Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gestart met 90% 341
Gereden 273
Rest 76
Totaal 349
5 nachten vampire drain 40
Totaal 389
Bereik omgerekend naar 100% 432
Typical bij 100% 379
Extra bereik bij netjes rijden
(mix 50 / 80 / 100; 23 km traject) 53

VERBRUIK (Wh/km) 163

(Ik wou dat ik deze zelf mocht liken)

Ik haal met deze temperaturen ook zulke mooie waardes, denk dat de banden een groot aandeel hebben achterbanden zijn nu primacy 3, sinds die eronder liggen haal ik veel lagere energie waarden dan vorige zomer. Stuk van 20 km met 90 gem @ 145 wh/km lukt gemakkelijk. Vandaag onderweg naar champagnestreek mijn best moeten doen om met 5% aan te komen, lager lukte niet. Op wintersport met winterbanden was dat wel een ander verhaal. Laat binnenkort ook de voorbanden vervangen door primacy 3. Zijn nu nog de originele goodyears.

@pvkeep op het amerikaanse deel staat een stuk van wk057, helaas niet meer actief op het forum over de capiciteit van de 85kwh batterij deze bleek maar 82kwh oid te zijn ( volgens zijn testen). Ook forumlid jpet was goed thuis in de accus maar hem heb ik ook al een tijdje niet meer gezien op het forum
 
  • Like
Reactions: Keezje
Dit maar even niet doen. Maar kennelijk is het ontbreken van de noodzaak om lucht te happen en uitlaatgas kwijt te kunnen en in plaats daarvan een hermetisch gesloten systeem wel DE manier om er door te komen.


Nee, zéker niet nadoen !!
Trouwens, het IS GEEN hermetisch gesloten systeem ! Water kan in de batterypack én in de DU !
Getuige de thread in de US afdeling "Restoration of a Flooded Tesla S" --> kort samengevat: Total Loss !!
 
  • Informative
Reactions: Keezje
Nee, zéker niet nadoen !!
Trouwens, het IS GEEN hermetisch gesloten systeem ! Water kan in de batterypack én in de DU !
Getuige de thread in de US afdeling "Restoration of a Flooded Tesla S" --> kort samengevat: Total Loss !!

akkoord, maar als je moet kiezen tussen, in de tunnel met water blijven stilstaan, of er zo snel mogelijk uit proberen te rijden...
 
In het magazine van onze energie leverancier een paar artikels over elektrisch rijden.
Dit geeft niet echt vertrouwen aan mensen die er weinig van af weten.
Het elektrisch rijden, met iets anders dan tesla, is toch wel een andere manier van denken.
 

Attachments

  • 20160618_173703.jpg
    20160618_173703.jpg
    334.8 KB · Views: 43
  • 20160618_173857.jpg
    20160618_173857.jpg
    426.1 KB · Views: 34
In het magazine van onze energie leverancier een paar artikels over elektrisch rijden.
Dit geeft niet echt vertrouwen aan mensen die er weinig van af weten.
Het elektrisch rijden, met iets anders dan tesla, is toch wel een andere manier van denken.

Het geeft weinig vertrouwen voor mensen die er niet zoveel van weten, maar wat er staat klopt helaas wel. Voor elektrische auto's met een reikwijdte van zo'n 170 km (uit het artikel) is de huidige situatie behoorlijk behelpen. Dit geldt uiteraard enkel voor de langere ritten, immers kun je elke dag beginnen met een volle batterij. Dus als primaire auto is een Nissan Leaf, Renault Zoe etc. nog niet zo geschikt voor veel mensen. Nog een paar jaar geduld, dan komen ook in een betaalbaarder segment volledig elektrische auto's beschikbaar.
 
  • Like
Reactions: Bankroetlama
Het geeft weinig vertrouwen voor mensen die er niet zoveel van weten, maar wat er staat klopt helaas wel. Voor elektrische auto's met een reikwijdte van zo'n 170 km (uit het artikel) is de huidige situatie behoorlijk behelpen. Dit geldt uiteraard enkel voor de langere ritten, immers kun je elke dag beginnen met een volle batterij. Dus als primaire auto is een Nissan Leaf, Renault Zoe etc. nog niet zo geschikt voor veel mensen. Nog een paar jaar geduld, dan komen ook in een betaalbaarder segment volledig elektrische auto's beschikbaar.

