Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De fabrikant kan toch garantie geven op de accu?
Lijkt mij meer een punt voor de onderhandeling tussen acculeverancier en klant.

Ja dat was inderdaad ook mijn idee. Tesla en Nissan geven ook behoorlijke garanties op de batterijen, dus waarom de batterijfabrikanten voor de bussen niet ?

Maar het is idd ook zoals Rene zegt: als de batterijen zich net zo goed houden als in onze wagens dan kan Sharon zonder weinig risico zo'n fonds opzetten, kom maar op met die stadsbus met Ludicrous mode !
 
Waar komt die stroom vandaan voor het opladen van die accu's, en is het ontmantelen van die accu's niet heel schadelijk voor het milieu? En je hoort ze ook niet aankomen. Electrische bussen, ik weet het niet hoor.
Mocht je die discussie echt nog met iemand aan moeten gaan, dan heb ik één woord voor je: trolleybus.

En binnenkort dus zonder al die kabels boven het wegdek.
 
Mocht je die discussie echt nog met iemand aan moeten gaan, dan heb ik één woord voor je: trolleybus. En binnenkort dus zonder al die kabels boven het wegdek.

Vraag me ook al jaren af waarom niet. Lyon en Bern (om maar twee voorbeelden te noemen) hebben alvast de trolleybus heringevoerd (mét kabels boven het wegdek) merkte ik op bij laatste uitstapjes, maar met een (relatief kleine) batterij en zonder kabels moet dat toch ook lukken? Stel dat een buslijn gemiddeld 30 km lang is en per hypothese twee termini aan beide uiteinden heeft, waar gewacht moet worden, en waar ze (al dan niet met inductie) kunnen snelladen: gelet op het aantal kilometer dat die bussen per jaar rijden, moet daar vandaag toch al een serieuze business case voor bestaan?

Of betalen die lijnbussen, net als ons koningshuis, geen accijnzen op hun brandstof? Kan mij dat moeilijk anno 2016 voorstellen, want die zitten toch in een concurrentiële markt met andere private personenvervoerders (in tegenstelling tot ons koningshuis - tot nader order geen concurrentie om koning van Belgenland te kunnen worden).

Mogelijk zelfde business case voor vuilniswagens trouwens (gelet op hun gemiddelde snelheid en het nut dat die uit remregeneratie zouden halen).

(NB, voor het geval staatsveiligheid meeleest: de overgang van koningshuis naar vuilniswagen is, hm, toevallig!).
 
ik mis er nog eentje van deze reeks
model s set.jpg
 
Ook nog maar een in het algemene draadje gepost.
Ik ben mijn navigator voor de E-Rally morgen 'kwijt' (moest helaas afzeggen). En nu ben ik driftig op zoek naar iemand die zou meewillen. Dat valt natuurlijk niet mee want iedereen heeft al plannen voor morgen.

Maar wellicht is hier nog een liefhebber?
Je bent welkom om te nagiveren en/of te rijiden.

PM me even als er interesse is.