Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is nu juist het probleem van de hybrids en de PHEV's. Ofschoon ik de term in het geval van een PHEV tamelijk fout vind. Het is een benzine auto met een elektrische naaimachine op een knoopcel. De statistieken van de leasemaatschappijen, waar deze bakken grotendeels mee gereden worden want zakelijk, tonen aan dat het nauwelijks iets met EV te maken heeft. Mitsubishi = Metsubsidie.

Terwijl ze wel, zo blijkt uit tankgegevens van diezelfde leasemaatschappijen, meer benzine per gereden Km gebruiken dan de gemiddelde auto die alleen op een brandstofmotor rijdt. Maar *zet zeikmodus aan* wel met hun Mickey Mouse oplaadkabeltjes laadplekken de hele dag of nacht innemen om die knoopcel op te laden. Dat geldt overigens ook voor de Volvo's, Golfjes etc. Een echt EV heeft geen publieke plek meer beschikbaar zo heb ik recent ervaren; de zeldzame keer dat ik er een zocht.

In the end of the day: kapitale fout van de politiek die zich in de luren heeft laten leggen en nog steeds niet wakker is. Inderdaad. Voorspeld in 2012. Ik heb er nog wel een paar maar ik vermoed dat hier net zoveel aandacht voor is. Wensdromen is leuker.
Gelukkig doen de Duitsers het met hun variant op een EV subsidieprogramma nog eens dunnetjes over, om je gelijk nogmaals aan te tonen. Bewijs dat ze het ook zo bedoelen: voor het berekenen van het maximale aantal gesubsidieerde auto's gaan ze uit van de subsidie per PHEV (€ 3K).
Blijkbaar is dit precies wat de autofabrikanten willen. Zij maken een ICE en de belastingbetalers betalen de toegevoegde accu, elektromotor en laadinfrastructuur. En passant bezetten al die PHEV's nog alle laadpunten ook, zodat de aanschaf van 100% EV auto's onaantrekkelijk blijft.
 
In the end of the day: kapitale fout van de politiek die zich in de luren heeft laten leggen en nog steeds niet wakker is.

Volledig mee eens. Er zullen altijd wel enkele uitzonderingen bestaan, en deze zitten dan ondertussen op dit forum :)
Het gros van de PHEV-rijders kiezen daar enkel om fiscale redenen voor. Ken zo enkele voorbeelden met een BMW i8. Slechts 1 ervan heeft een eigen oplaadfaciliteit voorzien, de rest lapt er zijn laars aan. Over hun feitelijk verbruik zijn ze eerder vaag, maar onze vrienden van TopGear kwamen toch lekker in de buurt van de 9l/100km!!
Ik zie mijn belastinggeld liever naar andere zaken gaan.
 
ik las er over en dacht: met de Tesla kan dit door alle Superchargers nauwelijks een uitdaging meer zijn vandaag de dag. Des te meer plezier natuurlijk!

Dat klopt niet helaas. Het is een zuinigheidsevenement en met de standaard Tesla rijmethode is de tour echt niet te winnen. We hebben niet zo veel aan SuCs tijdens de tour...


Waarschijnlijk vergissen we ons in de opzet van het evenement. Er zijn de deelnemers die 100% elektrisch aangedreven voertuigen moeten hebben om voor de eindclassificatie in aanmerking te komen. Dat zie ik gelukkig in het reglement staan.
En dan zijn er (denk ik) willekeurige mensen die bij een van de stops lang de route aanwezig willen zijn, ofzo. Maar waar de lijst met inschrijvingen (nu 208) dan voor zou dienen, ontgaat me. Om aan 1.000 zogenaamde deelnemers te komen?

Het 1000 EV's verhaal is inderdaad bedoeld om dat aantal ergens aan de eTourEurope te verbinden. Vandaar mijn verzoek om dinsdagavond met een EV te verschijnen bij het hoofdkantoor vd ANWB in Den Haag. Gepland tussen 18.00 en 20.30 uur. Die dag rijden we 487km vanaf Parijs. :cool:
 
Last edited:
Nu is Porsche ook de meest kwetsbare omdat zij sportwagens maken. Dan is het zuur dat ze niet (meer) meester op de weg zijn. Het zal nog wel erger worden als Model X op de weg gaat komen. Dat is weer een pure Cayenne-killer (om ook maar eens dat jargon te bezigen).
Ik denk toch dat er mensen de Model S vergelijken met de Panamera (heb ik alleszins gedaan) En dan voor de S kiezen :)
 
  • Like
Reactions: HWS and Noelis
Nu is Porsche ook de meest kwetsbare omdat zij sportwagens maken. Dan is het zuur dat ze niet (meer) meester op de weg zijn. Het zal nog wel erger worden als Model X op de weg gaat komen. Dat is weer een pure Cayenne-killer (om ook maar eens dat jargon te bezigen).

Gelukkig (voor Porsche en voor iedereen die hem kan betalen) komt Porsche binnen nu en zo'n 2 jaar met een volledig elektrische 4-deurs Porsche. De Mission E: http://www.porsche.com/microsite/mission-e/international.aspx
 
Gelukkig (voor Porsche en voor iedereen die hem kan betalen) komt Porsche binnen nu en zo'n 2 jaar met een volledig elektrische 4-deurs Porsche. De Mission E: http://www.porsche.com/microsite/mission-e/international.aspx

Als het net zo vlot gaat als met hun filmpje....

Trouwens, dit zeggen ze er zelf van: Our Concept Study Mission E is still just an idea but it embodies our complete vision of all-electric driving.

Ook grappig dat ze het helemaal zelf bedenken alsof het de eerste EV zou zijn. Ik vraag me af of ze hiermee bezig zouden zijn als ze niet zo "te kak" waren gezet. Ik denk het niet want het geluid van een vol optrekkende Porsche zou men eigenlijk niet graag missen.

Bij al dit soort dingen vraag ik me af of het niet veel handiger zou zijn als ze man en paard noemen en gewoon zeggen dat Tesla goede auto's maakt die niet voor de Porsches onder doen en dat ze op die basis nu zelf gaan laten zien de Porsche van de toekomst kunnen bouwen. Kwestie van handig management.
 
  • Like
Reactions: Adm
Last edited:
  • Informative
Reactions: basvk
De Model S 75D is officieel bevestigd door Tesla en komt waarschijnlijk volgende week uit. Het bereik neemt toe van 240 mijl (384 km) naar 259 mijl (414 km). De prijs zal met 3.000 Dollar toenemen ten opzichte van de 70D. Confirmed: Tesla Adds 75D Option To Model S Lineup, 259 Mile Range
Die 259 mijl is de EPA range? Want de gewone Model S 85 kWh (dus de versie die ik heb) heeft dacht ik een EPA range van 265 mijl. Het verschil tussen de 75D en 85 (RWD) is dan wel echt verschrikkelijk klein. Die 75D is best een interessante deal dan volgens mij. De 90D begon ik wat te prijzig te vinden, sinds alle prijsverhogingen en de ongunstige dollarkoers.
 
Die 259 mijl is de EPA range? Want de gewone Model S 85 kWh (dus de versie die ik heb) heeft dacht ik een EPA range van 265 mijl. Het verschil tussen de 75D en 85 (RWD) is dan wel echt verschrikkelijk klein. Die 75D is best een interessante deal dan volgens mij. De 90D begon ik wat te prijzig te vinden, sinds alle prijsverhogingen en de ongunstige dollarkoers.

Klopt dit betreft de EPA range. De EPA test ligt iets dichterbij de werkelijkheid. ik herinner mij ook 265 mijl EPA voor de 85.