Eigenlijk zijn deze EV's eerder nadelig voor de ontwikkeling van elektrisch rijden dan dat het helpt. Voor het grote publiek dat overtuigd moet gaan worden kunnen deze publicaties beter achterwege blijven. Ik denk dat het toch helemaal gaan aankomen op Model 3 want de rest is simpelweg niet echt bruikbaar en ook helemaal niet aantrekkelijk.

Het publiek zit helemaal niet te achten op elektrische auto's dus een elektrische versie van een bestaande auto, vaak duurder en aanzienlijk minder in gebruik zal per definitie nooit een succes worden.
Dat geldt straks ook voor de Bolt.

De aandacht wordt pas getrokken als de auto iets bijzonders biedt, met andere woorden, als het een auto is die men wil hebben. Getuige de 373k voorbestellingen van Model 3 en de te verwachten groei naar 1 miljoen als straks de definitieve versie is gepresenteerd terwijl de andere merken één voor één hebben aangegeven dat ze de komende jaren niets te bieden hebben dat in de buurt komt. Jammer, maar ik vrees dat het waar is.
 
Het geeft weinig vertrouwen voor mensen die er niet zoveel van weten, maar wat er staat klopt helaas wel. Voor elektrische auto's met een reikwijdte van zo'n 170 km (uit het artikel) is de huidige situatie behoorlijk behelpen. Dit geldt uiteraard enkel voor de langere ritten, immers kun je elke dag beginnen met een volle batterij. Dus als primaire auto is een Nissan Leaf, Renault Zoe etc. nog niet zo geschikt voor veel mensen. Nog een paar jaar geduld, dan komen ook in een betaalbaarder segment volledig elektrische auto's beschikbaar.

Helemaal mee eens. Wij hebben natuurlijk het geluk dat we over een auto beschikken die tot 3x zoveel reikwijdte heeft als de "andere" elektrische auto's én een heel ruime top segment sportberline is.
Wij moeten ons echter in het elektrisch rijden segment als buitenbeentjes zien omdat de concurrentie ver achter loopt én niet onbelangrijk dat we bij de happy few zijn die dit budget aan een auto kunnen/willen besteden.
 
We zijn net aangekomen ergens in het hol van pluto in Duitsland waar blijkbaar Mercedes een event heeft. Heel de parking staat vol met enkel dikke mercedessen. Omdat ik moest laden mocht ik de MS op het middenplein parkeren en aansluiten. Heel de brigade van Mercedes natuurlijk komen kijken en uitleg vragen. Blijkbaar zijn ze bezig met de s-klasse ook elektrisch te maken en krijgt die dezelfde charge port als de MS. Goed om weten dat andere merken niet stil zitten!

PS voor de rest nog geen enkele tesla gezien op de baan :-(
 
  • Informative
Reactions: redevries
5 nachten vampire drain 40

Moest donderdagmiddag S'je parkeren in luchthaven voor drie dagen met nog maar 90 km autonomie; heb toen wat volgt gedaan :
- Energy Saving On
- Always Connected Off
- Auto-Present Handles Off

(en ik neem aan dat het alarm dan nog steeds aan staat)

Resultaat was, zondagavond, minder dan 3 km/dag vampire drain, en dus had ik nog 81 km over.

Dezelfde oefening in wintersportparkings waar temperaturen serieus onder nul waren gaf me zo'n 10 km autonomie-verlies per dag (maar ook niet meer dan dat).

Dus settings aanpassen helpt echt wel denk ik om vampire-drain de baas te zijn.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: HWS and simonsmidt
Das keurig Carl. De voor mijn berekening gebruikte aanname Is best hoog, maar bij mijn settings reëel. Om onduidelijke redenen varieert die bij mij meestal tussen 6 en 12, maar ik zie ook weleens 3. Repayments heb er eigenlijk nooit behoefte aan gehad om de settings te veranderen om te besparen, Schiphol Is van huis af 55km.
 
Als ik hem echt lang parkeer wijzig ik ook mn wachtwoord in MyTesla, anders blijft Teslalog de auto de hele tijd contacten.
En dan helpt "Always connected" uitzetten ook niet.

Remote access uitzetten werkt dan wel, maar dan kun je de auto helemaal niet meer bereiken.
Weet je zeker dat het password wijzigen ervoor zorgt dat teslalog niet meer kan contacten?
Is het niet zo dat zolang het token nog niet verlopen is, er nog steeds contact gemaakt kan worden?