Even ventileren als het mag: vandaag frustratie en spijt over mijn aanschaf. Charge op 100%,een rit van Zaventem naar Aalst, naar Limburg aan 120. In Limburg aankomen met 37% (batterij is 90)... Dat is amper 155km... Vroeger reed ik die afstanden met de glimlach aan euh iets meer dan de toegelaten snelheid, nu beperk ik me echt tot de max snelheid om dan opmerkingen te krijgen dat het 'precies met de vorige auto allemaal vlotter ging'...
Met die frustratie op zoek naar een oplaadpunt in Hasselt. Die zouden moeten werken met SMS of met Plugin Company (geen member van). 4 palen bezocht, 2 bezet en bij 2 via SMS weigering gekregen (1x paal bezet terwijl het zo niet was, 1x paal buiten dienst terwijl op de display ok stond). Plugin company bellen en niemand antwoorden na meer dan 15min op wacht.
Uiteindelijk dankzij groep Paesmans toch kunnen laden (een Renault garage btw, maar wel supervriendelijke mensen)... op 3uur+ ongeveer 30% kunnen laden... misschien toch maar die duolader nemen om die teleurstelling al weg te halen.
Dan denk ik toch, een X5 was een pak goedkoper, had ik makkelijk 800 a 1000km mee kunnen rijden. Niet altijd makkelijk, het geloof in elektrisch rijden...
Ok ik weet dat ik hier op een Tesla-fan forum zit en meestal voel ik me zo ook dus ik ga een storm aan negatieve reacties krijgen, maar wou het toch even delen dat ik meer had verwacht van een '90' batterij aan 120km/u.
PS: als bedankje voor de man van de Renault garage wel een ritje gaan maken met de MS, uitgebreide demo en hij heeft ineens foto's gemaakt ervan omdat hij zo onder de indruk was.