Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Jason (wk057) rulez.
Onvoorstelbaar wat deze man in zijn eentje weet te bewerkstelligen.
Af en toe voel ik me heel klein, als ik zie wat sommigen in deze gemeenschap (Tesla Motors en TMC forum) bijdragen.
Jason spant voor mij de kroon, maar krijgt helaas niet de massale publieke erkenning zoals Bjørn N. die inmiddels heeft.
 
Net service afspraak bij Tesla Rotterdam gemaakt, kan al eerste week feb terecht!

1 van de puntjes is de achterwiel ophanging die doorslaat.
Als ik over sommige drempels ga of afsla naar een weg waar een stoep tussen zit dan dan gaat de achterwiel ophanging volledig door de vering heen met een klap als gevolg, zelfs als ik stapvoets rij.Het lijkt er op dat de achtervering niet of langzaam uitveert, doordat eerst de achterkant inveert als de voorkant de stoep/drempel op rijdt en daarna de achterkant klapt lijkt het dat de achterkant na de eerste keer inveren nog verder doorveert.
Klinkt dit iemand bekend in de oren?
 
Net service afspraak bij Tesla Rotterdam gemaakt, kan al eerste week feb terecht!

1 van de puntjes is de achterwiel ophanging die doorslaat.
Als ik over sommige drempels ga of afsla naar een weg waar een stoep tussen zit dan dan gaat de achterwiel ophanging volledig door de vering heen met een klap als gevolg, zelfs als ik stapvoets rij.Het lijkt er op dat de achtervering niet of langzaam uitveert, doordat eerst de achterkant inveert als de voorkant de stoep/drempel op rijdt en daarna de achterkant klapt lijkt het dat de achterkant na de eerste keer inveren nog verder doorveert.
Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Niet op die manier. Ik heb wel het idee dat de vering snel aan het einde van de slag is als hij op High staat. Met vering op normal of low kun je sneller over drempels zonder bijgeluiden dan wanneer deze op high staat. Dan hoor je vaak een bonk als je de drempel op of af rijdt, alsof de veerweg beperkt wordt.
 
Jason (wk057) rulez.
Onvoorstelbaar wat deze man in zijn eentje weet te bewerkstelligen.
Af en toe voel ik me heel klein, als ik zie wat sommigen in deze gemeenschap (Tesla Motors en TMC forum) bijdragen.
Jason spant voor mij de kroon, maar krijgt helaas niet de massale publieke erkenning zoals Bjørn N. die inmiddels heeft.

Inderdaad
Herinnert me aan de dagen dat tesla-eigenaren in de onboard browser hadden gehackt en op de vingers werden getikt met het dreigement dat hun garantie zou vervallen.:rolleyes:
 
kijkt naar: Real Rob. Het dagelijks leven van comedian/acteur Rob Schneider, en zijn real-life wife Patricia en dochter Miranda. Maar wat het geheel meer dan goed doet, is de met enige regelmaat verschijning van zijn real-life Tesla :cool: (Roadster is van zijn agent, L)

IMG_20160116_0046448.jpg
 
Yep, heb ik ook bij de verkeersdrempels, 3 achter elkaar, naar mijn werk. Daar heb ik de suspension op high, location based, gezet.
Soms hoor ik die knal dan ook. Laat aub weten of dat opgelost kan worden.

Net service afspraak bij Tesla Rotterdam gemaakt, kan al eerste week feb terecht!

1 van de puntjes is de achterwiel ophanging die doorslaat.
Als ik over sommige drempels ga of afsla naar een weg waar een stoep tussen zit dan dan gaat de achterwiel ophanging volledig door de vering heen met een klap als gevolg, zelfs als ik stapvoets rij.Het lijkt er op dat de achtervering niet of langzaam uitveert, doordat eerst de achterkant inveert als de voorkant de stoep/drempel op rijdt en daarna de achterkant klapt lijkt het dat de achterkant na de eerste keer inveren nog verder doorveert.
Klinkt dit iemand bekend in de oren?
 
Even ventileren als het mag: vandaag frustratie en spijt over mijn aanschaf. Charge op 100%,een rit van Zaventem naar Aalst, naar Limburg aan 120. In Limburg aankomen met 37% (batterij is 90)... Dat is amper 155km... Vroeger reed ik die afstanden met de glimlach aan euh iets meer dan de toegelaten snelheid, nu beperk ik me echt tot de max snelheid om dan opmerkingen te krijgen dat het 'precies met de vorige auto allemaal vlotter ging'...

Met die frustratie op zoek naar een oplaadpunt in Hasselt. Die zouden moeten werken met SMS of met Plugin Company (geen member van). 4 palen bezocht, 2 bezet en bij 2 via SMS weigering gekregen (1x paal bezet terwijl het zo niet was, 1x paal buiten dienst terwijl op de display ok stond). Plugin company bellen en niemand antwoorden na meer dan 15min op wacht.

Uiteindelijk dankzij groep Paesmans toch kunnen laden (een Renault garage btw, maar wel supervriendelijke mensen)... op 3uur+ ongeveer 30% kunnen laden... misschien toch maar die duolader nemen om die teleurstelling al weg te halen.

