Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zullen we hem een beetje helpen en allemaal een mooie roadtrip maken de komende vakantie? Aan mij zal het niet liggen :)

Schermafbeelding 2016-12-22 om 09.34.53.png
 
Met alle plezier...
ik merk alleen dat de data scharing optie bij mij elke keer weer uit staat.. zelfs zonder een reset. Zet het dan braaf weer aan, maar het lijkt wel of Tesla mijn data niet wil hebben en zo slecht rij ik niet natuurlijk -;)
De volgend dag (of trip?) staat het gewoon weer op uit. Anderen zelfde ervaring?
 
Met alle plezier...
ik merk alleen dat de data scharing optie bij mij elke keer weer uit staat.. zelfs zonder een reset. Zet het dan braaf weer aan, maar het lijkt wel of Tesla mijn data niet wil hebben en zo slecht rij ik niet natuurlijk -;)
De volgend dag (of trip?) staat het gewoon weer op uit. Anderen zelfde ervaring?

Ik heb eergisteren update gehad en sindsdien staat hij aan. Net nog even gecontroleerd. Hebben anderen met deze software nog problemen? Overigens denk ik dat je toestemming geeft voor het delen met anderen dan Tesla, zoals opbouw verkeersinfo en straks gegevens van ingestelde bestemming als we superchargerbezettingspredictioninfo gaan krijgen (altijd optimistisch).

IMG_4688.JPG
 
Last edited:
Zou dat bericht over het neural net om autopilot 2 gaan, of ook al om autopilot 1? Vooral bij 2 ligt de focus op het deep learning natuurlijk.

Bij autopilot 1 merk ik wel dat de autopilot nog steeds erg de focus legt op wat hij zelf ziet, i.p.v. data die verzameld is. Dat wil zeggen: als het weer erg slecht is (regen) gaat hij ook een stuk meer zwalken tussen de lijnen dan bij goed zicht. Je zou verwachten dat hij op dat soort punten toch heeft geleerd, van honderden andere Tesla's die op de Nederlandse snelwegen hebben gereden, dat hij gewoon rechtdoor moet gaan daar.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Zou dat bericht over het neural net om autopilot 2 gaan, of ook al om autopilot 1? Vooral bij 2 ligt de focus op het deep learning natuurlijk.

Bij autopilot 1 merk ik wel dat de autopilot nog steeds erg de focus legt op wat hij zelf ziet, i.p.v. data die verzameld is. Dat wil zeggen: als het weer erg slecht is (regen) gaat hij ook een stuk meer zwalken tussen de lijnen dan bij goed zicht. Je zou verwachten dat hij op dat soort punten toch heeft geleerd, van honderden andere Tesla's die op de Nederlandse snelwegen hebben gereden, dat hij gewoon rechtdoor moet gaan daar.

Ik denk niet dat dat gelijk één op één zal gaan. Men verzamelt gegevens en bouwt aan de neural map maar zal de terugkoppeling naar de auto wellicht wat behoedzaam doen. Het heeft een tijdje geduurd voordat hij zelf ging inhouden op knooppunten terwijl die info er al lang zal zijn geweest. Ik heb gisteravond in de regen mij ook afgevraagd waarom ik AP niet kan gebruiken (met goed fatsoen) omdat hij erg slingerde. Misschien dat dat binnenkort dan wel gaat komen waarbij ik denk dat het ook om AP1 zal gaan. Info waar hij wat mee kan zal hij ook gaan gebruiken. Het gaat dan om basisinfo over het wegennet en hoe de weg te berijden. AP2 heeft daarnaast de interactie met de rest van het verkeer zonder tussenkomst van de bestuurder (uiteindelijk...).
 
Het blijft natuurlijk een beetje gissen naar de mogelijkheden, maar met een beetje geluk leert AP1 ook van de AP2 data en zorgt AP2 er dus voor dat AP1 beter kan functioneren :) Alleen tot nu toe valt het wel op dat hij dus wel beperkt wat met de data doet. De reden die je opgeeft, dus dat de terugkoppeling naar de auto wat behoedzaam wordt gedaan, klinkt voor mij ook wel logisch. Tesla kan zich ook niet nog meer autopilot ongelukken permitteren eigenlijk, naast dat we als eigenaar ook gewoon een betrouwbare autopilot willen natuurlijk. Dus ze zullen ook wel wat voorzichtig zijn.
 
kreeg zojuist melding: navigation maps updated.
View attachment 207419

Dat heerst nogal, lees ik ook elders. Benieuwd of ik ook eens aan de beurt kom.

op US het draadje New (sort of) maps!

Daar staat dat de US versie van 4de kwartaal 2015 zijn.

Ik verwacht komende tijd wat uit te testen over wegen / veranderingen.

wat me al wel op viel dat in de 'google satellite' view ziet er wel uit dat er hogere resolutie is, dus betere foto kwaliteit lijkt het, maar toch zijn de fotos van satellite view nog ouder hoor. Maar deze satellite view is leuk voor af en toe, voor de navigatie zelf zijn specificaties van wegen en data natuurlijk belangrijkste.