Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Had het ook gelezen. De vraag is of dit voor een integratie in de wagen is of voor potentiële klanten.
Het zou toch makkelijk zijn dat je klanten gewoon een VR headset geeft in de Showroom waarmee ze de wagen in detail kunnen bekijken en samenstellen. Geen twijfels meer over kleurcombinaties, gewoon realtime (virtual) bekijken.

Natuurlijk hoop ik ook dat het in de wagens zelf zou terugkomen, alleen weet ik nog niet hoe...
 
Had het ook gelezen. De vraag is of dit voor een integratie in de wagen is of voor potentiële klanten.
Het zou toch makkelijk zijn dat je klanten gewoon een VR headset geeft in de Showroom waarmee ze de wagen in detail kunnen bekijken en samenstellen. Geen twijfels meer over kleurcombinaties, gewoon realtime (virtual) bekijken.

Natuurlijk hoop ik ook dat het in de wagens zelf zou terugkomen, alleen weet ik nog niet hoe...

Holografie kan ook zonder bril. Zwevende "metertjes" boven het dashboard etc.
 
Toch maar even hier een kort verslagje:
We zijn dit weekend een paar dagen in Gent geweest. Aangezien ik zaterdagochtend onze kinderen naar mijn ouders moest brengen, begonnen we niet met een volle accu. Maar Gent was net haalbaar en dan zouden we op de terugweg even langs de supercharger gaan. (let wel: op-en-neer naar mijn ouders en dan naar Gent is zo'n 170 km. Ik begon die dag met 290 km in de accu. Zou toch moeten lukken zou je denken).
Nou had ik 's morgens nogal hard gereden, dus de marge was niet zo groot als gehoopt. En het was natuurlijk koud. Dus toch wat rustig moeten rijden om uberhaupt Gent te halen. Sanne wilde het liefst zo snel mogelijk gaan winkelen, dus we hebben een Interparking (Gent zuid) opgezocht in de hoop dat we daar konden opladen met de P-card. We kwamen daar aan met 4 km resterend, gelukkig was de laadplek vrij.
Gratis laden daar als je zo'n kaart hebt. Prima geregeld dus. Echter: slechts met 10 km/uur!Je vraagt je af waarom ze zoveel geld investeren in laadinfrastructuur (type 2 laders met een aparte paal voor activatie via de kaart. Met display enzo) en dan zo weinig power leveren. Gelukkig hebben we heel wat uren in de stad rondgehangen dus we konden daarna naar ons Hotel en de volgende dag naar de supercharger in Gent.
Er was een voetbalwedstrijd gaande (kortrijk-gent geloof ik) dus ik hield rekening met het ergste. Maar dat viel mee: 4 plekken vrij. 3a/b waren beiden vrij, maar ik haalde maximaal zo'n 70kw (met 45 km range in de accu). Viel dus wat tegen, waardoor we daar nogal lang moesten wachten.

Al met al: sinds lange tijd weer een weekend met range anxiety en tijdverlies door laden. Jammer.
 
Toch maar even hier een kort verslagje:
We zijn dit weekend een paar dagen in Gent geweest. Aangezien ik zaterdagochtend onze kinderen naar mijn ouders moest brengen, begonnen we niet met een volle accu. Maar Gent was net haalbaar en dan zouden we op de terugweg even langs de supercharger gaan. (let wel: op-en-neer naar mijn ouders en dan naar Gent is zo'n 170 km. Ik begon die dag met 290 km in de accu. Zou toch moeten lukken zou je denken).
Nou had ik 's morgens nogal hard gereden, dus de marge was niet zo groot als gehoopt. En het was natuurlijk koud. Dus toch wat rustig moeten rijden om uberhaupt Gent te halen. Sanne wilde het liefst zo snel mogelijk gaan winkelen, dus we hebben een Interparking (Gent zuid) opgezocht in de hoop dat we daar konden opladen met de P-card. We kwamen daar aan met 4 km resterend, gelukkig was de laadplek vrij.
Gratis laden daar als je zo'n kaart hebt. Prima geregeld dus. Echter: slechts met 10 km/uur!Je vraagt je af waarom ze zoveel geld investeren in laadinfrastructuur (type 2 laders met een aparte paal voor activatie via de kaart. Met display enzo) en dan zo weinig power leveren. Gelukkig hebben we heel wat uren in de stad rondgehangen dus we konden daarna naar ons Hotel en de volgende dag naar de supercharger in Gent.
Er was een voetbalwedstrijd gaande (kortrijk-gent geloof ik) dus ik hield rekening met het ergste. Maar dat viel mee: 4 plekken vrij. 3a/b waren beiden vrij, maar ik haalde maximaal zo'n 70kw (met 45 km range in de accu). Viel dus wat tegen, waardoor we daar nogal lang moesten wachten.

Al met al: sinds lange tijd weer een weekend met range anxiety en tijdverlies door laden. Jammer.

Volgende keer voorzie je een stop je te Waasmunster, uw echtgenote kan haar haar, of nagels laten doen en jij kan laden aan 50km/uur tijdens een pot koffie!;) Welkom
 
Toch maar even hier een kort verslagje:
Er was een voetbalwedstrijd gaande (kortrijk-gent geloof ik) dus ik hield rekening met het ergste. Maar dat viel mee: 4 plekken vrij. 3a/b waren beiden vrij, maar ik haalde maximaal zo'n 70kw (met 45 km range in de accu).

Maurice, hoe laat kwam je bij de SuC aan? Ik ben vertrokken om 1400u en had geladen met 555km/h
4 stals bezet telkens 1 wel 1 niet, waaronder een MX op de laatste plaats.

