Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat verzin je niet. Let op de naam van de onderneming. Gelijk alle discussie in de kiem gesmoord.

Schermafbeelding 2016-05-18 om 20.46.36.png
 
Zit even te zappen en bleef hangen bij Feiten en Fabels op SBS6.
Item over Amerikaanse auto's. Grote pickup truck.

Uitspraken o.a.: Iedereen bouwt een LPG installatie in en LPG is erg duurzaam.

Andere: Deze auto's zijn helemaal niet slecht voor het milieu.

(Item werd mogelijk gemaakt door Dusa car-import. Betaalde reclamespot dus onder het mom van objectieve informatie.)
 
Zit even te zappen en bleef hangen bij Feiten en Fabels op SBS6.
Item over Amerikaanse auto's. Grote pickup truck.

Uitspraken o.a.: Iedereen bouwt een LPG installatie in en LPG is erg duurzaam.

Andere: Deze auto's zijn helemaal niet slecht voor het milieu.

(Item werd mogelijk gemaakt door Dusa car-import. Betaalde reclamespot dus onder het mom van objectieve informatie.)
Strict genomen hebben ze natuurlijk geen ongelijk, met LPG stoot je eigenlijk alleen maar CO2 en water uit (en een toefje CO), stuk minder smerig dan diesel. Als je de klimaatverandering niet als 'slecht voor het milieu' betitelt, dan is een auto op LPG veel minder slecht voor het milieu dan een vergelijkbare diesel.
 
Nederland Elektrisch: Dijksma wil Europees garantiefonds voor batterijen elektrische bussen

Een garantiefonds voor electrische bussen voor het geval de batterijen sneller dan verwacht degraderen.
Waarom? Is er voor ons particuliere EV bezitters ook een garantiefonds in het geval onze batterij na de garantieperiode ineens instort? Natuurlijk moeten vervoersbedrijven er hun geld mee verdienen maar ik wil graag ook niet failliet gaan aan een defecte batterij....
 
Nederland Elektrisch: Dijksma wil Europees garantiefonds voor batterijen elektrische bussen

Een garantiefonds voor electrische bussen voor het geval de batterijen sneller dan verwacht degraderen.
Waarom? Is er voor ons particuliere EV bezitters ook een garantiefonds in het geval onze batterij na de garantieperiode ineens instort? Natuurlijk moeten vervoersbedrijven er hun geld mee verdienen maar ik wil graag ook niet failliet gaan aan een defecte batterij....
Daar hadden de taxichauffeurs nou net niet aan gedacht!!!
 
Nederland Elektrisch: Dijksma wil Europees garantiefonds voor batterijen elektrische bussen

Een garantiefonds voor electrische bussen voor het geval de batterijen sneller dan verwacht degraderen.
Waarom? Is er voor ons particuliere EV bezitters ook een garantiefonds in het geval onze batterij na de garantieperiode ineens instort? Natuurlijk moeten vervoersbedrijven er hun geld mee verdienen maar ik wil graag ook niet failliet gaan aan een defecte batterij....
Ik verwacht niet dat jij faiilliet gaat als je accu stuk gaat ;) Een busbedrijf met honderden bussen die allemaal minder lang meegaan dan begroot daarentegen...
Als zo'n garantiefonds er nu voor zorgt dat busbedrijven de stap durven maken, dan is dat toch mooi. :)
 
Natuurlijk kun je over garanties wat afspreken. Busvervoer is een competitieve markt, met weinig marges. Hoeveel risico wil je als bus vervoer ondernemer dan nemen?
Als de bouwen van e-bussen echter een nieuw, innovatief bedrijf is wat aan de claims ten onder gaat zit je met een mega investering aan bussen die je niet meer kunt gebruiken. Het is bedoeld om de onzekerheid over elektrische bussen te verminderen, en dat is zo'n gek idee nog niet. Het is niet meer dan een bankgarantie, om de invoer te versnellen. Als het gaat zo al wij denken, met al onze ervaring, zul je dat fonds nooit nodig hebben. Ondertussen rijden er dan wel veel meer elektrische bussen rond dan nu.