Dan denk ik toch, een X5 was een pak goedkoper, had ik makkelijk 800 a 1000km mee kunnen rijden. Niet altijd makkelijk, het geloof in elektrisch rijden...

Ok ik weet dat ik hier op een Tesla-fan forum zit en meestal voel ik me zo ook dus ik ga een storm aan negatieve reacties krijgen, maar wou het toch even delen dat ik meer had verwacht van een '90' batterij aan 120km/u.

PS: als bedankje voor de man van de Renault garage wel een ritje gaan maken met de MS, uitgebreide demo en hij heeft ineens foto's gemaakt ervan omdat hij zo onder de indruk was.
 
Dat is erg frustrerend inderdaad. Om eerlijk te zijn heb ik de Tesla gekocht met de verwachting ook een keer zo'n frustratie te hebben. Want eerlijk is eerlijk, het blijft op dat vlak minder makkelijk dan een auto op brandstof, waarmee je overal snel en eenvoudig met een paar minuten bijtanken weer 500-1000 kilometer verder kunt. Gelukkig heb ik die frustratie nog niet gehad, voornamelijk door tactisch plannen, maar er is op te wachten.

Ik vind het verbruik dat je had overigens wel zeer hoog, daar moet haast een verklaring voor zijn. Maar die verklaring heb je natuurlijk weinig aan op zo'n moment.

Ik kan je wel aanraden om op een regenachtige zondag eens de Youtube filmpjes met Bjorn Nyland's roadtrips te kijken. Je krijgt dan ook direct heel veel tips mee hoe je het verbruik acceptabel houdt en handige informatie over het laden. En soms is het ook gewoon grappig om te kijken :)
 
Nee hoor, helemaal geen negatieve reactie.
Zoiets is natuurlijk zwaar balen.
In de winter neemt de auto nou eenmaal meer energie dan in de zomer.
Maar met name het gebrek aan laadmogelijkheden doet je natuurlijk de das om.
In principe zou je best harder moeten kunnen rijden, maar er moeten natuurlijk wel laadmogelijkheden op de plek van aankomst zijn.
Dat het vier keer mis is, is natuurlijk botte pech.
Laten we hopen dat het de volgende keer beter gaat.
Wellicht goed om te zorgen dat je gegevens van de laadpalen van eigenaren op het forum hebt ("Relevante lijstjes"), kan in de toekomst problemen helpen voorkomen!
 
Ik kan er niets aan veranderen, Stijn, maar misschien een paar elementen die een rol kunnen spelen.
Had je range mode AAN of UIT? Bij AAN wordt de batterij niet verwarmd.
Had je zetelverwarming AAN of UIT? Die is namelijk veel efficiënter dan de kachel (die dan wat lager kan).
Reed je 120 op AP of manueel? Manueel zuinig rijden is een leerproces dat een paar maanden kan duren.
 
Thanks voor de reacties, fijn dat het zo wordt opgevat als van 'spijtig maar eens kijken hoe we kunnen helpen'! Toffe community!

1. auto staat in de garage
2. auto voorverwarmd met de app
3. Range mode had ik in de eerste 30km aanstaan maar omdat mijn ruiten volledig wazig waren van de damp heb ik die afgezet.
4. Bijna volledig gereden op AP (wat wel weer leuk is)
5. Zetelverwarming stond aan bij de vrouw maar niet bij mij. Wat bedoel je met veel efficiënter dan de kachel?

Verbruik vanochtend was extreem hoog (300+). Bij aankomst had ik nog snel een reset uitgevoerd (had ik nog niet gedaan sinds installatie van 7.1 en ik lees overal dat dat een goed idee is). Daarna werkte teslapage.com niet meer voor chargepoints wat het zoveelste balen was :)

Na het laden/de terugrit, was veel beter. Average 230. Zetelverwarming vrouw aan, stuurverwarming aan. Airco stond heel de rit op 20.
 
Had je range mode AAN of UIT? Bij AAN wordt de batterij niet verwarmd.
Had je zetelverwarming AAN of UIT?

Hier even op inhaken. Range mode aan zorgt bij mij in de winter voor beslagen ramen en een auto die niet lekker warm te krijgen is. Is er aan die ramen wat te doen zodat rest van het verbruiksvoordeel van range mode bruikbaar blijft?

Wat is het nadeel van een niet verwarmde batterij?
 
Wat is het nadeel van een niet verwarmde batterij?
Het grootste nadeel is dat je beperking in het regenereren hebt en eventueel een beperking in het vermogen.

Ik vraag me alleen af of het ook slecht zou zijn voor de batterij als je bijvoorbeeld zou besluiten om altijd in range mode te gaan rijden. Voor zover ik weet is het voor de batterij beter om niet heel koud te zijn, als er vermogen moet worden geleverd. Maar daarom beperkt Tesla het vermogen dus. Wellicht dat het dan niet slecht is.

En op lange ritten loont het regenereren mogelijk meer dan de energie die het kost om de batterij te verwarmen.