Xavier
 
Bizarre dag vandaag. Afgelopen zaterdag geconstateerd dat de verwarming het niet meer deed in onze Tesla Model S. Woensdagochtend de auto naar SC Duiven gebracht. Kreeg een BMW 320D als loaner. Woensdagmiddag telefoontje van Tesla dat de auto op zijn vroegst donderdag klaar zou zijn. BMW dus een extra nachtje thuis op de oprit. Ik stap vanochtend in de BMW. Zijn het complete multimedia systeem en bestuurders airbag vannacht gestolen!!

Tesla gebeld. Superafhandeling! Ze zijn de BMW op komen halen en een nieuwe loaner (Model S 90D) ervoor in de plaats, omdat mijn auto nog niet klaar zou zijn. Geweldige service, waar maak je dit mee.

Even later krijg ik een belletje van Tesla dat het verwarmingsonderdeel (één of andere converter) uit Rotterdam moet komen en de auto pas vrijdag op zijn vroegst klaar is. De kosten inclusief arbeid bedragen 2350 euro ex BTW. Dat was wel even schrikken. Gevraagd om gedeeltelijke coulance. Is in behandeling.

Model S 85, 2013 118.000 km op de teller. Wat vinden jullie? Is gedeeltelijke coulance redelijk? Ik begrijp dat Tesla niet eeuwig coulance kan blijven verlenen, ook niet aan ons als pioniers. Maar je kunt ook stellen dat een redelijk essentiëel onderdeel als een verwarming wel langer dan drie jaar mee mag gaan. En ALS het dan stuk gaat, je niet direct met dit soort bedragen geconfronteerd wordt. Ik kan er trouwens nog aan toevoegen dat de climate control bij mij vaker niet dan wel geactiveerd is (75/25). Ook heeft de auto 31 oktober nog een grote beurt gehad, je hoopt er dan weer een tijdje vanaf te zijn, maar helaas.

Beetje dubbel gevoel dus vandaag. Van de éne kant fantastische service, maar ook 2350 euro ex BTW voor reparatie van een kapotte verwarming. Wordt vervolgd.
 

Attachments

  • 20161201_133541.jpg
    20161201_133541.jpg
    574.4 KB · Views: 51
  • 20161201_133600.jpg
    20161201_133600.jpg
    623.3 KB · Views: 33
  • 20161201_133613.jpg
    20161201_133613.jpg
    540.1 KB · Views: 33
  • 20161201_133642.jpg
    20161201_133642.jpg
    461.8 KB · Views: 33
Even later krijg ik een belletje van Tesla dat het verwarmingsonderdeel (één of andere converter) uit Rotterdam moet komen en de auto pas vrijdag op zijn vroegst klaar is. De kosten inclusief arbeid bedragen 2350 euro ex BTW. Dat was wel even schrikken. Gevraagd om gedeeltelijke coulance. Is in behandeling.

Model S 85, 2013 118.000 km op de teller. Wat vinden jullie? Is gedeeltelijke coulance redelijk? Ik begrijp dat Tesla niet eeuwig coulance kan blijven verlenen, ook niet aan ons als pioniers. Maar je kunt ook stellen dat een redelijk essentiëel onderdeel als een verwarming wel langer dan drie jaar mee mag gaan. En ALS het dan stuk gaat, je niet direct met dit soort bedragen geconfronteerd wordt. Ik kan er trouwens nog aan toevoegen dat de climate control bij mij vaker niet dan wel geactiveerd is (75/25). Ook heeft de auto 31 oktober nog een grote beurt gehad, je hoopt er dan weer een tijdje vanaf te zijn, maar helaas.
Mijn insteek zou zijn dat een verwarming van een auto een autoleven mee zou moeten gaan. 2350 ex. btw. is buiten alle proporties.
Als je al met een coulance voorstel akkoord zou gaan, zou ik voor maximaal 30% meebetalen.
Gaat Tesla hier niet mee akkoord, dan zou ik de gang naar de kantonrechter maken. Ik geef je een heel goede kans dat de rechter Tesla op de vingers zal tikken. Zoek maar eens op 'non-conformiteit'.
 
Mijn insteek zou zijn dat een verwarming van een auto een autoleven mee zou moeten gaan. 2350 ex. btw. is buiten alle proporties.
Als je al met een coulance voorstel akkoord zou gaan, zou ik voor maximaal 30% meebetalen.
Gaat Tesla hier niet mee akkoord, dan zou ik de gang naar de kantonrechter maken. Ik geef je een heel goede kans dat de rechter Tesla op de vingers zal tikken. Zoek maar eens op 'non-conformiteit'.

Het kan verschil maken of je de auto zakelijk of privé hebt gekocht. Consumenten worden sneller beschermd. Maar inderdaad wel erg snel. Overigens denk ik dat andere merken niet zo snel zelfs maar coulance zouden overwegen.
 
Het kan verschil maken of je de auto zakelijk of privé hebt gekocht. Consumenten worden sneller beschermd. Maar inderdaad wel erg snel. Overigens denk ik dat andere merken niet zo snel zelfs maar coulance zouden overwegen.
Dat mag zo zijn, maar een reparatie van 2300 euro aan een verwarming is buiten elke proportie. Ik rij 50 jaar auto en heb veel geavanceerde auto's gehad. Ik heb nog nooit een probleem met mijn verwarming gehad. Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord dat een verwarming van een auto een dure reparatie nodig heeft gehad.
Ik schat in dat als Tesla zijn poot stijf houdt dit voor de rechter geen stand houdt.
In de rechterlijke praktijk wordt bij non-conformiteit, dit betekent dat iets sneller kapot gaat dan je had mogen verwachten, geen onderscheid gemaakt tussen consumenten of bedrijven.
Het is inderdaad wel zo dat een consument sneller op een gewillig oor van de rechter mag rekenen.
 
  • Like
Reactions: QueenieEye