$ een wagen kunt kopen met 200 mile range dan kan je niet meer dan het dubbele bedrag blijven vragen voor slechts een kwart meer afstand. En prijs verlagen zal zeker niet gebeuren.
 
Ik verwacht eigenlijk dat zodra de Model 3 op de markt komt de MS/MX een behoorlijke batterij upgrade zullen krijgen. Als je straks voor 35k$ een wagen kunt kopen met 200 mile range dan kan je niet meer dan het dubbele bedrag blijven vragen voor slechts een kwart meer afstand. En prijs verlagen zal zeker niet gebeuren.

De formfactor van de cellen voor de Model 3 zijn inderdaad nog iets geoptimaliseerd zodat de kost en energiedensiteit wat beter is dan wat wij nu in de Model S zitten hebben. Daar ligt dus nog een potentiële upgrade voor de Model S. Vraag is natuurlijk of die nieuwe cellen in ons pack gaan passen. Daarna zal het een kwestie van marge worden. Wat wordt het interessantste voor Tesla: 1 Model S verkopen of 2 Model IIIs? Ik hoop 2 Model IIIs voor de aandeelhouders.
 
Lithium-Air accu's zijn het antwoord. Electric Car Battery Technology of the Future - Documentary - YouTube legt het potentieel uit.

Metaal-lucht batterijen zijn al enkele jaren 'de toekomst'.
Maar tot op heden hebben we nog geen werkbare uitvoering gezien.

Midden 2013 heeft Tesla patenten verkregen op het gebruik van een tweede batterij, om de range een heel eind boven de 1000km. te duwen.
Speculatie was toen dat deze tweede Metaal-lucht batterij in de microwave zou komen.
Later niks meer van gehoord, en intussen is de microwave ook weg bij de meeste auto's, plaats ingenomen door de tweede drive.
 
Ik verwacht eigenlijk dat zodra de Model 3 op de markt komt de MS/MX een behoorlijke batterij upgrade zullen krijgen. Als je straks voor 35k$ een wagen kunt kopen met 200 mile range dan kan je niet meer dan het dubbele bedrag blijven vragen voor slechts een kwart meer afstand. En prijs verlagen zal zeker niet gebeuren.

Een Golf en een A8 kunnen ook ongeveer even ver rijden...
 
Ik verwacht eigenlijk dat zodra de Model 3 op de markt komt de MS/MX een behoorlijke batterij upgrade zullen krijgen. Als je straks voor 35k$ een wagen kunt kopen met 200 mile range dan kan je niet meer dan het dubbele bedrag blijven vragen voor slechts een kwart meer afstand. En prijs verlagen zal zeker niet gebeuren.

Ik verwacht eerder dat het verschil op andere punten zal gemaakt worden. De model 3 die je voor $35k kan kopen zal, in vergelijking met een S, veel trager accelereren, geen autopilot hebben, niet kunnen superchargen, een mindex luxe interieur hebben, minder zit comfort bieden, geen AWD, lagere topsnelheid, geen achteruitkijkcamera, etc... Met een batterij van 60kWh zou het dan wel eens goed kunnen dat je range heel vergelijkbaar wordt met een 70.
 
Ik verwacht eerder dat het verschil op andere punten zal gemaakt worden. De model 3 die je voor $35k kan kopen zal, in vergelijking met een S, veel trager accelereren, geen autopilot hebben, niet kunnen superchargen, een mindex luxe interieur hebben, minder zit comfort bieden, geen AWD, lagere topsnelheid, geen achteruitkijkcamera, etc... Met een batterij van 60kWh zou het dan wel eens goed kunnen dat je range heel vergelijkbaar wordt met een 70.
Ik verwacht dat het topmodel van de Model 3 volledig uitgerust zal zijn. Vooral autopilot is cruciaal in Tesla's plannen richting autonoom rijden. Maar het topmodel zal circa 60 à 70k gaan kosten, schat ik.
 
Ik verwacht eerder dat het verschil op andere punten zal gemaakt worden. De model 3 die je voor $35k kan kopen zal, in vergelijking met een S, veel trager accelereren, geen autopilot hebben, niet kunnen superchargen, een mindex luxe interieur hebben, minder zit comfort bieden, geen AWD, lagere topsnelheid, geen achteruitkijkcamera, etc... Met een batterij van 60kWh zou het dan wel eens goed kunnen dat je range heel vergelijkbaar wordt met een 70.

Ja de M3 zal uitgekleed worden maar daar kan je m.i. niet 35k mee besparen. Zo verschikkelijk duur en luxe is onze MS nou ook weer niet uitgevoerd. De vergelijking van die A8 en Golf doortrekkend: haal uit onze MS voor 35k aan spullen en je houdt wel een erg kale auto over.

Daarbij kan ik me niet voorstellen dat Musk de kans voorbij wil laten gaan om in de M3 de hardware in te bouwen om autonomous te kunnen rijden. De kwaliteit en waarde van het autopilot systeem neemt toe naar gelang er meer auto's rondrijden die constant data verzamelen.
 
Ik verwacht dat het topmodel van de Model 3 volledig uitgerust zal zijn. Vooral autopilot is cruciaal in Tesla's plannen richting autonoom rijden. Maar het topmodel zal circa 60 à 70k gaan kosten, schat ik.

Dat is idd geen gekke gok. Prijs waarschijnlijk de helft van een Model S, dus het instapmodel van de III dan rond de 35K. En in het begin zal je enkel het topmodel kunnen reserveren. :wink: